[XP] NTFS formatteren partitie 170GB lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 16:33
Na een mobo wissel was mijn eerste hd corrupt geraakt (de partitie erop dus) en het duurde niet lang voor ik erachter was dat dat mobo brak was... dus ik heb al mn gegevens (130 gig) met GetDataBack teruggehaald naar mn 200 gig schijf, waarvan 170 gig NTFS is en de rest een linux partitie...
nou heb ik windows opnieuw geinstalleerd (sp1 slipstreamed) met een stabiel mobo erin (wat er daarvoor ook al in zat, in bruikleen), toen heb ik mijn drivers even gekopieerd van mn 2e schijf en toen ging ik die installen. bij het rebooten ging ie mijn d schijf chkdsken, en de 2 reboots daarna ook, terwijl ik die schijf niet had aangeraakt dus.
Toen de drivers geinstalleerd waren wilde ik de rest van mn meuk terug halen en toen zei XP doodleuk "This volume is corrupt" of iets in die richting... daar was ik natuurlijk niet erg blij mee...
in ieder geval, dat heb ik gebackupped naar een 250 gig externe schijf, die afgekoppeld en dan ALLES van mn 2e schijf ook teruggehaald naar mijn eerste hd
toen dat klaar was (met zoveel mogelijk opgeschoond zodat het paste) wilde ik de 170gb partitie op mn 2e schijf formatteren omdat ie niet meer toegankelijk was
elke keer dat ik dat probeerde kreeg ik een error -> Klik

Deze error krijg ik zowel bij quickformat als bij (na 1,5 uur :X ) een full format
Ik krijg ook een vergelijkbare error in de logical disk manager
Bij partition magic loopt ie gewoon vast nadat ie klaar is (het hele systeem dus)
De windows XP sp1 cd wil m ook niet formatteren

Ik heb met de logical disk manager de partitie verwijderd en opnieuw gemaakt, wil niet formatten
Met partition magic hetzelfde gedaan, weer geen format
ik heb met partition magic die partitie als Linux ext3 gemaakt, werkt perfect... daarna formatten met NTFS werkt weer niet
ik heb met mn gentoo livecd geboot, de partitietabel opgeschreven, gecleared en opnieuw gemaakt zoals ie eerst was, mn linux partitie werkt nog maar mn 1e partitie wil ie nog steeds niet formatten
Ik heb met de logical disk manager een 10gb partitie gemaakt en in FAT32 geformatteerd, werkt perfect... diezelfde partitie geprobeerd NTFS te formatteren, werkt niet

het Seagate HD test tooltje heb ik gedownload (schijf is 2 maanden oud maar ja), alle tests passed (system memory test, controller test, kabel test (doet ie met een test erbij), quick drive self test, full surface scan, allemaal passed (behalve natuurlijk de NTFS consistency check want er staat geen fs op)

Memtest86 heeft ook geen fouten gevonden (1 pass) en dit geheugen gebruik ik al een hele tijd zonder problemen...

Ik kan dus op geen enkele manier deze partitie formatten met NTFS, wel met andere file systems... ik weet niet meer wat ik zou kunnen proberen

Specs van het mobo weet ik niet, is in bruikleen... een gigabyte 7d nogwat mobo als ik me niet vergis
verder
AMD Athlon T-bird 1400 mhz @ 1466 (multiplier 11x ipv 10,5) (draait normaal 1520 stabiel)
2x 256mb Dane-Elec pc3200 geheugen (draait dualchannel op een dc-enabled bord)
Seagate ST3200822A 200GB P-ATA harddisk

dat was alle relevante info lijkt me

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kleine titelfix: [XP] Formatteren lukt niet > [XP] NTFS formatteren partitie 170GB lukt niet* :P

Zie dat je Service pack 1 draait. Heb je SP2 al eens geinstalleerd? Dan zou het misschien wel kunnen lukken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DataGhost
sanfranjake schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:54:
Kleine titelfix: [XP] Formatteren lukt niet > [XP] NTFS formatteren partitie 170GB lukt niet* :P

Zie dat je Service pack 1 draait. Heb je SP2 al eens geinstalleerd? Dan zou het misschien wel kunnen lukken :P
offtopic:
[15:49:56] (sfj|koffie|half_afi): HeLlUuUuP Ut FoRmAtTeeEeRrUUh vAn mUn KoMpJOEtAaHh LuKt nIeT :s

Deze schijf heb ik al eens geformatteerd met sp1, toen ik m 2 maanden geleden met de post kreeg :)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Heb je partition magic buiten windows om gebruikt? Zo niet, misschien pakt ie dat wel. Booten van de floppies en het programma gebruiken.

Maar als je dit zo leest lijkt het wel alsof je een of andere brakke windows cd hebt of iets dergelijks. Eentje waarvan NTFS kapot is...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DataGhost schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:55:
[...]

offtopic:
[15:49:56] (sfj|koffie|half_afi): HeLlUuUuP Ut FoRmAtTeeEeRrUUh vAn mUn KoMpJOEtAaHh LuKt nIeT :s

Deze schijf heb ik al eens geformatteerd met sp1, toen ik m 2 maanden geleden met de post kreeg :)
offtopic:
omg moet dat nou hier :+

Anyways, je zou het allicht eens kunnen proberen. altijd misgeschoten is nooit raak :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DataGhost
hmja brakke windows disk zou kunnen :X k had m zelf vers geslipstreamed (had k aan moeten denken dat dat fout kon ofzo)
hij gaf alleen geen errors ofzo, en mn 1e schijf is wel geformatteerd met deze cd, lijkt me vaag dus...

iig dat partition magic vanuit dos was ik nog van plan te doen, alleen vergeten 8)7 ga k nu doen :w

edit
[15:57:52] (sfj|koffie|half_afi): alhoewel je wellicht ook nog eens twee partities van 85 GB zou kunnen proberen
[15:58:00] (sfj|koffie|half_afi): en die dan met PQM mergen :X
100 gig formatteert ie ook niet ntfs, als uit mn startpost, 10 gig wil al niet :+

aja 7(8)7 dat werkte dus :D

[ Voor 34% gewijzigd door DataGhost op 03-01-2005 16:09 ]

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Wat werkte dus? :)

Verwijderd

Al eens geprobeerd vanuit dos? Andere pc?

• DataGhost
oja :) partition magic vanaf de opstart diskettes :)

• DataGhost
de hd is dus dood, ik heb sp2 geinstalleerd maar kon nog steeds niet formatten... de drive corrumpeerde waar ik bij stond, terwijl ik een mp3tje afspeelde hoorde ik de kwali achteruit hollen en toen ik m opnieuw wilde draaien was het nog erger geworden...
mn reiser partitie heb ik maar even gefsck't, die werkt ook niet meer... elke keer dat ik fsck doe en iets schrijf zegt ie dat het goed is en bij de volgende fsck is er alleen nog maar meer mis, net zoals bij chkdsk op die ntfs partitie. Die partitie heb ik overigens weer geprobeerd te formatteren en dat wilde weer niet...
toen heb ik van de seagate site een tooltje gedownload en de eerste 63 sectoren van de hd gezerofilled, daarna in windows de schijf geinitialiseerd en weer wilde het formatteren niet
toen heb ik de partitie weggehaald en (aangezien ik op mijn c schijf nog 1,3 gig vrij had waar een linux swap partitie moest komen) een partitie gemaakt van 1 gig, die wilde ook niet formatteren. Op mn c schijf een even grote partitie gemaakt en... werkt perfect :'(

gaat RMA dus

Verwijderd

Heb je nog een antieke pc? Of misschien dat het met je hd tooltje ook wel lukt.

Doe eens een low level format. Duur wel een eeuwigheid maar affin.

Garantie?

• DataGhost
i kheb geen antieke pc.... lees mn ts volgende keer
dit heeft 2 maanden goed gewerkt en als ik nu iets wegschrijf corrumpeert een stuk schijf gewoon weer

Verwijderd

Ik zit hardop te denken aan het stuurprogramma van de harddisk...

Is er misschien een passend stuurprogramma te downloaden bij de fabrikant?...of automatisch updaten?

• DataGhost
neeeheee de schijf is al op de post, met dat kapotte mobo... alleen het falen van de schijf is nu geen toeval meer, want mn videokaart is ook HELEMAAL aan gort... alleen kan ik niet bewijzen dat het door dat mobo komt.. :(
Pagina: 1