Na het overlijden van mijn pc, wordt het tijd een nieuwe te kopen
Ik heb maximaal 1000 euro te besteden.
Om te beginnen: Waar wordt het systeem voor gebruikt:
primair: photoshop, flash, 3d, wat dev, en wat videobewerking
daarnaast: ontspanning, dus games moeten ook wel lopen. tevens is dit mijn hts/..alles...
Ik heb zelf aan de hand van topics op GoT, wat reviews en verder googlewerk een systeem samengesteld dat binnen het budget blijft
Als videokaart heb ik gekozen voor de 6600GT omdat die nog binnen het budget valt en naar ik hoop nog een tijd mee kan.
De grootste vraag blijft echter of ik weer een AMD systeem in elkaar zal zetten, of toch voor Intel ga. Het schijnt dat ik voor de primaire taken ( photoshop/video/3d) beter voor intel kan gaan, maar maakt het nou zoveel uit?
AMD 64 bits...leuk, maar wat is het voordeel als ik XP draai? en wat ga ik er in de toekomst van merken.
Verder zit ik nog een beetje met de tv kaart in mijn maag. Is dit overkill voor een beetje tv kijken, of is het juist te min, en hoef ik er niet veel van te verwachten?
Bij de MediaMarkt en andere dozenschuivers hebben ze allerlei kant en klaar systemen die allemaal net niet voldoen aan wat ik wil. geen 1024 ram, en als ze dat wel hebben, dan zit er weer een minder videokaartje in.
Zo heeft de MediaMark nu een systeem staan, waarbij HD ruimte en processor net wat meer zijn dan ik zelf had samengesteld, maar zit er weer een 6600 in, in plaats van een 6600GT
Het systeem dat ik in gedachten had:
Intel Pentium 4 530 3.00GHz FSB800 1MB Box
MSI 915P Combo FR i915P, SATA, RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 Retail
Western Digital 160GB SATA150 8MB, WD1600JD
Leadtek Videokaart PCI-e GeForce 6600 GT 128MB DDR3 DVI/TV
Pinnacle PCTV Pro
Antec Midi Tower SLK2650BQE Solution ATX 350W (zwart) 79.50
AOpen DVD-/+RW DUW-1608 16x/8x/4x DL (wit, zwart & zilver)
Logitech Deluxe Keyboard OEM (zwart)
Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart)
Ik heb maximaal 1000 euro te besteden.
Om te beginnen: Waar wordt het systeem voor gebruikt:
primair: photoshop, flash, 3d, wat dev, en wat videobewerking
daarnaast: ontspanning, dus games moeten ook wel lopen. tevens is dit mijn hts/..alles...
Ik heb zelf aan de hand van topics op GoT, wat reviews en verder googlewerk een systeem samengesteld dat binnen het budget blijft
Als videokaart heb ik gekozen voor de 6600GT omdat die nog binnen het budget valt en naar ik hoop nog een tijd mee kan.
De grootste vraag blijft echter of ik weer een AMD systeem in elkaar zal zetten, of toch voor Intel ga. Het schijnt dat ik voor de primaire taken ( photoshop/video/3d) beter voor intel kan gaan, maar maakt het nou zoveel uit?
AMD 64 bits...leuk, maar wat is het voordeel als ik XP draai? en wat ga ik er in de toekomst van merken.
Verder zit ik nog een beetje met de tv kaart in mijn maag. Is dit overkill voor een beetje tv kijken, of is het juist te min, en hoef ik er niet veel van te verwachten?
Bij de MediaMarkt en andere dozenschuivers hebben ze allerlei kant en klaar systemen die allemaal net niet voldoen aan wat ik wil. geen 1024 ram, en als ze dat wel hebben, dan zit er weer een minder videokaartje in.
Zo heeft de MediaMark nu een systeem staan, waarbij HD ruimte en processor net wat meer zijn dan ik zelf had samengesteld, maar zit er weer een 6600 in, in plaats van een 6600GT
Het systeem dat ik in gedachten had:
Intel Pentium 4 530 3.00GHz FSB800 1MB Box
MSI 915P Combo FR i915P, SATA, RAID, GLAN
TwinMOS 2x512MB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 Retail
Western Digital 160GB SATA150 8MB, WD1600JD
Leadtek Videokaart PCI-e GeForce 6600 GT 128MB DDR3 DVI/TV
Pinnacle PCTV Pro
Antec Midi Tower SLK2650BQE Solution ATX 350W (zwart) 79.50
AOpen DVD-/+RW DUW-1608 16x/8x/4x DL (wit, zwart & zilver)
Logitech Deluxe Keyboard OEM (zwart)
Asus DVD-ROM DVD-E616P 16x/48x Retail (zwart)
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams