Toon posts:

club 3d ati 9600xt 256 mb probleem, plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ey,
ik heb nie zo lang gelede een nieuwe pc gekocht, met de bovengenoemde grafische kaart..
nu is mijn probleem dat bij het spelen van spellen soms de pixels verkleuren of er verschijnen opeens vlakken of strepen over het scherm van 1 kleur.. ook bij het streamen van filmpjes zijn de kleuren heel raar. de spellen zelfs draaien soepel en doen het goed, maar het is alleen hardstikke irritant ... ik heb de screens onderaan staan van het probleem..

ik hoop egt dat iemand me kan helpe. ik heb mn pc al opnieuw geinstaleerd, nieuwste catalist drivers (4.11) geinstaleerd en direct x 9.0c geinstalled, maar niks hielp.

dit zijn mn specificaties:
pentium 4 3.2xtreme edition
1024 ddr400 mbram
p4p800s-X asus moederboard
en de videokaart dus ati 9600xt 256 mb
mn beeldscherm: philips 19inch CRT...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/Blicke/foutepixels.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v378/Blicke/uitlopendepixels1.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dit zijn atifacts wat je ziet, dit meerdere oorzaken hebben

het zou kunnen dat je het geheugen of te hoog hebt lopen of dat het te heet word

het ligt iig zeker aan de videokaart, en dan waarschijnlijk aan het geheugen daarvan

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Niet overgeclockt?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nie eg zoveel van computers af, maar ik heb cker nie overgeclockt. weet iemand hoe ik dit kan verhelpe? helemaal in het begin had ik het niet, en het is nie altijd zo... soms is het ook gwoon normaal....

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:25:
ik weet nie eg zoveel van computers af, maar ik heb cker nie overgeclockt. weet iemand hoe ik dit kan verhelpe? helemaal in het begin had ik het niet, en het is nie altijd zo... soms is het ook gwoon normaal....
Ik heb dit laatst ook gehad en toen kreeg ik de tip om de agp in de bios wat lager te zetten, op 4x ipv 8x. Het hielp bij mij niet maar misschien kan je dat proberen. Wordt de kaart voor de rest niet te warm? Misschien moet je de kast eens open maken en er een ventilator op richten.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal m maar is ope make... maar hoe weet ik nu of hij ook egt te heet is? lijk me nie da ik ff mn vinger erop douw, of wel:P?

en over die apg, waar kan k die lager zette

sorry da ik allemaal van die domme vrage stel:P

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21
Over de temperatuur in de kast raad ik je Speedfan aan (zoek maar in de meuktracker naar een download linkje)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je hebt een Pentium4 3,2EE, en je weet niet zoveel van computers af? Grappig. :)

Maar kijk eens in de BIOS, zet 'fast writes' eens uit.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Je hebt een P4 EE en dan een 9600XT videokaartje? waus....

Ik zou ff terug gaan naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Er is een kans dat je videokaart kapot is, ram is het dan meestal.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, artifacten komen vaak voor bij overhitting, dan kan de kast de warmte niet snel genoeg afvoeren. Vaak ligt dit aan het aantal systeem ventilatoren, die 8cm grote fans ... Een goede kast heeft zowel aan de voorkant en de achterkant plaats voor zulke fans.

De voorkant moet aanzuigen ( koude lucht van de voorkant IN de kast ), de achter fans moeten uit de kast zuigen ( warme lucht )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
da van die 8 cm vans kan wel kloppe... ik heb 1 8cm van aan de achterkant zitte, nog 1 van 4-5 cm ofzo aan de achterkant voor de voeding en er zit er 1 op de cpu (de warme lucht hiervan word via een buis gelijk afgevoerd via de zijkant van de kast)... maar lijk me gaar als hij overhi, maja kan wel kloppe... waar kon ik nou zon proggie vinde voor temperatuur te mete?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:11:
waar kon ik nou zon proggie vinde voor temperatuur te mete?
hier ken je zon proggie vinde voor om je temp te mete

www.almico.com

Zou je wat aan je spelling kunnen doen? Het leest nogal irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2005 22:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx man

diz de temp..

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v225/osiris2112/temp.jpg

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21
wanneer was dit je temp, nadat je vet gamed of iets anders zwaars hebt gedaan of toen je hem net opgestart had?

Verwijderd

Topicstarter
hehe... toen ik hier op forum zat:P

dit was tijdens halo toen ik net ff keek

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v225/osiris2112/temptijdendshalo.jpg

ik speelde nog nie eens zo lang:$

Verwijderd

draait de fan van je videokaart wel?

Verwijderd

Topicstarter
k had net de kast opegemaakt... ik keek ff naar mn videokaart, want ik d8 da ie nie draaide, maar hij draait wel... tis alleen een minidingetje

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:52:
ik zal m maar is ope make... maar hoe weet ik nu of hij ook egt te heet is? lijk me nie da ik ff mn vinger erop douw, of wel:P?

en over die apg, waar kan k die lager zette

sorry da ik allemaal van die domme vrage stel:P
Je drukt je vinger er wel op :Y) Op dat grote metalen blok dat op je kaart zit, als je vingers er niet aan vast schroeien is die temperatuur wel in orde :) . En als het niet te veel moeite is zou ik gewoon met de kaart/kast terug gaan naar de winkel, dan kun je misschien zo een nieuwe meekrijgen.

en zou je alsjeblieft wat duidelijker willen schrijven, ik kan je handschrift haast niet lezen...

Verwijderd

Word het koellichaam ook erg warm? Zitten er koellichamen op de geheugen modules? Worden de geheugen modules warm? (dit alles bij gamen)

Verwijderd

Topicstarter
op mn grafishce kaart zit koellichaam met minifan erop... ding is nie veel groter dan een 2euro munt, :$ en wat is warm voor een grafische kaart...

en welke van de metertjes is van de videokaart bij speedvan? en kan ik de vetilators nie wa sneller late draaie? ik heb zon lownoise kast... maar het boeit me eg nie of da ding meer geluid maakt dan nu, ik hoor m nu zo goed als helemaal nie dus...

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zit geen temperatuur sensor op die videokaart, aflezen met speedfan gaat dus moeilijk.

Videokaarten met standaard koeling worden meestal heter dan processors. 50C is _niets_ voor een stressed high-end videokaart.

Ga er gewoon mee terug naar de winkel. :)

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2005 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe videokaart hale?

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Omruilen ja, en eventueel voor een iets sneller type

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:57:
op mn grafishce kaart zit koellichaam met minifan erop... ding is nie veel groter dan een 2euro munt, :$ en wat is warm voor een grafische kaart...

en welke van de metertjes is van de videokaart bij speedvan? en kan ik de vetilators nie wa sneller late draaie? ik heb zon lownoise kast... maar het boeit me eg nie of da ding meer geluid maakt dan nu, ik hoor m nu zo goed als helemaal nie dus...
Die temperaturen zijn echt niet zo verkeerd hoor; waarschijnlijk is gewoon ergens je geheugen kapot of iets dergelijks; in ieder geval iets hardwarematigs. Als ik jouw was zou ik eens kijken of er nog garantie op de kaart zit.

En net zoals de mensen hier boven mij: kun je wat aan je taalgebruik doen? We zitten niet echt te wachten op allerlei BrE33z3R getyp; dat leest zich allemaal erg lastig. Gewoon proberen ABN te gebruiken; een fout is niet erg maar probeer het in ieder geval ;) </sanikmode> :P

Verwijderd

Topicstarter
ok, sorry voor het taalgebruik,

maar ik heb die pc ongeveer 1 a 2 maanden geleden van mn pa gehad, dus lijk me raar als er nu al wat kapot is...

als ie kapot is, welke videokaart zal ik dan halen? ik weet dat de ati x800xt goede kaart is, maar ik zoek iets in de lagere prijsklasse, laten we zeggen rond de 200 euro

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:11:

maar ik heb die pc ongeveer 1 a 2 maanden geleden van mn pa gehad, dus lijk me raar als er nu al wat kapot is...

als ie kapot is, welke videokaart zal ik dan halen? ik weet dat de ati x800xt goede kaart is, maar ik zoek iets in de lagere prijsklasse, laten we zeggen rond de 200 euro
Ik zou zeggen kijk of je nog een Radeon 9800 Pro kunt regelen; dan zit je rond de 200 euro; anders misschien een Geforce 6600 GT of een 6800 LE of iets dergelijks. In de prijsklasse rond de 200 euro zitten juist de leukste kaartjes eruit; hier zitten vaak de lichte versies van de zware modellen welke toch nog altijd een behoorlijke performance leveren. Trendzetter voor deze catagorie was denk ik wel de Geforce 4 TI 4200.

Verwijderd

Topicstarter
voordat ik deze pc kreeg had ik een geforce ti4800se... die goed?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:11:

een videokaart van 200 euro op een 3.2 extreme met 1024mb geheugen?
misschien een goedkopere proc wat minder geheugen en een betere videokaart :)
neem op zn minst een 6600GT 128MB DDR3 kost gemiddeld 250 euro.

dit is mijn mening en daar kan niemand wat aan veranderen :D

• GH45T
Als je wat testen op onder andere Tomshardware.com had gelezen had je geweten dat de TI4800SE absoluut geen slechte kaart is. Hij is in sommige gevallen misschien nog wel sneller dan je Radeon 9600 XT. Enige nadeel wat er aan de TI4800SE zit is dat hij geen DirectX 9 ondersteund. Ik zelf heb nog altijd een TI 4280 grafische kaart in mijn pc zitten. Ik speel dan wel bijna geen spellen maar als ik ze speel is de TI 4280 toch ruim voldoende (kan bijna alle spellen in 1280x1024 spelen) De TI 4280 is een TI 4200 met 8x AGP; jouw TI 4800SE is dus nog sneller dan mijn grafische kaart.

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:23:
Als je wat testen op onder andere Tomshardware.com had gelezen had je geweten dat de TI4800SE absoluut geen slechte kaart is. Hij is in sommige gevallen misschien nog wel sneller dan je Radeon 9600 XT. Enige nadeel wat er aan de TI4800SE zit is dat hij geen DirectX 9 ondersteund. Ik zelf heb nog altijd een TI 4280 grafische kaart in mijn pc zitten. Ik speel dan wel bijna geen spellen maar als ik ze speel is de TI 4280 toch ruim voldoende (kan bijna alle spellen in 1280x1024 spelen) De TI 4280 is een TI 4200 met 8x AGP; jouw TI 4800SE is dus nog sneller dan mijn grafische kaart.
je kan idd bijna alle spellen spelen in 1280x1024..
toch spelen de meeste gamers liever nieuwe spellen met een fps boven de 40 :+

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m nog... dan verwissel ik m wel ff met mn andere pc totdat ik andere grafische kaart heb... maar is mn 9600 egt kapot? ik heb m nog nie eens 2 maanden...

anders ga ik cker terug naar die winkel,..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:31:
ik heb m nog... dan verwissel ik m wel ff met mn andere pc totdat ik andere grafische kaart heb... maar is mn 9600 egt kapot? ik heb m nog nie eens 2 maanden...

anders ga ik cker terug naar die winkel,..
hoelang je hem hebt zegt niks.
productiefoutje misschien, wie weet.
maar als je nou gewoon je kaart eruit haalt en hem naar de winkel waar je hem hebt gekocht brengt dan weten zij jou vast te vertellen wat er aan de hand is.
indien ze hem terug sturen naar de leveransier/fabriek vraag dan je geld terug anders kan je misschien wel weken zonder kaart zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok. hardstikke bdankt allemaal!! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 23:39 ]

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:30:
[...]

je kan idd bijna alle spellen spelen in 1280x1024..
toch spelen de meeste gamers liever nieuwe spellen met een fps boven de 40 :+
Ja; verwacht inderdaad geen fps van 150 of wat dan ook maar ik zit toch altijd wel rond de 70 frames; en dat vind ik gewoon genoeg. Lees er maar eens de objectievere tests op na en je komt erachter dat de TI 4200 rond het prestatieniveau zit van een Radeon 9600 PRO. Het zijn absoluut geen slechte kaarten; ze zijn alleen verouderd.
Afbeeldingslocatie: http://81.70.80.235/THF.gif
Link naar Tom's VGA charts III

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 03-01-2005 23:48 ]

Verwijderd

GH45T schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:40:
[...]
Ja; verwacht inderdaad geen fps van 150 of wat dan ook maar ik zit toch altijd wel rond de 70 frames; en dat vind ik gewoon genoeg. Lees er maar eens de objectievere tests op na en je komt erachter dat de TI 4200 rond het prestatieniveau zit van een Radeon 9600 PRO. Het zijn absoluut geen slechte kaarten; ze zijn alleen verouderd.
VGA charts III[/url]
als je kijkt naar de leeftijd van het kaartje is het idd een goude aankoop geweest.
maar shooters uit 2004 zijn niet echt weggelegd voor jou kaartje.
zelf heb ik een 9600XT en ik kan blij zijn als ik met 800x600 mid quality shooters stabiel kan draaien.
er is gewoon teveel veranderd in 2 jaar tijd op grafisch gebied.

• GH45T
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:47:
[...]

als je kijkt naar de leeftijd van het kaartje is het idd een goude aankoop geweest.
maar shooters uit 2004 zijn niet echt weggelegd voor jou kaartje.
zelf heb ik een 9600XT en ik kan blij zijn als ik met 800x600 mid quality shooters stabiel kan draaien.
er is gewoon teveel veranderd in 2 jaar tijd op grafisch gebied.
Ja; dat weet ik zelf maar al te goed; maar ik heb niet echt behoefte om een nieuwe kaart te kopen als ik dan al minimaal 200 euro uit moet geven om echt merkbaar een snellere kaart te hebben. Ik koop echt geen nieuwe AGP kaart meer; misschien eentje voor een ander systeem maar in ieder geval zeker geen vervanger meer voor mijn TI4200. Zodra ik een PCI express systeem heb kijk ik dan wel weer wat de opvolger gaat worden voor mijn TI 4200 welke ik 2 jaar geleden voor 100 euro heb gekocht.
Pagina: 1