Toon posts:

2 internetverbindingen delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben straks de gelukkige eigenaar van 2 internetverbindingen voor een maand of wat.

Nou wil ik deze delen bv 1 voor newsleecher en 1 voor azareus.

Is hier een één of ander programmatie voor, waarmee je aan kan geven deze netwerk kaart gebruikt newsleecher en deze gaat azureus gebruiken?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:59
Proxy server lijkt mij het handigst.

Verwijderd

Topicstarter
jongentje schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:36:
Proxy server lijkt mij het handigst.
kan je dat misschien nader uitleggen :P

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
waarom een proxy?

Neem eens een kijkje in de FAQ: Hoe deel ik internet, daar staat redelijk duidelijk omschreven hoe en wat je moet doen om internet te delen :)

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2025
Gebruik het programma rainconnect

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:42:
waarom een proxy?

Neem eens een kijkje in de FAQ: Hoe deel ik internet, daar staat redelijk duidelijk omschreven hoe en wat je moet doen om internet te delen :)
daar gaat het over 1 internet verbinding delen over meerdere computers.

Ik wil dus 1 computer 2 internetverbindingen laten gebruiken. Want ik heb dan adsl en kabel voor een maandje ofzo, en daar wil ik dan natuurlijk wel even gebruik van maken.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik daarmee er voor zorgen dat bv het ene programma de ene nic gebruikt en het andere programma de andere nic?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:52:
[...]

kan ik daarmee er voor zorgen dat bv het ene programma de ene nic gebruikt en het andere programma de andere nic?
het moet wel kunnen volgens mij

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Op de commandline kan je met het route commando zelf bepalen via welke gateway traffic naar bepaalde IPs gaat :)

Gaat alleen een hele uitdaging worden met bittorrent e.d. omdat je dan naar willekeurige hosts connect waarvan je vooraf het IPadres niet weet.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat lijkt me ookniet echt een oplossing voor mij denk ik :P

ik wil gewoon een soort van programmatie net als netlimiter waarmee je je bandbreedte per app kan instellen. Nou wil ik dus een appje waarmee je kan kiezen welke nic wat gebruikt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
newsleecher gebruik je voor usenet, en die servers veranderen niet..

met andere woorden: gooi die azarus gebeuren op je default verbinding, en route de IP('s) die de usenetservers die jij gebruikt via de andere gateway.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:03:
newsleecher gebruik je voor usenet, en die servers veranderen niet..

met andere woorden: gooi die azarus gebeuren op je default verbinding, en route de IP('s) die de usenetservers die jij gebruikt via de andere gateway.
hmm dat kan natuurlijk een oplossing zijn.

maar is dat id wat ik net had niet mogelijk?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jouw idee van een programma kan natuurlijk best. Jij hebt er alleen geen zin in/kunde voor om dat te maken ;) Misschien kan je de makers van NetLimiter betalen om zo'n feature in te bouwen?

Verwijderd

Topicstarter
hahhaha ja ik begrijp wel wat je bedoeld maar weet niet helemaal hoe ik het uit moet voeren

iets van cmd --> net route ?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:22:
hahhaha ja ik begrijp wel wat je bedoeld maar weet niet helemaal hoe ik het uit moet voeren

iets van cmd --> net route ?
cmd -> route help

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zitten denken en ik kan natuurlijk ook met VM ware gaan werken. Bijvoorbeeld een w2k virtuele pc gebruikt newsleecher en de ene verbinding en me standaard os gebruikt de andere.

Maar zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik dit moet bridgen e.d. en hoe ik me default internet verbinding kan instellen in windows.

Verwijderd

Topicstarter
niemand verder nog een id voor een programmatje ofzo?

Verwijderd

of natuurlijk beide verbindingen bridgen .... dubbele snelheid!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:15:
of natuurlijk beide verbindingen bridgen .... dubbele snelheid!
Volgens mij is dit niet mogelijk.

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 08:59
ik heb hier zelf ook 2 verbindingen, ik heb 1 adsl router en een server, met een extra netwerkkaart voor de andere (wireless Internet).

Ik heb het zo ingesteld op mn pc. dat ie alles wat naar de IP groep van Tweakdsl (217.19.17.x) routeert naar mn server, waar ICS de boel weer naar de gateway op dat netwerk stuurt.

Werkt perfect, :) voor mijn pc, op mn server heb ik gewoon ingesteld voor als ik daar aan het downloaden ben. Dit regeltje: "route add 217.19.17.180 10.93.63.254"

DAn gaat dus al dat verkeer wat naar 217.19.17.180 wil, via de 10.93.63.254 gateway.
Pagina: 1