[Gezocht]CD Ripper met aantal features

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik zoek een CD muziek-Ripper met de volgende functies:

1-Ript met LAME naar 192kb/s mp3
2-Gratis
3-Per keer de rip-directory uitkiezen

Nu heb ik er vier geprobeerd:

dbPowerAMP
1-Check
2-Helaas...na 14 dagen geen mp3-rippen met LAME meer
3-check

CDex
1-Check
2-Check
3-Helaas...je moet persé 1 directory uitkiezen om naar te rippen om vervolgens te knippen/plakken etc.

EAC
1-Helaas...ript alleen naar WAV. Als ik LAME installeer en het path aangeef, blijft het naar WAV rippen, het wordt niet geëncodeerd naar mp3.
2-Check
3-Check

iTunes
1-d.m.v. Plugin: check
2-Check
3-Helaas...ript alleen naar "iTunes muziekmap"...

Weet iemand een ripper die deze aan deze drie voorwaarden voldoet, en heeft persoonlijke ervaringen/aanbevelingen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan heb je niet goed genoeg bestudeerd :P Met EAC en Lame meot het in 1 keer kunnen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Is Easy cd-da extractor van http://www.poikosoft.com/ niets voor je?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zoals limoentje al zegt, moet het kunnen met EAC. Bekijk daarvoor ook de EAC website. Daar staat een complete handleiding op. Succes!

Verwijderd

Ik gebruik vaak Audiograbber. Nadeel: Je moet steeds bij settings de doelmap aanpassen. voor de rest doet hij wat jij vraagd. Succes

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met EAC lukt het perfect. Moet je alles wel goed instellen natuurlijk. Het is niet het meest eenvoudige programma om mee te werken maar als alles goed staat gaat het als een trein.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Musicmatch werkt ook prima. Bitrate uitkiezen (MP3), evt. VBR, of gewoon naar WAV, evt WMA als je dat echt wilt..., keus genoeg... Ik gebruik het al jaren. Aangezien de tag- en hernoemfuncties goed werken... Kiez je favo codec en gaan met die banaan! Helaas nog geen OGG, da's minder.

Goeie player. Alleen het branden doe ik liever met NERO. Zaten bij het branen met MM wat klikken in... raar.

Ook EAC is me goed bevallen.

En op de Mac: iTunes rulez met AAC!

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 03-01-2005 20:21 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

leokennis schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:05:
Ik zoek een CD muziek-Ripper met de volgende functies:

1-Ript met LAME naar 192kb/s mp3
2-Gratis
3-Per keer de rip-directory uitkiezen

Nu heb ik er vier geprobeerd:

dbPowerAMP
1-Check
2-Helaas...na 14 dagen geen mp3-rippen met LAME meer
3-check
KNIP
Hoezo kan je met DB audiodecoder niet meer met LAME encoderen?? Is toch gratis http://www.iomx.com/download/media_player/db_poweramp.htm? Gebruik hem al paar jaar :)

[ Voor 33% gewijzigd door Waypoint op 03-01-2005 20:21 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 21:44
http://www.audiograbber.com-us.net/download.html :Y)
Ript naar Lame in 192kb/s, is gratis, en je kan de directory zelf instellen :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; ik kan het nog wel een keer herhalen; EAC moet dit gewoon kunnen. Weet je zeker dat de settings goed zijn ingesteld? Dat is namelijk wel de ripper onder de rippers ;)

Kijk ook eens tussen [search=rip cd mp3] voor nog meer tips :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:13:
Ik gebruik vaak Audiograbber. Nadeel: Je moet steeds bij settings de doelmap aanpassen. voor de rest doet hij wat jij vraagd. Succes
of 'create folder for each cd' aanvinken, dan sorteert ie het netjes voor je (trouwens is die internet CD opzoek functie van dat ding godlike :) )

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 03-01-2005 22:27 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:54
EA doet dit alles perfect, en vult ook nog je tags in als hij de cd kan vinden bij freedb :)

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 10:46
leokennis schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:05:
IEAC
1-Helaas...ript alleen naar WAV. Als ik LAME installeer en het path aangeef, blijft het naar WAV rippen, het wordt niet geëncodeerd naar mp3./me Check
2-Check
3-Check
Omdat ik al de zesde ben die het zegt, krijg je er een guide bij kado. Hier in staat precies hoe je EAC in moet stellen en direct naar MP3's ript.

Om het je nog makkelijker te maken:
Action > Copy Selected Tracks > Compressed... of SHIFT + F5.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:51

Piggen

Lekker bakkie

Ik gebruik zelf JetAudio om CD's te rippen. Werkt ook prima en is heel gebruiksvriendelijk. Ik weet alleen niet of het de LAME encoder gebruikt.
Verder is het ook een uitstekende audio- en videospeler. WinAmp is allang verwijderd :)

Verwijderd

BasieP schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:27:
[...]

of 'create folder for each cd' aanvinken, dan sorteert ie het netjes voor je (trouwens is die internet CD opzoek functie van dat ding godlike :) )
Heb ik ook weer wat geleerd :*)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Mm met veel geprobeer lukt hett nu met EAC, wat misging is dat er een "aditional command line option" stond bij de opties (iets als --&alt cbr128-- etc.), dat weggehaald en het werkte...

O, en de nieuwste dbpoweramp is dus niet meer gratis; powerpack was al betaald (handige maar niet noodzakelijke opties), maar nu dus mp3 encoding ook...en een oude versie installeren werkt niet.

[ Voor 37% gewijzigd door sjaakaq op 04-01-2005 00:54 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

leokennis schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 00:53:
Mm met veel geprobeer lukt hett nu met EAC, wat misging is dat er een "aditional command line option" stond bij de opties (iets als --&alt cbr128-- etc.), dat weggehaald en het werkte...

O, en de nieuwste dbpoweramp is dus niet meer gratis; powerpack was al betaald (handige maar niet noodzakelijke opties), maar nu dus mp3 encoding ook...en een oude versie installeren werkt niet.
Hoezo werkt die niet? Ik heb met de oude nog nooit 1 cd gehad die weigerde. Alle copy beveiligde cd's willen, ook de aller nieuwste :Y)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
nee...met de oude niet nee. Dit zeg ik dan ook niet echt...

De nieuwste ript alles, ook beveiligd, maar na 14 dagen is het uit met de pret en ript ie niks meer met LAME...

[ Voor 50% gewijzigd door sjaakaq op 04-01-2005 01:06 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1