[Director MX] FX (o.a. stretch) met grote plaatjes haperen

Pagina: 1
Acties:

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hallo!

Ik ben voor een groot bedrijf een cd-rom aan het maken met Director MX. Het wordt een demo cd van een nieuw product van het bedrijf. Het vordert op zich aardig, maar ik loop tegen wat probleempjes aan.

Wanneer ik gewoon op mijn eigen snelle pc werk, is er niets aan de hand. Maar uiteraard moet je productie ook op mindere pc's werken, dus dat heb ik getest. Nu kwam ik erachter dat bepaalde effecten, zoals stretches en fades, behoorlijk haperen op langzamere pc's. Dit gebeurt vooral bij vrij grote plaatjes (bijna beeldvullend).

Ik zoek hier een oplossing voor. Ik heb de preloading al aanstaan, en heb ook de plaatjes in Photoshop kleiner gemaakt (van 300 kb naar 80 kb), maar dit maakt niets uit omdat Director er toch weer (grote) Bitmaps van maakt. Ik hoorde van iemand dat het zou kunnen schelen als ik de plaatjes e.d. niet zelf in Director zou laden, maar er een "ImportFileInto" scriptje voor zou gebruiken. Daardoor blijft de Director file lekker klein. Maar hoe werkt dit precies? En is dit wel een oplossing voor mijn probleem?

Wat ik graag wil, is dat ik ook grote plaatjes kan laten faden en stretchen, zonder dat dit hapert op langzamere pc's.. Compressen e.d. maakt ook niets uit, waarschijnlijk moet ik iets doen met een andere manier van importeren..

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Ik geloof dat er wel xtra`s zijn om de cpu speed te checken.

Maar mischien kan je een fps-check inbouwen, zodat je bij langzamere computers een ander/simpel effect laten zien?

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Zo goed ben ik helaas niet :(

Ik ben er nu wel achter dat ik beter niet de preset sprite transition (stretch) kan gebruiken, want dat is een hele lap script. Ik gebruik nu een kort eigen scriptje:

on beginSprite me
sprite(10).rect = rect(48, 60, 48, 60)
bladibla = timeOut("comp").new(2, #resizeIt, me)
end me
on resizeIt me
if sprite(10).rect < rect(48,60,976,632) then
sprite(10).rect = sprite(10).rect + rect(0,0,64,40)
else
timeout("comp").forget()
end if
if sprite(10).rect > rect(48,60,900,691) then
sprite(10).rect = rect(48,60,976,632)
timeout("comp").forget()
end if
end me

Dit is veel korter dan het script van de preset.
Daarnaast kwam ik erachter dat de rendering mode veel uitmaakt, als ik render met OpenGL of op 'auto', dan werkt het nog te traag op een langzamere pc (laptop). Als ik render met DirectX 7, dan gaat de transition opeens wel vloeiend! (Maar alleen met het korte script, niet met de preset).
Dus voor langzame pc's is blijkbaar nodig: een kort scriptje (behaviour) en DirectX rendermode..

Dat verzin je toch niet :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Wat gebeurd als je gebruik maakt van Imaging Lingo in combinatie met zo'n filer/effecten Xtra/Dll? Ik zou nu niet weten hoe hij heet.