Toon posts:

[2003] Heeft dual xeon waarde in een terminal server 2003*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een dual xeon processor waarde in een terminal server 2003?

Ik vraag me namelijk af of Windows Terminal Server 2003 de tweede processor ook daadwerkelijk gebruikt en/of kan gebruiken. Ergens staat mij bij dat SQL server wel de mogelijkheid had/heeft om een tweede processor te gebruiken.

De Terminal Server 2003 wordt dus puur gebruikt om gebruikers een windows sessie te bieden, achter deze terminal server staat een zware applicatieserver obv Windows 2003 Server met oa ook dual xeon processoren actief.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.... _/-\o_

Geert Jan

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:14:
Heeft een dual xeon processor waarde in een terminal server 2003?

Ik vraag me namelijk af of Windows Terminal Server 2003 de tweede processor ook daadwerkelijk gebruikt en/of kan gebruiken. Ergens staat mij bij dat SQL server wel de mogelijkheid had/heeft om een tweede processor te gebruiken.

De Terminal Server 2003 wordt dus puur gebruikt om gebruikers een windows sessie te bieden, achter deze terminal server staat een zware applicatieserver obv Windows 2003 Server met oa ook dual xeon processoren actief.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.... _/-\o_

Geert Jan
Juist in een TS geldt hoe meer cpu, hoe meer vreugde !

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-02 19:31

Spoooky

Core temp 37°C

Het enige wat die applicatieserver nu doet is uit zijn neus eten en wat files serveren... Alle bewerkingen vinden op de TS plaats, tenzij je heel veel/zware webapplicaties ofzo draait.....

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:14:
SQL server is een enkel process met meerdere threads - door het gebruik van meerdere threads worden deze threads over meerdere CPU's gezet.

Windows kan namelijk een enkel process, maar op 1 CPU draaien, meerdere threads of meerdere processen kunnen wel elk op andere CPU's draaien - hierbij krijg je dus het punt dat een Windows 2003 terminal server vaak erg veel processen heeft (deze TS waar ik dit nu op type - heeft 305 processen draaien) - en deze processen kunnen dus verdeeld worden over de beschikbare CPU's :)