Situatie:
Apache draaiende op een win2k server, mysql loopt ook netjes.
'normale' website's doen het prima op de server.
Nu wil ik eens een forum proberen draaiend te krijgen.
Via het forum ben ik het e.e.a te weten gekomen en hiermee ben ik weer een stap verder.
phpAdmin heb ik draaiende, meteen kwam hij met de melding dat ik een bepaalde string moest invullen, en dit heb ik gedaan met url naar phpadmin en dit werkt ook nu.
Nu is er nog 1 foutmelding over als ik phpadmin open:
alleen niets helpt me nu echt. De oplossing wordt nergens duidelijk beschreven.
Ik moet dus een password instellen, dit doe ik in de config.inc file van phpadmin.
Zodra ik dit invoer:
Ik probeer dus ook vbulletin te installeren alleen dit lukt niet omdat ik in de config file ook een user en pass moet instellen en dit werkt nu niet.
Om dit te laten slagen moet eerst phpadmin goed werken..
Wie kan me helpen ?
Als je wil mag je me toevoegen op msn (zie profiel)
Apache draaiende op een win2k server, mysql loopt ook netjes.
'normale' website's doen het prima op de server.
Nu wil ik eens een forum proberen draaiend te krijgen.
Via het forum ben ik het e.e.a te weten gekomen en hiermee ben ik weer een stap verder.
phpAdmin heb ik draaiende, meteen kwam hij met de melding dat ik een bepaalde string moest invullen, en dit heb ik gedaan met url naar phpadmin en dit werkt ook nu.
Nu is er nog 1 foutmelding over als ik phpadmin open:
Ik heb me echt rot gezocht, en er zijn aardig wat topics over te vinden,Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.
alleen niets helpt me nu echt. De oplossing wordt nergens duidelijk beschreven.
Ik moet dus een password instellen, dit doe ik in de config.inc file van phpadmin.
Zodra ik dit invoer:
Dus het password is 'xxx' krijg ik deze melding in phpadmin:$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'root'; // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'xxx'; // MySQL password (only needed)
Wat moet ik nu doen om dit te verhelpen?phpMyAdmin probeerde met de MySQL server te verbinden maar de server weigerde de verbinding. Controleer de host, de gebruikersnaam en het wachtwoord in config.inc.php en zorg er voor dat deze overeenkomen met de informatie die u van de Beheerder van de MySQL server kreeg.
Ik probeer dus ook vbulletin te installeren alleen dit lukt niet omdat ik in de config file ook een user en pass moet instellen en dit werkt nu niet.
Om dit te laten slagen moet eerst phpadmin goed werken..
Wie kan me helpen ?
Als je wil mag je me toevoegen op msn (zie profiel)