Eltax Terminator luidsprerkers, kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Ik kan op Marktplaats een paar Eltax Terminator luidsprekers kopen. Deze imposante zuilen trekken me wel aan, en aangezien ik al een setje Eltax Millennium 500 heb zouden deze speakers een leuke aanvulling zijn.

Mijn ervaringen met het merk Eltax zijn alleen maar positief, en de Eltax Millennium 500 serie is gewoon lekker grof en goed.

Maar ik kan niet veel vinden over de "Terminator" serie vinden, deze zijn enkele jaren geleden te koop geweest, ik zag ze wel eens in de Wehkamp staan, maar tegenwoordig vind je ze nergens meer.

Hier vind je een vage foto van deze luidspreker (ff geplukt van de advertentie op marktplaats). Ik kan ze kopen voor € 125,-.

Op GoT zie ik nergens een topic over deze speakers en zelfs op google kun je bij 'afbeeldingen' deze speakers geeneens vinden.

Vandaar dat ik deze vraag hier stel, om eventuele Eltax Terminator gebruikers te vragen naar hun ervaringen.

edit:
kan iemand de topictitel aanpassen, er staat een klein spelfoutje in ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Snowwie op 23-01-2009 18:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Hier nog een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnadvertentie.nl/getimage.php?bin_id=4935
[bron:http://www.mijnadvertentie.nl/detail.php?ad_id=10092 ]

Ze zijn wel extreem groot, of het echt wat is zou ik niet weten. Lijken me echt speakers voor flink te beuken bij een feestje ofzo, maar niet voor serieus kwalitatief luistergenot. Wat wil je ermee doen?

Past denk ik goed in het kader van: "veel speaker voor weinig geld" :+

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 03-01-2005 16:33 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Die van jou heeft maar 1 basreflex poort :)
Ik draai voornamelijk dance/trance muziek, dus lekker beuken mag het wel :)

De Millennium 500 kan ook lekker beuken, maar het is de bedoeling dat ik 4 speakers in elke hoek zet.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Snowwie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:17:
Die van jou heeft maar 1 basreflex poort :)
Ik draai voornamelijk dance/trance muziek, dus lekker beuken mag het wel :)

De Millennium 500 kan ook lekker beuken, maar het is de bedoeling dat ik 4 speakers in elke hoek zet.
Vier speakers in elke hoek :D Als je vier hoeken hebt zijn dat 16 speakers :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
4 complete luidsprekers bedoel ik :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
ik denk dat wat je wil zeggen is dat je in elke hoek 1 COMPLETE speaker wil? :P

maar goed.. zijn wel bakbeesten zeg! denk dat het meer bedoelt is voor feesten enzo eigenlijk.. maar ja.. ik weet jammer genoeg voor jou niet hoe het klinkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Oke, ik heb ze alsnog gekocht, ze klinken voor mijn gevoel perfect. Heb ze eerst (tijdelijk) een plekkie gegeven op een plank, totdat ik de nieuwe hobbykamer in ga richten.

Hier een foto van het geheel :)

die Ravelands heb ik trouwens te koop, dus als iemand interesse heeft stuur maar een emailtje

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/terminator001.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 09-01-2005 11:49 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
is het er maar eentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee, de andere staat tegenover deze, op dezelfde hoogte op een soortgelijke plank :)

edit: nou vooruit hier de andere foto :)
Foto's zijn wat brak, omdat mijn Dimage G600 nog bij mijn schoonouders ligt en ik me even moet behelpen met me oude Aiptekje.

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/terminator003_klein.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Snowwie op 09-01-2005 11:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
hoe klinken ze nou eigenlijk? ik zou er niet veel van verwachten zo op het oog.. komt bij mij over als elcheapo speakers die gewoon keihard gaan?

correct me if i am wrong :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Eltax is altijd een combinatie geweest van niet al te dure speakers met toch redelijk goede kwaliteit. Sommigen hebben een torenhoog budget, en kopen het duurste van het duurste, terwijl anderen het moeten doen met een superlaagbudget en die kopen weer heel goedkoop spul. Eltax is voor mijn gevoel toch een merk dat er tussen in ligt. Goedkoop, maar ook niet supergoedkoop, en toch goede kwaliteit.

De speakers klinken perfect. Goede bas en een goede weergave midden en hoge tonen.
En ja, ze kunnen lekker hard :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
aaaaaaaaa gelukkig :)! ja ik wist wel dat Eltax goede kwaliteit leverde hoor :) had bijna zelf setje gekocht ;) maar ik had nog nooit eerder van dit type gehoord.. + het model (ff eerlijk zijn he ;)) komt OVER alsof het crappy is.. maar des te beter dat het dus juist goed is :D

veel plezier ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Beetje late reactie, maarre: >oeps< 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mja, die advertentie is vandaag geplaatst, jeetje, dat had me 250 kilometer enkele reis kunnen besparen. Het was nogal een eind rijden van Veendam naar Uden.. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Hehe, keb die speakers er ook maar bijgekocht. :)

Het lijkt me wel een keer interessant om met de nu in totaal 16 aanwezige basspeakers, 12 middentoners en 4 hogetoners twee zwaardere zuilen te bouwen.
Dus een kast bouwen waar 8 woofers inkunnen, 6 middentoners en twee hogetoners.
De (klank)wand van de Eltax terminator is nogal aan de dunne kant, ongeveer 1 cm van waarschijnlijk spaanplaat.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:52

R-B

Blokkert

je gebruikt hoop ik ik ook dikke kabels he :P

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Wat heb ik nou weer veroorzaakt... :P
Om de hoeveel tijd koop jij gemiddeld nieuwe ramen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
R-B schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:23:
je gebruikt hoop ik ik ook dikke kabels he :P
Ja van dat transparante, is iets meer dan 1 cm dik ofzo, de koperen kern past net in de aansluitingen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Je kunt een leuk auto uitdeuk bedrijfje beginnen.
Boxen erin, ramen dicht en volume aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

de spreiding van het geluid zal stukken beter worden als je de speakers verticaal ophangt, speakers die hetzelfde geluid maken (de 4 woofer) moeten altijd verticaal worden geplaatst omdat zo de verticals spreiding minimaal is (weinig tot geen reflecties met plavond/vloer) en toch een zo groot mogelijke horizontale spreiding (overal de boel goed te horen)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 16:49
Snowwie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:58:
Mja, die advertentie is vandaag geplaatst, jeetje, dat had me 250 kilometer enkele reis kunnen besparen. Het was nogal een eind rijden van Veendam naar Uden.. :)
hahaha lol, ik had die speakers best in Uden willen halen, da's 10km hier vandaan. Ik zat die advertentie te lezen zo van "hmjha, jammer dat het zo ver ruiden is"......Ruilen? (8>

[ Voor 12% gewijzigd door 0siris op 09-01-2005 01:32 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

m.m schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:20:
de spreiding van het geluid zal stukken beter worden als je de speakers verticaal ophangt, speakers die hetzelfde geluid maken (de 4 woofer) moeten altijd verticaal worden geplaatst omdat zo de verticals spreiding minimaal is (weinig tot geen reflecties met plavond/vloer) en toch een zo groot mogelijke horizontale spreiding (overal de boel goed te horen)
Met 4 speakers (wel op statief plaatsen niet op de grond!) heb je inderdaad een betere spreiding, maar je basweergave zal wel minder zijn. Ten eerste omdat je geen subs hebt, ten 2e omdat de geluidsgolven elkaar op bepaalde punten zullen gaan uitdoven, vooral in de lagere segmenten. Over het algemeen is een 4hoeks opstelling echter wel het beste voor buitengebruik, zeker omdat dit om direct stralende kastjes gaat en niet om hoorns (die wat verder dragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Euhm lees eens goed wat ik precies post :P Ik heb het alleen over horizontaal/verticaal plaatsen van de luidsprekerkast zelf. Hij gebruikt ze trouwens binnen en niet buiten, direct stralende kasten met dezelfde kleine openingshoeken (een zo groot mogelijk (virtueel) stralend oppervalak) als hoorns dragen ook verder (ivm nearfieldextensie maar daar gaat dit topic niet over) dan gewone enkele direct stralende drivers.

De beste basweergave krijg je binnen door in elke hoek een driver te plaatsen, de meeste SPL haal je door álle drivers in één hoek te plaatsen, je hebt dan wel het meeste last van uitdoving.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mja, wil ik dit allemaal zo goed krijgen dan zal ik eerst wat moeten vinden op het gekraak in één van die luidsprekers.. :(

Hier is trouwens een apart topic voor in AV.

ff een fotootje van de 'krakende' driver:

Afbeeldingslocatie: http://www.magical.nl/overig/terminator006.jpg

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Meet de weerstand over de speaker is? Ik weet niet hoe de woofers zijn aangesloten maar als dat alle 4 parallel is dan is de kans groot dat de nominale impedantie 2 ohm is waar veel versterkers niet zo blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

m.m schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:29:
Meet de weerstand over de speaker is? Ik weet niet hoe de woofers zijn aangesloten maar als dat alle 4 parallel is dan is de kans groot dat de nominale impedantie 2 ohm is waar veel versterkers niet zo blij mee zijn.
Volgens mij is dit ook het probleem. Omdat alle 4 de speakers nu kraken.

Als je ze nou eens in setjes van 2 eens aansluit en luistert. Als ze het dan wel normaal doen weet je iig dat het niet aan de speaker ligt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
m.m schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:29:
Lijkt me sterk dat het daar aan kan liggen, de specs geven een impedantie aan van 4-8 ohm, de speakers individueel zijn 8 ohm, dus zouden eigenlijk per 2 parallel in serie moeten liggen. Aangezien je deze luidsprekers gewoon in de winkel koopt (ja, oke, nu niet meer), kan ik me niet voorstellen dat de impedantie 2 ohm is.

Ik kan ook proberen de losse speakers eens over te zetten naar de andere set,
als ze dan niet meer kraken dan moet het probleem wel liggen bij het filter.

Nadeel is alleen, die kasten zijn van 1 cm spaansplaat en dat kruimelt gelijk zo snel :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Snowwie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:13:
Nadeel is alleen, die kasten zijn van 1 cm spaansplaat en dat kruimelt gelijk zo snel :(
Het lijkt me eerlijk gezegd ook een zooitje bagger dat alleen bedoeld is om te imponeren (qua uiterlijk dan) en te beuken. Ik ben niet benieuwd hoe het klinkt :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Tja, het kostte ook niet zo heel veel, maar het bied wel mogelijkheden om zelf luidsprekers te bouwen, en dan van minimaal 1,8cm dik MDF. De onderdelen zijn dan tenminste aanwezig.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Snowwie schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:04:
De onderdelen zijn dan tenminste aanwezig.
Als je je gaat wagen aan zelfbouw dan zou ik persoonlijk fatsoenlijke units gebruiken en niet een zooitje puin. Anders is het de moeite en bijkomende materiaalkosten niet waard. Dit soort units zijn voor in de auto nog wel aardig.

Maar als het je om de lol gaat: je kunt natuurlijk wel met een gerust experimenteren met dit soort speakers. Als er een keertje eentje sneuvelt is er geen man over boord :)

[ Voor 19% gewijzigd door Exirion op 10-01-2005 10:13 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1