Kan je zelf zo'n .nl domein maken als je zelf al een server hebt enzo dat je daarop een proggie zet die zorgt voor www.blaaat.nl ofzo
Verwijderd
Een NL domein aanmaken kan alleen worden
gedaan door Stichting Internet Domeinregistratie (SIDN).
Je kunt lid worden van de SIDN om zelf
domeinnamen te kunnen aanvragen. Check
http://www.sidn.nl/hoewordik.html voor
meer informatie.
Uiteraard kun je gewoon bij een provider
welke lid is van SIDN je domeinnaam
vastleggen. De meeste providers zijn dit
ondertussen wel.
gedaan door Stichting Internet Domeinregistratie (SIDN).
Je kunt lid worden van de SIDN om zelf
domeinnamen te kunnen aanvragen. Check
http://www.sidn.nl/hoewordik.html voor
meer informatie.
Uiteraard kun je gewoon bij een provider
welke lid is van SIDN je domeinnaam
vastleggen. De meeste providers zijn dit
ondertussen wel.
Verwijderd
Als je het domein hebt geregistreerd hebt zou je dat domein natuurlijk wel op je eigen server kunnen laten draaien.
Moet je wel zorgen dat je een vast IP-ADRES heb natuurlijk, anders is het domein nog onbereikbaar, of je server bij de provider of hosting-bedrijf neerzetten.....
Moet je wel zorgen dat je een vast IP-ADRES heb natuurlijk, anders is het domein nog onbereikbaar, of je server bij de provider of hosting-bedrijf neerzetten.....
Verwijderd
Ik vraag me dan toch af hoe jij .NL domeinen wilde registeren, je bedrijfje staat niet eens in de deelnemerslijst van SIDN....:)
Simpel, hij kan ze registreren bij de provider waar 'zijn server' staat. Dus wordt hij een soort van tussenpersoon.Op vrijdag 05 januari 2001 12:16 schreef stajsic het volgende:
Ik vraag me dan toch af hoe jij .NL domeinen wilde registeren, je bedrijfje staat niet eens in de deelnemerslijst van SIDN....:)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
idd, ik ben zelf admin en technical contact...
Ik ben gewoon tussenpersoon voorlopig tot ik genoeg .nl klanten heb dat het wat rendabeler is...
Want registrar zijn van de sidn kost 400 piek per 3 maanden
beetje duur nog
Ik ben gewoon tussenpersoon voorlopig tot ik genoeg .nl klanten heb dat het wat rendabeler is...
Want registrar zijn van de sidn kost 400 piek per 3 maanden
Verwijderd
Idd..ik ben al een tijdje deelnemer van sidn, en die 1600 piek per jaar is inderdaad veel te duur...Op vrijdag 05 januari 2001 12:47 schreef pimderks het volgende:
Want registrar zijn van de sidn kost 400 piek per 3 maandenbeetje duur nog
Maar goed..succes met je bedrijfje!
Pagina: 1