Toon posts:

[VB6] optionele invoer 160 waarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende is het geval:

Ben in VB6 bezig met een programma waarin het mogelijk moet kunnen zijn om de waarden "A-H - 0-9" van 2 waarden te voorzien. 1 tekst vakje en 1x een mogelijkheid tot invoer van een bestandsnaam (locatie van een bestand).

Voorbeeld:
A1 Jaap 4400.jpg
A5 Karel 5600.jpg
E8 Pieter 2456.jpg

Nu kan dat allemaal heel mooi als je bijvoorbeeld 5x3 tekstvakjes onder elkaar maakt, en dit vervolgens in de database opslaat.
Maar 160 tekstboxen en 80 labels maken is wel heel veel. Daarbij hoeven er in de meeste gevallen maar 5 gebruikt te worden, maar kan het dus voorkomen dat ik er wel meerdere nodig heb.

Hoe kan ik dit wat makkelijker maken?

Ik zal zelf al te denken aan zo'n flex lijstje, maar daar kun je niets in invoeren, en zo'n bestandselectie symbooltje erin krijgen kun je al helemaal vergeten.
Toch zal het wel zoiets moeten worden denk ik. Misschien dat er naast zo'n flex nog meerdere oplossingen zijn.

Liefst dus een lijst als hieronder

Code Naam File
A1
A2
A3
A4
A5
..
H9

Vervolgens alle waarden opslaan in de database die "NOT NULL" zijn zegmaar.
Bij het uitlezen van de database moet bovenstaand tabelletje echter ook weer op de goede manier gevuld worden.

Wie o wie weet hier een leuke creative oplossing voor.

Verwijderd

Ik heb geen enkele ervaring met VB6, maar wat dacht je van:
- Een grid waarin je in de juiste cells de al ingevoerde namen toont
- Wanneer een gebruiker op een cell klikt, toon je een textbox (met de waarde uit die cell) en een button voor de locatie van het plaatje.
- Die button roept een modal formpje op waar het plaatje kan worden geselecteerd (kun je zo mooi maken als je zelf wilt).

Opslaan is simpel: eerst checken of 't een nieuw record is, zo ja dan maak je een insert query, zo nee dan is 't een update.

Wat was je vraag ook alweer?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:42:
...

Nu kan dat allemaal heel mooi als je bijvoorbeeld 5x3 tekstvakjes onder elkaar maakt, en dit vervolgens in de database opslaat.
Maar 160 tekstboxen en 80 labels maken is wel heel veel. Daarbij hoeven er in de meeste gevallen maar 5 gebruikt te worden, maar kan het dus voorkomen dat ik er wel meerdere nodig heb.

Hoe kan ik dit wat makkelijker maken?
...
Wie o wie weet hier een leuke creative oplossing voor.
Dan zet je toch standaard 5 regels neer.
Inclusief een button "Nieuw"/"Toevoegen" ofzo om nog een regel met tekstvakjes toe te voegen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 20:55 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:14:
Ik heb geen enkele ervaring met VB6, maar wat dacht je van:
- Een grid waarin je in de juiste cells de al ingevoerde namen toont
- Wanneer een gebruiker op een cell klikt, toon je een textbox (met de waarde uit die cell) en een button voor de locatie van het plaatje.
- Die button roept een modal formpje op waar het plaatje kan worden geselecteerd (kun je zo mooi maken als je zelf wilt).

Opslaan is simpel: eerst checken of 't een nieuw record is, zo ja dan maak je een insert query, zo nee dan is 't een update.

Wat was je vraag ook alweer?
Uitstekend idee. Als je je ooit afgevraagd heb "hoe ze dat toch doen", een bewerkbaar grid: zo dus.
Als dat je teveel werk is: Laat een grid zien om het actieve record te selecteren en zet daaro

[ Voor 8% gewijzigd door onkl op 03-01-2005 21:31 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij