Hallo,
Ik heb al enige tijd een mailserver draaien waarbij procmail mijn mail filtert in submappen.
Dit heeft altijd prima gewerkt totdat ik er 1 recipe aan heb toegevoegd. Alleen dat ene recipe werkt niet.
Na van alles geprobeerd te hebben heb ik een nieuwe .procmailrc gemaakt met alleen die ene regel erin.
In .procmail.log staat het volgende als ik een email stuur namens blah@blah.nl
Het heeft altijd gewerkt.
Ik kan op Google wel e.a. vinden zoals bijvoorbeeld zorgen dat het bestand niet met windows editor is gemaakt en een lege regel aan het einde toevoegen, maar dat helpt allemaal niet.
De map .Doelmap (fictief) bestaat.
Erg vaag en vervelend.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb al enige tijd een mailserver draaien waarbij procmail mijn mail filtert in submappen.
Dit heeft altijd prima gewerkt totdat ik er 1 recipe aan heb toegevoegd. Alleen dat ene recipe werkt niet.
Na van alles geprobeerd te hebben heb ik een nieuwe .procmailrc gemaakt met alleen die ene regel erin.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| VERBOSE=on PATH=/usr/bin:/bin:/usr/local/bin MAILDIR=$HOME/Maildir DEFAULT=$MAILDIR/new PMDIR=/tmp/procmail LOGFILE=$HOME/log/procmail/.procmail.log :0 * ^From: blah@blah.nl $MAILDIR/.Doelmap/ |
In .procmail.log staat het volgende als ik een email stuur namens blah@blah.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
| procmail: No match on "From: blah@blah.nl" procmail: Assigning "LASTFOLDER=/home/user/Maildir/new/msg.HDI" procmail: Opening "/home/user/Maildir/new/msg.HDI" procmail: Acquiring kernel-lock procmail: Notified comsat: "user@0:/home/user/Maildir/new/msg.HDI" From blah@blah.nl Mon Jan 3 16:46:22 2005 Subject: 3e test |
Het heeft altijd gewerkt.
Ik kan op Google wel e.a. vinden zoals bijvoorbeeld zorgen dat het bestand niet met windows editor is gemaakt en een lege regel aan het einde toevoegen, maar dat helpt allemaal niet.
De map .Doelmap (fictief) bestaat.
Erg vaag en vervelend.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?