TS 2003 geen connectie meer sinds vanmorgen

Pagina: 1
Acties:

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Foutmelding: De externe sessie is beëindigd omdat de licentie voor clienttoegang van de lokale pc niet vernieuwd kan worden.

Ik heb geen idee meer. Ik heb wel al gezocht op GoT, maar ik kon niks vinden (hierover).
situatie:
TS 2003 server met licenties.

Hangen 2 XP bakken aan, die perfect werken. En 2 Win98 bakken, waarvan 1 het nog steeds doet. Degene die achter de pc zat heeft met ctrl-alt-del de pc uitgeschakeld en nu kan hij niet meer de ts-sessie opstarten. Ik heb al iets gelezen over admin-modus o.i.d., maar zoveel weet ik er niet van.

Weet iemand wat ik moet doen? Bij voorbaat dank voor de hulp!

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• lucaspr
Ok, ik heb nog een topic doorgelezen over (die je vind als je op GoT zoekt op clienttoegang) clienttoegang, die ook over licenties gaat. Maar niks helpt. Vooral denk ik omdat het hier een Windows 98 machine betreft en niet een win2k bak.
Als iemand iets weet. Ik kan me op elke andere pc met elke andere gebruikersnaam aanmelden. Geen probleem, er staat dus geen sessie nutteloos open. Het is een probleem met de licentie op de lokale pc. Maar ik weet niet hoe ik die moet wijzigen. Heeft iemand een ideee?

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Kijk eens wat je ts license manager weergeeft ?
Is er soms een licence tekort ontstaan omdat ie een license niet vrijgeeft ?
Je kunt licenses laten verlopen/terughalen, misschien is dat de oplossing.

Wat ook kan zijn is dat het soort licens nu verkeerd staat, nl voor beheer ipv ts.
je kunt dan het beste HKLM\Software\Microsoft\MSLicensing sleutel even weggooien, dan een keer herstarten, wil ook wel eens helpen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• lucaspr
LoneWolf schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:27:
Wat ook kan zijn is dat het soort licens nu verkeerd staat, nl voor beheer ipv ts.
je kunt dan het beste HKLM\Software\Microsoft\MSLicensing sleutel even weggooien, dan een keer herstarten, wil ook wel eens helpen.
Dit heb ik gedaan! en het werkt weer!! Thanx!! :)