Toon posts:

DVD's Kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal , Ik ben van plan om een dvd brander te kopen. Nou is mijn vraag , kan ik met een dual layer gewoon bv. gehuurde dvd's kopieren zonder van alles weg te laten. Ik ben een beginner , dus help me aub op weg....

greetz Ice

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
jep dat kan, maar mag niet.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:04:
Hallo allemaal , Ik ben van plan om een dvd brander te kopen. Nou is mijn vraag , kan ik met een dual layer gewoon bv. gehuurde dvd's kopieren zonder van alles weg te laten. Ik ben een beginner , dus help me aub op weg....

greetz Ice
Is dat niet strafbaar? 8)7

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:02

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

welkom op GoT, dit is een vraagje naar warez eigenlijk... Je mag DVD's kopieren als het je eigen DVD's zijn als zijnde een thuiskopie. Maar hier zijn voldoende topics over als je de search gebruikt..

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
jep dat kan, maar mag niet, en had je ook prima zelf kunnen vinden ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dual layer dvd's zijn nog steeds redelijk duur. Daarom brandt men meestal op op DVD-R die maar halve capaciteit hebben.

[google=dvd copieren] had je vast ook het antwoord op die vraag gegeven.

(je wordt op dit forum verondersteld eerst zelf te zoeken, en aan te geven waarom e.v.t de zoektoch niet succesvol was)

Verder is dit DE site waar staat hoe je moet copieren:

http://www.doom9.org/guides.htm

andere goede site: http://www.videohelp.com/

/EDIT: gehuurde dvd's copieren mag niet omdat je dan geen rechten afdraagt. Dat staat ter overvloede ook aan het begin van elke dvd. Je eigen dvd's die je gekocht hebt mag je wel kopieren, daarvoor draag een een heffing af bij elke blanke dvd. dus de volgende keer hier vragen hoe je je einge dvd moet backuppen ipv een gehuurde dvd kopieren

/edit2:
http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html

misschien heb ik ongelijk, maar vragen om warez is niet wettelijk verboden, maar is NIET toegestaan op GOT om heel andere redenen. Om dit soort discussies te voorkomen beter toch maar vragen hoe je EIGEN dvd moet kopieren.

[ Voor 50% gewijzigd door leuk_he op 03-01-2005 16:19 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:06

odan

The dark side is within all!

DaPoztMaster schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:08:
jep dat kan, maar mag niet, en had je ook prima zelf kunnen vinden ;)
het mag dus wel he.

een kopie maken van bijvoorbeeld bieb of videotheek voor eigen gebruik is niet strafbaar. dit geld voor cd's en dvd's.

Pulse mee voor GoT!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Dit is zeker wel strafbaar! Je mag alleen een cd of dvd kopieren die je zelf in bezit hebt (dus niet gehuurd of geleend).

G 8)

Verwijderd

odan schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:11:
[...]

het mag dus wel he.

een kopie maken van bijvoorbeeld bieb of videotheek voor eigen gebruik is niet strafbaar. dit geld voor cd's en dvd's.
Dat lijkt mij niet!! Waar haal je die wijsheid vandaan?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 16:17 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ach, die dubbele moraal ook... op T.net staat de software in de meuktracker... zo te downen voor een ieder die dat wil. Daarmee kun je gewoon aangeven wat de capaciteit is van de schijf waarheen je e.e.a. (als .iso of 1 op 1 naar DVD) wilt schrijven. Isootje branden, klaar...

Dus mag niet... :? Met name het gegeven of die schijf wel of van jou is, dat gaat ons geen biet aan. Als jij het niet vraagt (waarmee je een illegale activiteit aangeeft), hoeven wij geen blad voor de mond te nemen... |:(

Maar, back ontopic... Dus, je wilt je eigen DVD's backuppen? Dat kan, en wel met DVD-shrink.

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 03-01-2005 16:18 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:15:
Dat lijkt mij niet!! Waar haal je die wijsheid vandaan?
Alleen voor _eigen_ gebruik dus hè. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:41
De sleutelwoorden; DVD Decrypter en DVD Shrink (Y) Twee fantastische progjes

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

WizZie- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:17:
De sleutelwoorden; DVD Decrypter en DVD Shrink (Y) Twee fantastische progjes
Je vergeet het belangrijkste woord: google. ;)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC geeft de IP adres wel ff door aan de politie :+

En nee, we doen hier op GoT niet aan illegale praktijken. Of wou je soms zo graag dat een of ander instantie à la BSA/Brein/Justitie het hele forum plat gooit? Waar moeten die >123.000 GoT-verslaafden dan blijven? :X

Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van wat we hier op GoT van de gebruikers verwachten. Ik heb namelijk het idee dat je deze enigszins haastig hebt weggeklikt tijdens je registratie.

Verder kun je dit gewoon vinden op elk beetje DVD-related website. Videohelp en doom9 enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 03-01-2005 16:23 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.