Door [google=0x80042108] kom ik er achter dat deze melding wel eens door de autoprotect-optie van Norton kan komen. Heb je deze op de pc staan? Of misschien McAfee 8 met outlook.exe niet in de exclusielijst voor poort 25 ?
Ik pas ook de titel nog een klein beetje aan. Exchange heeft niets met een pop3error te maken
Outlook 2003 exchange; pop3 error > [Outlook 2003] Bij verbinding maken pop3 error 0x80042108*
Ik pas ook de titel nog een klein beetje aan. Exchange heeft niets met een pop3error te maken
Outlook 2003 exchange; pop3 error > [Outlook 2003] Bij verbinding maken pop3 error 0x80042108*
[ Voor 31% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2005 21:26 ]
Verwijderd
Betere tip: stap over op Mozilla Thunderbird 
[ Voor 58% gewijzigd door sanfranjake op 03-01-2005 21:43 ]
Oorzaak
Mogelijke oorzaken van dit probleem zijn:
• Er staan beschadigde bestanden op uw vaste schijf.
• Norton Personal Firewall 2002 wordt uitgevoerd.
• Er wordt Norton Internet Security-software uitgevoerd.
• U hebt een update voor Microsoft Office geïnstalleerd.
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door Norton Personal Firewall of de Norton Internet Security-software te verwijderen.
Als het probleem is opgelost, kunt u de Norton-software opnieuw installeren en treedt het probleem niet meer op.
Bron: MS Knowledge Base
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318790
Mogelijke oorzaken van dit probleem zijn:
• Er staan beschadigde bestanden op uw vaste schijf.
• Norton Personal Firewall 2002 wordt uitgevoerd.
• Er wordt Norton Internet Security-software uitgevoerd.
• U hebt een update voor Microsoft Office geïnstalleerd.
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door Norton Personal Firewall of de Norton Internet Security-software te verwijderen.
Als het probleem is opgelost, kunt u de Norton-software opnieuw installeren en treedt het probleem niet meer op.
Bron: MS Knowledge Base
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318790
Thanks voor de hulp, uiteraard heb ik geen Norton AV hier draaien, dat kwam ik zelf bij zoeken naar deze error ook meteen tegen.
Wat exchange met de error te maken heeft is dat ik vermoed dat de manier waarop Outlook met exchange omgaat, invlooed heeft op de manier waarop mijn pop3 boxen worden gechecked. Immers, met outlook express gaat alles prima (en ja, met thunderbird ook). Als ik het hier mis heb moet je het zeggen, maar ik denk niet dat iemand dat al met zekerheid kan zeggen, anders was er vast al een andere oplossing dan een niet draaiende Norton killen bedacht, right?
Wat exchange met de error te maken heeft is dat ik vermoed dat de manier waarop Outlook met exchange omgaat, invlooed heeft op de manier waarop mijn pop3 boxen worden gechecked. Immers, met outlook express gaat alles prima (en ja, met thunderbird ook). Als ik het hier mis heb moet je het zeggen, maar ik denk niet dat iemand dat al met zekerheid kan zeggen, anders was er vast al een andere oplossing dan een niet draaiende Norton killen bedacht, right?
Na het lezen van deze thread (http://www.newsarch.com/a...ook/general/msg47487.html) lijkt het me bij nader inzien misschien toch geen Outlook maar een netwerk (de router of ISA server die hier draait) probleem.
Na wat reactie van een Outlook developer van MS bleek dit de uiteindelijke oplossing, maar die is nog wel zo vaag dat we het hier niet kunnen matchen met onze config...
Na wat reactie van een Outlook developer van MS bleek dit de uiteindelijke oplossing, maar die is nog wel zo vaag dat we het hier niet kunnen matchen met onze config...
It turns out that there is a internet viewer content restriction setting
buried in the router. Annoyingly it is set on a per ip address basis, and by
default has web traffic enabled only i.e. no pop3 or ftp.
Pagina: 1