Toon posts:

Athlon64 maakt modem dial geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had eerst een geluid dat buzzend was, maar dat verdween na een tijdje.
Maar nu is er opeens een ander geluid, modem dialing geluid. Hetzelfde geluid dat een 56k modem maakt bij internet verbinding.

Het geluid komt zeker weten van de processor af. Want ik heb mijn voeding, moederbord en koeler al een keer vervangen. Ik heb de kast opengemaakt en er naar geluisterd.
Het geluid is niet constant maar alleen bij zware CPU belasting.
Ik heb ook al andere topics gelezen maar geen gaf een duidelijke oplossing hiervoor.

Wat ik wel weet, is dat best veel mensen hetzelfde probleem als mij hebben.
Mijn neef heeft het probleem ook maar hij heeft een pentium 4. Een vriend van mij heeft een amd64 en die heeft het probleem ook maar dan iets minder mij.
Andere mensen op internet klagen hier ook over.

Heeft iemand misschien een duidelijke en professionele oplossing of verklaring voor dit probleem?

Verwijderd

is het niet je harde schijf? :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uitroeptekens uit titel gesloopt.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 20:48

Animal_X

Rodin

Ah kijk daar heb je er weer een! :)

Maakt jullie processor ook geluid?

AMD64 clawhammer maakt geluid!

AMD64 3200 begint echt irritant te worden!

AMD64 maakt raar geluid

Raar Processor of MOBO geluid

Search: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Suc6! :)

[edit]

:o

De eerste drie topics die ik hierboven gaf zijn ook al van jou. Dit is nou het vierde topic dat je hierover opent?... :?

[ Voor 84% gewijzigd door Animal_X op 03-01-2005 16:45 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 14:43

Furinax

It'll only hurt until you die

Heb je toevallig een Aopen moederbord? een maat van me had dit probleem ook (dan met een intel processor). Alleen kwam het geluid bij hem uit het speakertje dat op het moederbord gesoldeerd zit. Deze "spreekt" namelijk als er een probleem is ipv de piepjes die worden gegeven.
"your CPU may have a problem"
"your AGP may have a problem" etc.

De stem bleef hangen (waarom die uberhaupt sprak is onbekend) en daardoor werd er een modem look-a-like geluid gegenereerd. Een biosupdate verhielp het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een K8N- E Deluxe

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens ook al een biosupdate gedaan, niets hielp.
De cpu presteert wel gewoon goed, alleen dat geluid is irriterend als je weet dat het geluid er is.
Het geluid is niet erg hard, maar wel te horen als de kast dicht is.

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb met mijn Athlon 64 3500+ (socket 939) op een Epox 9nda3+ precies het zelfde, het is voornamelijk met scrollen. Had het overigens ook al met mijn Athlon 64 3400+ op een Asus K8V Deluxe. Ik stoor me er trouwens niet echt aan....

specs

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Na drie topics hierover te hebben geopened moet het toch wel duidelijk zijn toch?:X
Probeer eens een andere proc, en kijk of je het probleem nog steeds hebt, zo nee, dan neem je een andere proc. Zo ja, dan zal het wel aan het mobo liggen.
Of zorg dat je kast beter geluidsdicht wordt gemaakt

En dude, ga eens de forumregels lezen! Echt een matige startpost

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Pagina: 1