Ik heb hier 3 pc's. Alle 3 WinXP SP2. Alle 3 hebben gedeelde mappen. Als ik bij start --> uitvoeren \\pcnaam intyp kan ik de shares zien.
Nu heb ik een 4e pc geinstalleerd met WinXP SP2. Hierop heb ik alle gebruikers aangemaakt die op de andere 3 pc's ook aangemaakt zijn (de accounts zijn allemaal zonder password). En op deze pc heb ik ook gedeelde mappen. Als ik de nieuwe pc (download_pc) vanaf een andere pc wil benaderen krijg ik:
Ik kan wel pingen naar over en weer.
Als ik bij een gebruiker een password aanmaak (op alle pc's), kan ik wel op de download_pc via de andere pc's komen.
Maar ik wil liever geen passwords.
Nu heb ik een 4e pc geinstalleerd met WinXP SP2. Hierop heb ik alle gebruikers aangemaakt die op de andere 3 pc's ook aangemaakt zijn (de accounts zijn allemaal zonder password). En op deze pc heb ik ook gedeelde mappen. Als ik de nieuwe pc (download_pc) vanaf een andere pc wil benaderen krijg ik:
Vanaf de download pc kan ik wel op de andere pc's komen.\\download_pc is niet toegankeijk. U hebt mogelijk niet dejuiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
Aanmeldingsfout: de gebruiker heeft geen toestemming gekregen het gevraagde aanmeldingstype te gebruiken op deze compter.
Ik kan wel pingen naar over en weer.
Als ik bij een gebruiker een password aanmaak (op alle pc's), kan ik wel op de download_pc via de andere pc's komen.
Maar ik wil liever geen passwords.
[ Voor 6% gewijzigd door Kitser op 03-01-2005 16:40 ]