[rh+samba]bestanden > 1gb kopieren gaat niet, netwerk eruit

Pagina: 1
Acties:

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Ik heb hier al een tijdje een heel vaag probleem, maar de laatste tijd moeten er steeds meer grotere files over en weer gesleept worden en dit wil niet meer lukken.

Het zit zo: we hebben hier een fileserver met RAID 5 (een promise supertrak sx6000) de fileserver heeft een Tyan Thunder K7X Pro met 2 MP'tjes 2200+. Er zijn verder een stuk of 8 clients die er bestanden vanaf halen, alleen wanneer ik bijvoorbeeld een bestand wil kopieren vanaf de fileserver, slaat het netwerk op een gegeven moment er uit, als ik dan op de server ga kijken zit hij ff vast en geeft een foutmelding (nog ff niet relevant). En dit heb ik steeds.
We hebben hier ook een Ximeta netdisk als backup hdd, als ik daar zo'n groot bestand naar toe sleep, verbreekt de netdisk op een gegeven moment de verbinding..

dit betekent dus dat het apparaat waar ik een file naar toe stuur de conn. verbreekt.

Wat zou er allemaal mis kunnen zijn, ik zelf verwacht misschien dat het de switch is, maar die ga ik niet ff vervangen om dat te testen.
zijn het misschien mpu instellingen, maar hoe moeten die dan staan?

verder heb ik hier op het forum niet zo veel vergelijkbare problemen gevonden, de gene die een zelfde probleem hadden hebben het nog steeds niet gefixt gekregen.

Op de fileserver draai ik trouwens RedHat 9.0 + Samba 2.27
en ik gebruik de onboard GigaBit NIC

de pc waarvan af ik dit allemaal test heeft een realtek kaartje

A smooth sea never made a skilled sailor

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:15

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Staat je netwerkkaart op autonegotiate?
Moet je em fixed 100 of 10 full of half duplex zetten!

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 09:15:
Staat je netwerkkaart op autonegotiate?
Moet je em fixed 100 of 10 full of half duplex zetten!
Dat heb ik gedaan nadat ik er een nieuwe netwerkkaart heb ingezet, ik lekker met SyncBackup alles vanaf de fileserver op de Ximeta NetDisk pompen en ja hoor gooit hij um er weer uit.....
De clients kunnen daarna WEL de fileserver en de XimetaNetDisk benaderen!

SyncBackup geeft de error Windows error 1223

Ik heb hier wat gevonden daarover http://2brightsparks.com/bb/viewtopic.php?t=443
[ben ik nu aan het lezen ;)]

verder enig id? dit zuigt zwaar namelijk.. :r

Ik heb BTW een DLINK DES1008D Switch

[ Voor 3% gewijzigd door wboard op 18-01-2005 15:44 ]

A smooth sea never made a skilled sailor