Toon posts:

Concepts prijsverlaging niet voor bestaande abo's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik vandaag te zoeken naar een alternatief voor mijn ADSL zie ik op zo'n prijsvergelijking mijn abonement van concepts (het wide open abo) voor 64,95 staan terwijl ik altijd al 98,- in de maand betaal. Ik denk wat is dat nou en surf naar concepts om dit te checken om te kijken of dat wel klopt en ja hoor tot mijn grote verbazing klopt het ook nog. Ik bellen met concepts en vragen hoe dat zit zegt die man "het was een beslissing van de directie om de prijsverlaging niet door te voeren bij bestaande abonnees", ik nog verder vragen blijkt dit al vanaf september verlaagd te zijn. Ik heb nu dus gewoon 4 maanden en januari heb ik ook al liggen dus 5 x 33.05 =165.25 te veel betaald als trouwe abonnee. Als ik dat terug wil krijgen moet ik een brief naar de directie schrijven en dan nemen ze het in overweging, die man kon wel vanaf volgende maand mijn prijs terug draaien naar het huidige niveau. Nou vraag ik je hoe belachelijk is dit.
Dus iedereen met wide open moet even bellen want je betaalt te veel !

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Als dit zo is wat jij zegt dan is dat Concepts wel een zeer belachelijke toko. dit is echt niet normaal meer en op geen enkele manier door de directie goed te lullen.

Dus bestaande klanten mogen de nieuwe klanten binnenlokken door zelf meer te betalen. Dat lijkt me niet de manier.

E.P.M. Linsen

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Ik heb hier vorig jaar ook al eens over gebeld met Concepts. Ik heb namelijk precies hetzelfde meegemaakt.
De uitleg was toen echter iets anders. Het schijnt (volgens Concepts althans) aan BBNed te liggen. Concepts (en daardoor jij dus ook) sluit in feite elke keer een jaarcontract af met BBNed voor jouw verbinding. Dus stel jij word in September abonnee en vervolgens wordt in Januari de prijs verlaagd, dan betaal jij gewoon de hogere prijs door tot de volgende September en pas dan wordt de prijsverlaging ook bij jou doorberekend, aangezien je dan dus een nieuw jaarcontract afsluit.
Besluiten ze nu de Januari daarop weer de prijs te verlagen, dan zit je dus weer met precies hetzelfde 'probleem'.

Verwijderd

Het schijnt aan BBNed te liggen
Dit ligt inderdaad aan bbned en niet aan de provider. Mocht een provider wel op bestaande abbonementen prijsverlagingen doorvoeren dan doet de provider zelf water bij de wijn iig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 16:37 ]

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 10:29
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:35:
[...]

Dit ligt inderdaad aan bbned en niet aan de provider. Mocht een provider wel op bestaande abbonementen prijsverlagingen doorvoeren dan doet de provider zelf water bij de wijn iig.
Wij hebben afgelopen juni hetzelfde geintje gehad. Concepts gebeld en geeist dat we de andere prijs zouden krijgen en bevestiging hiervan ontvangen op schrift. Uiteindelijk voorelkaar gekregen.

Moet verder zeggen dat ik erg ontevreden ben over concepts. Sinds eind november is mij download snelheid drastisch omlaag gegaan. Zit zo rond de 300kb/s terwijl ik vroeger altijd rond de 800kb/s zat. Weet niet of meer mensen hier last van hebben maar ik denk dat ik in april wanneer het contract afloopt overstap naar een andere adsl provider.