Toon posts:

[XP] PC blijft rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel topics gezien over spontane reboots ... maar niet 1 met hetzelfde probleem ..

Tijdens het gamen gaat PC spontaan rebooten.
De boot-procedure komt tot het 1e windows XP logo, en reboot vervolgens weer opnieuw ... en opnieuw .. Booten van safe-mode idem ....

Geboot vanaf cdrom ... chkdsk gedraaid ... geen probs, nieuwe windows install gedaan uiteindelijk, pc startte weer normaal op. Paar dagen later hetzelfde... tijdens gamen, pc reboot, en is vervolgens niet meer te starten ....

Nogmaals hetzelfde, nu met low level format harddisk (ik vermoedde probs met de bootsector) , met proggie van maxtor schijf uitgebreid getest, geen problemen gevonden.

Opnieuw windows geïnstalleerd, pc werkt eerst als en zonnetje ... en heeft nu weer hetzelfde euvel ...start niet meer op .. Steeds tijdens het spelen van verschillende games, dus daar ligt het niet aan ...

Temperatuur lijkt niet het probleem ... dan zou hij wel moeten kunnen starten als deze afgekoeld is lijkt me, en dat is dus niet zo ... Mijn verdenking gaat nu naar de Nvidia drivers voor de FX5200 kaart ..maar de laatste (66.93) is geïnstalleerd, en de 1e keer waren er oudere drivers aanwezig .. De verdenking heb ik vanwege het feit dat als de pc boot het beeldscherm even op zwart gaat tijdens starten van windows ...

PC heeft een amd 2400+ cpu, nvidia FX5200 videokaart .. verdere specs heb ik niet bij de hand (het is de pc van een kennis)

Herkent iemand dit? Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
En toen bleef het stil ......het is dus inderdaad een vaag probleem klaarblijkelijk ...
Niemand een idee?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je al het geheugen getest?

Verwijderd

zet eerst automatisch rebooten uit, hoor je een blauw scherm te krijgen met info.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lammz zou je in het vervolg 24 uur willen wachten met het omhoog halen van je topic in de tracker? Zo krijgen alle topics evenveel aandacht. Hierover is meer te vinden in Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Check eens op virussen, ik heb dat ook gehad en het was een virus die alle *.exe en *.scr bestanden veranderde.
Ik wist niet dat dit virus op m'n PC zat, tot uiteindelijk ook rundll32.exe gewijzigd werd, en dus de dll's van mijn grafische kaart niet meer werkten. Ieder spel dat in Direct3D modus kwam blokkeerde...

Verwijderd

een paar dingen die je kan proberen

* Drivers updaten van bepaalde software (videokaarten zorgen soms voor dit euvel)
* Automatisch rebooten uit zetten (eigenschappen "deze computer")
* Scannen op virussen en spyware.
* mocht je meerdere geheugenbankjes hebben haal er bevoorbeeld is 1 uit en kijk of dit probleem er dan nog is. is het probleem er nog haal dan de andere eruit en ga zo eens puzzelen

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen is je bios van je 3dkaart flashen, dit klinkt gek maar lijkt me de enige oplossing verder zou niets dit probleem kunnen veroorzaken omdat je zegt dat je op een clean-install draait..

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
De voeding? Wat is het merk en vermogen? Doordat de pc reboot als hij gamed (pc stressed :o ) lijkt dit me een mogelijke schuldige. Post je voltages eens (idle-stressed).

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad bleek het een w32.sasser die autmatish reboote....krijg je ook error met LSA Host......

Dat kreeg ik namelijk en Windows heeft daar ze eigen update voor.

Hopelijk helpt het wat meer.

Verwijderd

Windows reboot voordat je in windows zit.
Moet dus iets te maken hebben met een programma wat je opstart of driver o.i.d.
Installeer je gehele windows eens in 1 dag. Zet alle mogelijke drivers op je pc.
Installeer deze en maak een image van je pc. Zo dat scheelt heel wat installeren.

Laat je pc nu enkele dagen draaien zonder enige verandering te realiseren en kijk of het probleem terug komt. (Zet je windows update en je internet connectie uit.)

Werkt je pc nog zonder problemen ga daarna op internet en ga je hele pc updaten en zet daarna je internet connectie weer uit en kijk of je hetzelfde probleem krijgt.

En daarna .....

Verwijderd

Topicstarter
Ah ... toch weer een stel goeie tips ... de tweakers stellen me niet teleur... 8)
Ik ga van de week weer eens hobbieën met die bak ... ik zal het resultaat melden ...

Bedankt voor jullie input zover !! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 07:11:
Lammz zou je in het vervolg 24 uur willen wachten met het omhoog halen van je topic in de tracker? Zo krijgen alle topics evenveel aandacht. Hierover is meer te vinden in Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Ja ja ja ..... ik weet het .... kijk maar naar m'n signature ... sorry .... ;)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 22:16
Wat je ook kan doen, is je fans controleren. Als je CPU te heet wordt, dan wil de computer ook nog wel eens gaan rebooten ;)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:57:
Dit probleem heb ik ook gehad bleek het een w32.sasser die autmatish reboote....krijg je ook error met LSA Host......

Dat kreeg ik namelijk en Windows heeft daar ze eigen update voor.

Hopelijk helpt het wat meer.
Indd nu je het zo weer zegt komt het mij ook bekend voor ik heb dit probleem ook gehad maar dan met een andere sasser variant :r

edit:
misschien een anti sasser virus scanner (dos). Kweet niet of die er is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een update ...

Genoemde pc draait inmiddels weer bijna 2 weken vlekkeloos. (afkloppen)

Nog steeds is me nog niet helemaal duidelijk wat het probleem was.
Ik heb nu een uitgebreide lowlevel format losgelaten op de harddisk, en opnieuw windows geinstalleerd.

Hierna sisoft sandra een burn-in test laten doen van een paar uur, daar kwam hij vlekkeloos doorheen. Vervolgens ben ik hem weer gaan opbouwen, nu met de Asus Nvidia drivers voor de zekerheid (er zit een asus videokaart in), games getest, geen problemen.

Hij staat nu weer bij de eigenaar en geeft geen problemen meer tot zover. Ik denk toch aan een bootsector virus ofzo ...we wachten het af verder....
Pagina: 1