Toon posts:

P4 2.4 vervangen met een P4 3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe processor weten te krijgen, nl. een P4 3.0Ghz. Ik bezit een ASUS moederbord (S478) en ook de processor is S478.

Nu het probleem:

Als ik de 3.0 in mijn socket prop en opstart, geeft mijn BIOS (hardware monitor) een foutmelding en als ik dan mijn BIOS betreed en naar de hw-monitor ga, zegt hij (in het rood, dat baart mij zorgen) dat de VCore voltage op 1.28 staat. Bij mijn 2.4 daarintegen staat deze op 1.55.

Kan iemand me vertellen wat VCore voltage eigenlijk is en ofdat het schadelijk is om het te laten negeren??

Bij voorbaat dank,

Berry

Verwijderd

vcore is gewoon de voltage die naar je processor gaat, en 1,28 lijkt me een beetje weinig voor een p4 3,0 ghz

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoogstwaarschijnlijk had je een P4 northwood en heb je nu een Prescott die niet ondersteund wordt door je huidige bios. Maar dit is eigenlijk best een standaardvraag.

De gegevens van procs, net als spanningen en bussnelheden kun je opzoekenop de BalusC server (zoeken op google).

De gegevens van je moederbord haal je op de site van Asus. Zonder typenummer van het moederbord kunnen we je sowieso niet helpen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Dit zou 1,475~1,550V moeten zijn aldus http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor cpu heb je?
een prescott of een northwoord.

een Prescott heeft namelijk een vcore van 1.25V. Misschien dat je bios denkgt dat dat te weinig is, maar het kan wel kloppen.

update je bios voor de zekerheid ook eens.
in geval van een northwood, een prescott staat daar onder en verbruikt minder.

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 03-01-2005 17:20 ]

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 21:43
Welk moederbord heb je? Heb je het laatste BIOS erin geflashed? En hoe zit het met het "handmatig vastzetten" van de VCore, of staat die op auto?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Terw_Dan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:19:
in geval van een northwood, een prescott staat daar onder en verbruikt minder.
Ehh... heeft een lager voltage. :)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Pagina: 1