Toon posts:

Ati Radeon 9600 series loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een aantal topics doorlopen om mijn probleem op te lossen... Maar kon de oplossing helaas nog niet vinden...

Wat is namelijk het geval:
Tijdens het gamen of tijdens een sessie Abobe Premiere loopt mijn PC geregeld vast. Een maat van me vertelde dat het aan mijn videokaart kan liggen... En dat ik smartgard op 4 moest zetten ipv 8..

Dat netjes gedaan, maar de games zien er niet uit.. en het probleem is dan nog niet verholpen... Daarna wat standaarddingetjes gedaan... Drivers geupdate, en op forums rondgestruint om de mogelijke oplossing te kunnen vinden...

Specs:
Windows xp
Pentium 4 3 Ghz
512 MB intern Geheugen
Ati Radeon 9600

HELP! >:)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Vertel eens wat meer over de hardware, wat voor voeding zit in je kast? Wat voor moederbord?

Draaien er nog andere processen als je aan het gamen bent? Zo ja, welke?

Wat heb je nog meer geprobeert naast een paar instellingen te veranderen? Op welke snelheid staat je AGP poort?

Komop ff wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer info? :D

komtie:
Moederbord:intel px865pe/p series
ik weeet niet waar ik de gegevens van de voeding kan vinden...

normaliter heb ik deze processen draaien:
Afbeeldingslocatie: http://www.morphcore.com/Membershit/DV/proces.jpg

de agpsnelheid staat op 8 speed denk... Pff.. kweet ook ni of het klopt hoor... Maar kdenk het wel. meer heb ik niet geprobeerd om te veranderen.. kben bang dat ik heel me pc naar de sodemieter help :D...

Verwijderd

Probeer de Omega Catalyst drivers eens. De hebben mij ook geholpen met mijn 9600 pro.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:56:
Probeer de Omega Catalyst drivers eens. De hebben mij ook geholpen met mijn 9600 pro.
waar te downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz... werkt niet...

nu schokken de spellen zelfs :s

• Mishmash
Euhm rundll32.exe? Dat klinkt als een virusje...

Wat zijn de temps van je videokaart? Draait je fan wel?

Informatie over je voeding kan je vinden.... Op je voeding :D . Gewoon ff open schroeven die kast en kijken hoeveel Watt hij is!

Suc6

[ Voor 21% gewijzigd door Mishmash op 03-01-2005 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:48:
hmmm... lijkt me onwaarschijnlijk... ik heb 2 virusscanners.. beide up to date, en scan vaak op virussen en spyware etc...

maar bedankt iig.. ik zal morgen nog wa specs postten...

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

jotheman

Was like that when I got here!

Mishmash schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:48:

Wat zijn de temps van je videokaart? Draait je fan wel?

Informatie over je voeding kan je vinden.... Op je voeding :D . Gewoon ff open schroeven die kast en kijken hoeveel Watt hij is!

Suc6
Lol, dat is net een van de basics van Windows, die draait eigenlijk altijd en overal wel. Moeje niet mee gaan fucken...

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wat gegevens van me voeding opgezocht:
AC input:115/230 V - 10/5a0.60/50 Hz
DC output: 300 watt
(+3.3v&+5v=200 w max)

Ook heb ik de fans gechecked.. draaien allemaal...

Kweet alleen ni hoe ik de temp van me videokaart moet checken... Nu ik er aan denk, het kan natuurlijk zijn dat me videokaart te heet wordt.. en me pc reboot.

Verwijderd

Het zou net zo goed je cpu of geheugen kunnen zijn.
Om cpu uit te sluiten zou je je cpu zwaar moeten laten rekenen,
kijken of het dan ook gebeurt.

• Mishmash
jotheman schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:04:
[...]

Lol, dat is net een van de basics van Windows, die draait eigenlijk altijd en overal wel. Moeje niet mee gaan fucken...
Pas op he, er is ook een virus die z'n file rundll32.exe noemt

• Mishmash
Het kan ook zijn dat je CPU te warm word, maar dan zou je eerder een crash krijgen ipv een spontane reboot... Tjek de temps van je CPU ook ff. Een Memory test kan ook nooit kwaad.

Verwijderd

Mishmash schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:15:
Het kan ook zijn dat je CPU te warm word, maar dan zou je eerder een crash krijgen ipv een spontane reboot... Tjek de temps van je CPU ook ff. Een Memory test kan ook nooit kwaad.
Mijn 9600pro liep ook continue vast doordat ie te warm werd. Zomers moest ik de kast open zetten en een grote fan plaatsen ter koeling. Dat werkte op zich wel goed :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 12:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. dus een grotere fan zou wel helpen misschien dan... hoe kan ik trouwens de temp van me processor en me videokaart checke?
Pagina: 1