Is het mogelijk de breedte van twee of meer tabellen te linken zodat beide tabellen even breed zijn, maar zonder de tabellen een vaste breedte te geven (zodat de breedte afhankelijk is van de inhoud)?
Verwijderd
Ik denk dat jij tabellen wilt misbruiken voor dingen waarvoor ze niet bedoeld zijn. Zou je preciezer kunnen zeggen wat je wilt bereiken (je intrinsieke doel) ? Wil je twee tabellen met tabular data even breed krijgen, of gebruik je tabellen voor je design?
Kan je niet gewoon met CSS werken? Dus aan alle twee de tabellen dezelfde 'class' meegeven zodat ze beiden dezelfde breedte hebben!? Of is dit laatste afhankelijk van het feit welke data er getoond wordt in de 'table' en moet het dus achteraf bepaalde worden?
De breedte is afhankelijk van de inhoud en dus pas 'achteraf' te bepalen ja.
Dan wordt het lastig om het middels CSS o.i.d. op te lossen. Zover ik het weet is het niet mogelijk om de tabellen qua breedte aan elkaar te koppelen door middel van CSS en HTML gebruik.
Je zou hier toch moeten overstappen op JavaScript. Na het renderen van de pagina zet je de breedte van beide tabellen gelijk...
Je zou hier toch moeten overstappen op JavaScript. Na het renderen van de pagina zet je de breedte van beide tabellen gelijk...
Enige manier waarop je dat kunt doen is de twee tabellen gewoon samenvoegen, en er rows tussen zetten voor de content die tussen de tabellen moet, met een class 'nostyle' die geen table-achtige style heeft. deze rows hebben dan colspan="#"
Dat even aangenomen dat de tabellen altijd hetzelfde aantal kolommen hebben, of je met een serverside taal werkt en het aantal kolommen kunt achterhalen.
Dat even aangenomen dat de tabellen altijd hetzelfde aantal kolommen hebben, of je met een serverside taal werkt en het aantal kolommen kunt achterhalen.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Is colspan="#" letterlijk bruikbaar of moet ik daar het echte aantal kolommen invullen?
En is er geen 'tot einde' waarde beschikbaar?
Het '#' is niet letterlijk te gebruiken. Hier moet je het aantal kolommen opgeven hoe breed je tabel is. Tenminste ik neem aan dat beide tabellen evenveel kolommen hebben?OlafvdSpek schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:36:
Is colspan="#" letterlijk bruikbaar of moet ik daar het echte aantal kolommen invullen?
Verwijderd
Zoals al gezegd kan het niet direct in css.
Maar waarom wil je het? Als je ze koppelt dan houd je er dus blijkbaar rekening mee dat een bepaalde tabel breder wordt dan de data vereist en heb je daar wat vormgeving en duidelijkheid betreft geen problemen mee. Ik zou zeggen, zet dan al je tabellen gewoon op 50%, 80 % whatever en laat het daarbij.
Ik denk dat als je op meerdere pagina's dit soort tabellen hebt staan en ze zijn de ene keer een halve kolom breed en op een andere pagina 70% breed, dat het dan ook niet mooier wordt. Maak evt. 3 classes: 50%, 75% en 100% breed.
Het zijn maar tiups natuurlijk.
Maar waarom wil je het? Als je ze koppelt dan houd je er dus blijkbaar rekening mee dat een bepaalde tabel breder wordt dan de data vereist en heb je daar wat vormgeving en duidelijkheid betreft geen problemen mee. Ik zou zeggen, zet dan al je tabellen gewoon op 50%, 80 % whatever en laat het daarbij.
Ik denk dat als je op meerdere pagina's dit soort tabellen hebt staan en ze zijn de ene keer een halve kolom breed en op een andere pagina 70% breed, dat het dan ook niet mooier wordt. Maak evt. 3 classes: 50%, 75% en 100% breed.
Het zijn maar tiups natuurlijk.
Nee, dat is ook niet altijd het geval. Als dat wel het geval is of als wat colspan magic toepasbaar is, dan is dit wel een redelijke oplossing.Woudloper schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:32:
Het '#' is niet letterlijk te gebruiken. Hier moet je het aantal kolommen opgeven hoe breed je tabel is. Tenminste ik neem aan dat beide tabellen evenveel kolommen hebben?
Dat staat niet mooi als de inhoud wel groter is. En als de inhoud soms 10 % is en soms 90 % is staat 80 % whitespace ook niet mooi.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 08:56:
Ik zou zeggen, zet dan al je tabellen gewoon op 50%, 80 % whatever en laat het daarbij.
Het is wel jammer dat dit niet 'clean' kan.
[ Voor 32% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-01-2005 15:48 ]
Verwijderd
wat dachtje van meerdere tbody's gebruiken en margins erop zetten? of is de inhoud van de verschillende tabellen zozeer verschillend dat het niks met elkaar te maken heeft?
Pagina: 1