Inmiddels staan er ook (Winter-)Efteling foto's van andere camera's in dit topic. Vind deze stuk interessanter dan gebrabbel over de camera zelf. Dus heb je nog foto's gemaakt in de efteling, post ze hier! Of niet! Zie maar.

Hoi,
Ik kon nog geen topic over de Kodak CX 7430 vinden. Daarom heb ik er één geopend. Daarbij plaats ik meteen wat foto's die ik gemaakt heb bij de efteling.
Ik heb de camera voor 167 euro gekocht bij het kruidvat tijdens de kerstdagen. Het leek mij een vrij goede aanbieding, volgens pricewatch in ieder geval toen de goedkoopste.
Er zit standaard 16 mb geheugen in en het pakketje wordt geleverd met 2xAA batterijen zodat je meteen aan de slag kan.
Ik heb zelf 4 2300 mAh oplaadbare batterijen gekocht met lader van GP. Ik kan de hele dag foto's maken, filmen (15 min bij elkaar) en alles meerdere keren terug kijken op een setje van twee batterijen.
Zelf heb ik nog 512 mb SD geheugen gekocht. Hiermee kan ik meer foto's maken dan dat de mensen met wie ik op sta ga leuk vinden.
Handig is verder het kabeltje op hem op de tv aan te sluiten (met geluid). Kun je meteen alles terug kijken als je thuis komt en je familie ermee wilt vervelen. Maar wel erg leuk. En erg goede kwaliteit.
Er zit een 3 VOLT aansluiting op, maar zelf gebruik ik die nooit. Met mijn oplaadbare batterijken kom ik de dag door.
Er zit goede software bij. Kodak nog wat... Erg goed voor schoonouders. Mailen, printen, etc.. gaat uitstekend. Verkleind goed en makkelijk. Zelf gebruik ik de software niet omdat ik ze liever meteen naar PC kopieer en dan via zelf handmatig verklein. De software laadt zichzelf nl in je windows geheugen op de achtergrond en mijn taakbalk is al zo vol.
De specs:
Dit is mijn eerste digicam dus kan alleen maar zeggen hoe hij mij bevalt als beginner en dat is erg fijn. Hij is lekker snel, en dat vind ik heel erg belangrijk.
Alles werkt naar behoren, alleen heb ik zelf problemen met de nachtmodus. Als ik hiermee foto's maak dan zijn ze een beetje wazig. Als iemand hier licht over kan werpen (leuke woordspeling) dan hoor ik dat graag.
Ik stond erg versteld van de filmfunctie. Deze zijn van mooie kwaliteit, vooral de audio is voortreffelijk. Alleen moet hem erg stil houden want het is natuurlijk geen steadycam. Maar de kwaliteit vond ik verassend goed. Wat ik jammer vind is dat je vooral van het opnemen wel kan zoomen, maar tijdens het opnemen zelf niet meer.
Hieronder staan wat foto's die ik gemaakt heb tijdens een dagje winter efteling. De foto's die wazig zijn, zijn gemaakt in nachtmodus. Als iemand hier tips over heeft hoor ik deze graag.
De pics zijn hier verkleind. Klik er op voor grotere versie.

Hoi,
Ik kon nog geen topic over de Kodak CX 7430 vinden. Daarom heb ik er één geopend. Daarbij plaats ik meteen wat foto's die ik gemaakt heb bij de efteling.
Ik heb de camera voor 167 euro gekocht bij het kruidvat tijdens de kerstdagen. Het leek mij een vrij goede aanbieding, volgens pricewatch in ieder geval toen de goedkoopste.
Er zit standaard 16 mb geheugen in en het pakketje wordt geleverd met 2xAA batterijen zodat je meteen aan de slag kan.
Ik heb zelf 4 2300 mAh oplaadbare batterijen gekocht met lader van GP. Ik kan de hele dag foto's maken, filmen (15 min bij elkaar) en alles meerdere keren terug kijken op een setje van twee batterijen.
Zelf heb ik nog 512 mb SD geheugen gekocht. Hiermee kan ik meer foto's maken dan dat de mensen met wie ik op sta ga leuk vinden.
Handig is verder het kabeltje op hem op de tv aan te sluiten (met geluid). Kun je meteen alles terug kijken als je thuis komt en je familie ermee wilt vervelen. Maar wel erg leuk. En erg goede kwaliteit.
Er zit een 3 VOLT aansluiting op, maar zelf gebruik ik die nooit. Met mijn oplaadbare batterijken kom ik de dag door.
Er zit goede software bij. Kodak nog wat... Erg goed voor schoonouders. Mailen, printen, etc.. gaat uitstekend. Verkleind goed en makkelijk. Zelf gebruik ik de software niet omdat ik ze liever meteen naar PC kopieer en dan via zelf handmatig verklein. De software laadt zichzelf nl in je windows geheugen op de achtergrond en mijn taakbalk is al zo vol.
De specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| Standard Features CCD resolution 4.23 MP (2408x1758 pixels) image resolution 4.0 MP (2304x1728 pixels) image quality 4.0 MP -- best (print, enlargement) 3.5 MP -- best (optimized ratio for 4"x6" prints, 3:2) 2.1 MP -- better (small prints) 1.1 MP -- good (email) zoom 12X total zoom 3X optical zoom (35 mm equivalent: 34-102 mm) 4X advanced digital zoom focus/auto-focus TTL-AF with selectable modes: multi-zone, center-spot focus distance 60 cm (23.6 in.) to infinity (normal mode); 10 m (32.8 ft.) to infinity (landscape mode) display 1.6" (4 cm) indoor/outdoor color display viewfinder real image optical viewfinder aperture f/2.7-5.2 (wide); f/4.6-8.7 (tele) shutter speed 1/2 - 1/1400 seconds long time exposure 0.7 - 4 seconds ISO equivalent automatic (80-160); manual (80, 100, 200, 400) white balance auto, daylight, tungsten, fluorescent flash mode auto, red-eye, fill, off flash range wide - 0.6 - 3.6 m (2-11.8 ft.); tele - 0.6 - 2.1 m (2-6.9 ft.) self-timer 10 seconds Performance Features scene/other modes auto, portrait, landscape, night, close-up, sport, movie color mode color, black and white, sepia macro/close-up mode wide - 13-70 cm (5.1-27.6 in.); tele - 22-70 cm (8.7-27.6 in.) burst mode 3 fps, up to 6 pictures light metering method TTL-AE; selectable; multi-pattern, center-weighted, center spot exposure compensation +/- 2.0 EV in 0.5 EV step increments exposure control programmed AE click to capture 0.6 seconds shot to shot 1.6 seconds movie mode continuous MPEG-4 video with audio capture, audio playback on camera movie image resolution VGA (640x480 pixels) at 13 fps QVGA (320x240 pixels) at 20 fps movie length limited by capacity of external memory card Ease of Use Features auto-orientation auto picture rotation favorites mode store up to 100 pictures on camera dedicated buttons delete, Share, review, menu, flash/information, burst/self-timer review mode 2X or 4X magnify, slide show, multi-up, fast scroll, protect, album video out NTSC, PAL (user-selectable) software KODAK EASYSHARE Software compatibility KODAK EASYSHARE Camera Dock 6000, KODAK EASYSHARE Printer Dock 6000 |
Dit is mijn eerste digicam dus kan alleen maar zeggen hoe hij mij bevalt als beginner en dat is erg fijn. Hij is lekker snel, en dat vind ik heel erg belangrijk.
Alles werkt naar behoren, alleen heb ik zelf problemen met de nachtmodus. Als ik hiermee foto's maak dan zijn ze een beetje wazig. Als iemand hier licht over kan werpen (leuke woordspeling) dan hoor ik dat graag.
Ik stond erg versteld van de filmfunctie. Deze zijn van mooie kwaliteit, vooral de audio is voortreffelijk. Alleen moet hem erg stil houden want het is natuurlijk geen steadycam. Maar de kwaliteit vond ik verassend goed. Wat ik jammer vind is dat je vooral van het opnemen wel kan zoomen, maar tijdens het opnemen zelf niet meer.
Hieronder staan wat foto's die ik gemaakt heb tijdens een dagje winter efteling. De foto's die wazig zijn, zijn gemaakt in nachtmodus. Als iemand hier tips over heeft hoor ik deze graag.
De pics zijn hier verkleind. Klik er op voor grotere versie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 16:57 ]