Chello verandert voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 21:10
Sinds 1 januari 2005 heeft heeft UPC stilzwijgend de voorwaarden voor Chello Internet veranderd.

1. opzegtermijn voor een contract is 1 maand
2. zonder opzegging wordt het contract automatisch met 1 jaar verlengd

Het verschil is dat voorheen na het eerste jaarcontract deze per maand beëindigd kon worden terwijl dat nu weer voor een heel jaar zal gelden.

Oude voorwaarden: http://www.upc.nl/pdf/Aan...ello_entry_light_plus.pdf
Art. 20.1 komt als volgt te luiden:
“De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
Nieuwe voorwaarden:
http://www.upc.nl/pdf/Aan...en_voor_chello_010105.pdf
In afwijking van artikel 20 van de Algemene Voorwaarden voor de levering van internetdiensten, geldt de volgende bepaling:
20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat zijn dat voor grappen? Dat zijn voorwaarden uit de steentijd...

Is er iets bekend over een regeling voor mensen die het hier niet mee eens zijn?

* epoman en z'n grote mond... eerst goed lezen voortaan :X

[ Voor 20% gewijzigd door epoman op 04-01-2005 14:15 ]

Verwijderd

"Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, ........"

Ik heb 4 jaar geleden mijn handtekening onder de toen geldende voorwaarden gezet. Mag ik hier dan uit concluderen dat bovenstaande wijziging alleen toepasbaar/geldig is voor nieuwe klanten :???

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 21:10
epoman schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:52:
Wat zijn dat voor grappen? Dat zijn voorwaarden uit de steentijd...

Is er iets bekend over een regeling voor mensen die het hier niet mee eens zijn?
Volgens mij geldt dit alleen voor nieuw afgesloten abonnementen:
Art. 20.1 komt als volgt te luiden:
“De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumtermijn van twaalf (12) maanden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Daarna kan de Overeenkomst tegen het einde van een kalendermaand worden beëindigd door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste een (1) maand.
En volgens mij vervalt dat natuurlijk als je andere voorwaarden hebt ondertekend.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm dat geldt voor een boel ADSL-abonnementen ook, toch? Tiscali zowieso..... dacht ik. Maar 't blijft idd debiel. Nouja, er is nog altijd dat Try & Buy gebeuren, dus je kunt 't zowieso een maand uitproberen etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Bergen op 03-01-2005 19:29 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ben ik blij dat ik net had opgezegd (december). Er zeggen waarschijnlijk teveelk mensen op en op deze manier kun je de klanten dwingen langer te blijven en hopelijk het jaar erop weer te vergeten.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bergen schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:29:
Hmm dat geldt voor een boel ADSL-abonnementen ook, toch? Tiscali zowieso..... dacht ik. Maar 't blijft idd debiel. Nouja, er is nog altijd dat Try & Buy gebeuren, dus je kunt 't zowieso een maand uitproberen etc.
Voor de meeste ADSL abonnementen zit je het eerste jaar er aan vast, en kun je het daarna opzeggen met een termijn van 3 maanden of korter. Ik heb het net in de Tiscali voorwaarden opgezocht, ze hanteren een termijn van 1 maand. Planet Internet heeft net zoals Chello nu heeft, 1 jaar.

🌞🍃

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voorheen was de opzegtermijn toch 3 maanden :? in April van dit jaar zit ik precies een jaar een Chello Plus vast, stel ik wil daar vanaf; moet ik dan in Februari opzeggen ?

Verwijderd

Dit soort voorwaarden vind ik crimineel . En ben erg blij dat ik niet meer via deze krenten internet heb .

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:30
UPC moet zijn klantjes houden, tja dan moet het op zo'n manier. Lang leve kabel :r.
En waar zijn de stichtingen over oneerlijke zooi ???

[ Voor 28% gewijzigd door Termi op 03-01-2005 21:43 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat een rare vorm van klantenbinding...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:13
Zeker afgekeken van Casema(/Wanadoo). Die hanteren deze voorwaarde al vanaf December. En helaas niet alleen voor niet alleen voor nieuwe klanten.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Hoe zit het, mag je zonder melding de voorwaarden veranderen?

Ik geloof dat je nu weer binnen een maand kan opzeggen omdat ze de voorwaarden hebben aangepast.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Naar mijn weten mag de wederpartij van de overeenkomst de algemene voorwaarden alleen veranderen mits de andere partij ervan op de hoogte wordt gesteld. Ze moeten je dus nieuwe algemene vooorwaarden toesturen, als ze dit niet doen is dat sowieso een reden om rechtmatig op te zeggen, omdat je redelijkerwijs op de hoogte moet zijn van de voorwaarden waaronder je een overeenkomst hebt lopen.

Daarom kunnen mensen soms heel handig onder hun mobiele telefoonabonnement uitkomen. Als de wederpartij de a.v. veranderd is deze ook opzegbaar, omdat je niet met deze verandering akkoord hoeft te gaan en dus de overeenkomst kunt ontbinden.

Dit geldt echter alleen voor grote(re) wijzigingen. Dus niet als de a.v. is gewijzigd voor typfouten o.i.d.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

eerdepeer schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:02:
Naar mijn weten mag de wederpartij van de overeenkomst de algemene voorwaarden alleen veranderen mits de andere partij ervan op de hoogte wordt gesteld. Ze moeten je dus nieuwe algemene vooorwaarden toesturen, als ze dit niet doen is dat sowieso een reden om rechtmatig op te zeggen, omdat je redelijkerwijs op de hoogte moet zijn van de voorwaarden waaronder je een overeenkomst hebt lopen.

Daarom kunnen mensen soms heel handig onder hun mobiele telefoonabonnement uitkomen. Als de wederpartij de a.v. veranderd is deze ook opzegbaar, omdat je niet met deze verandering akkoord hoeft te gaan en dus de overeenkomst kunt ontbinden.

Dit geldt echter alleen voor grote(re) wijzigingen. Dus niet als de a.v. is gewijzigd voor typfouten o.i.d.
Tenzij het in de voorwaarden staat dat ze de voorwaarden mogen wijzigen zonder dat ze het melden, wat bij Chello volgens mij ook het geval is.

Maar je mag volgens mij wel opzeggen als er een verandering is gemaakt in de voorwaarden en je bent er niet mee eens. Klopt dit?

Chello had overigens hiervoor 1 maand opzegtermijn. Blij dat ik in december op heb gezegd.

[ Voor 4% gewijzigd door eghie op 03-01-2005 22:06 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 23:13
Dat kan alleen voor kleine wijzigingen, dus type fouten e.d.

Hier valt geen grote verandering onder, dat is wegens de wetgeving niet mogelijk(in de praktijk tenminste)

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

-snip-

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 11:26 ]

Verwijderd

Ik ben weg.. Service ging net omhoog en dan nu deze rattenstreek. Sorry hoor. Schotel op het dak, priority in de wilgen en ADSL. Niet dat het er veel beter op wordt maar bij deze club wil je niet horen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op webwereld:

http://www.webwereld.nl/nieuws/20449.phtml
In alle stilte heeft UPC de algemene voorwaarden van Chello Starter, Easy en Light aangepast. In de nieuwe voorwaarden verruimt Chello de mogelijkheden om op te treden tegen abonnees die stelselmatig hun datalimiet overschrijden. Zo kan de provider dataverkeer in rekening brengen en klanten op basis van dataverkeer een ander (duurder) abonnement toewijzen.

In de aanvullende algemene voorwaarden staat nu voor de goedkoopste abonnementen een harde datalimiet vermeld. Voor Chello Starter is dit 250 MB per maand en voor Chello Easy 500 MB per maand. Opmerkelijk is dat ook Chello Light nu een harde datalimiet van 1000 MB per maand heeft - dit abonnement viel tot voor kort onder de zogenoemde acceptable use policy.
Daar wordt je toch helemaal blij van.... als je geen chello hebt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11
Binnenkort ook voor iemand de overstap naar ADSL of @home regelen, zijn al sinds 1998 klant van Kabelnoord/Telekabel met sprinter en zijn toen ook leuk naar chello overgeschopt. Klanten vanaf de eerste dag, maar nog altijd 160KB/s download en 16KB/s upload en een brak com21 netwerk. KabelNoord doet er nix aan dus gaat de zooi opgezegd worden. Kijken wat er gaat gebeuren. Wat ik me zo voorstel:
- opzeggen
- 1 maand wachten
- machtiging intrekken bij bank
- modem inleveren

kunnen ze je AFAIK nix maken. Dan wordt je maar afgesloten, so what? Je hebt het toch niet meer nodig want je hebt toch al ADSL :P
verder veranderen ze illegaal de voorwaarden en heb je in je originele sprinter ondertekening voorwaarden staan die absoluut niet overeenkomen wat je tegenwoordig voor chello ondertekent...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:05:
Op webwereld:

http://www.webwereld.nl/nieuws/20449.phtml

[...]

Daar wordt je toch helemaal blij van.... als je geen chello hebt.
Al met al is het een behoorlijk risico om Chello member te worden of te blijven. Zodra Chello jouw een duurder abonnement geeft is de kans groot dat je over stappen wilt, maar als dat niet mag... Nee, het gaat helemaal verkeerd met Chello, gevaarlijke tent.

🌞🍃

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

guanpedro schreef op maandag 03 januari 2005 @ 21:58:
Hoe zit het, mag je zonder melding de voorwaarden veranderen?

Ik geloof dat je nu weer binnen een maand kan opzeggen omdat ze de voorwaarden hebben aangepast.
Echo: Dit geld alleen voor NIEUWE klanten

Verwijderd

_JGC_ schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:14:
Binnenkort ook voor iemand de overstap naar ADSL of @home regelen, zijn al sinds 1998 klant van Kabelnoord/Telekabel met sprinter en zijn toen ook leuk naar chello overgeschopt. Klanten vanaf de eerste dag, maar nog altijd 160KB/s download en 16KB/s upload en een brak com21 netwerk. KabelNoord doet er nix aan dus gaat de zooi opgezegd worden. Kijken wat er gaat gebeuren. Wat ik me zo voorstel:
- opzeggen
- 1 maand wachten
- machtiging intrekken bij bank
- modem inleveren

kunnen ze je AFAIK nix maken. Dan wordt je maar afgesloten, so what? Je hebt het toch niet meer nodig want je hebt toch al ADSL :P
verder veranderen ze illegaal de voorwaarden en heb je in je originele sprinter ondertekening voorwaarden staan die absoluut niet overeenkomen wat je tegenwoordig voor chello ondertekent...
Als je hebt opgezegd onmiddelijk je modem inleveren! Je krijgt anders een gezeik van hier tot Tokyo met die o zo vriendelijke servicedesk van Chello.

Je wil niet weten hoe ik heb moeten praten met die gasten (en dreigen met een rechtsbijstandsverzekering) om het ongedaan te krijgen. Ze zeiden tegen ons dat ze het op kwamen halen incl het priority modem, datum afgesproken (uiteraard komt er weer niemand opdagen). Wij het spul zorgvuldig bewaard, worden we later opgebeld waarom we het geld hadden gestorneerd. Mevrouw, ik heb geen abonnement bij u. Jewel zus en zo en het modem was er nog niet dus we konden er gebruik van maken en dat konden ze niet natrekken.

Mevrouw, ik kan al zien dat ik er geen gebruik van heb gemaakt, laat staan Chello. Jullie kunnen het al helemaal; maar mevrouw, ik heb een abonnement op een _dienst_ niet op een modem. A fijn, na dreigen met de rechtsbijstandsverzekering bonden ze in en hebben we de openstaande rekening netjes vereffend. Al met al heeft dit 4 weken werk gekost en 8 telefoontjes (incl grote bek van de administratiemedewerkster, mevrouw Donkers).

We _moeten_ nou nog wel tv hebben van ze gezien het aantal tv's in huis, maar zelfs dat kunnen ze nog niet fatsoenlijk factureren. Weer een hoop gezeik met dat klotebedrijf.

Als je opzegt, bewaar van alles een kopie (ook je opzegbrief), stuur het aangetekend op en mocht je gebeld worden, noteer de naam van diegene + het tijdstip

Dat scheelt je gegarandeerd een berg gezeur. En die paar euro voor het aangetekende opsturen van de brief is dat meer dan waard, trust me.

offtopic:
Als ik over een paar jaar op mezelf ga wonen komt er geen UPC het huis meer in. En hier gaat de tv eruit als Digitale TV van de KPN een goede optie is. :w UPC

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 16:26 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Lastig, aanpassing is namelijk alleen voor abbo's na 1-1-2005.

Overigens ooit iemand de specs gelezen van belgische chello? (www.chello.be)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:25

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk eens op www.coax.nl!

Het geld alleen voor nieuwe abonnementen en voor mensen die hun abonnement wijzigen! Blijf je dus gewoon je oude abonnement houden, dan kun je nog steeds per maand opzeggen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Pannenkoekkie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Lastig, aanpassing is namelijk alleen voor abbo's na 1-1-2005.

Overigens ooit iemand de specs gelezen van belgische chello? (www.chello.be)
Als je uberhaupt opzegt, hou je echt aan het verhaaltje hierboven. Ze laten het niet om je nog even fijn een schop na te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 15:35 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Klovan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:01:
[...]
En volgens mij vervalt dat natuurlijk als je andere voorwaarden hebt ondertekend.
Nee. Nieuwe leveringsvoorwaarden gelden voor alle abbonnees, dus ook voor alle bestaande.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Gebruik voortaan eerst de zoek functie Klovan , ik heb deze voorwaarden verandering al een keer aangesneden Chello wijziging

m.vr.gr
Pagina: 1