Ervaringen met SDSL van BBeyond

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 21:45
Momenteel heb ik een zakelijke ADSL lijn bij Cistron, namelijk een Office Maxx (7800/1024) lijn.
Ben over Cistron altijd zeer tevreden geweest! Helaas neemt XS4ALL het sinds 1 januari allemaal over omdat Cistron gestopt is.
Ik ben erover aan het denken om over te stappen naar BBeyond SDSL. BBeyond heeft nu een hele goede aktie, de eerste 6 maanden voor € 49,-- een SDSL 2304/2304 lijn, daarna € 129,-- per maand. Klinkt erg goed dus. Tevens is het bij hun mogelijk om over die ene koperdraad SDSL + 2 voice lijnen (die lopen over de DSL) af te nemen.

Nou heb ik dit topic al gelezen over BBeyond: Ervaringen met BBned ADSL (oa. bbeyond en scarlet)

Nu heb ik ze vandaag gebeld met wat vragen over deze actie. Volgens degene van Sales aan de telefoon beheert BBeyond nu al zo'n 8000 zakelijke lijnen.

Omdat bovenstaand topic al behoorlijk gedateerd is hoor ik graag van bedrijven/personen die ervaring hebben met BBeyond. Hoe stabiel zijn de lijnen? Hoe is het bedrijf zelf? Hoe is de support e.d.? Hoe bevalt de Verilink 6504p router? Levert BBeyond geen Cisco routers?
Hebben de lijnen de beloofde snelheid en is er geen/weinig packetloss?
Wat zijn de algemene ervaringen over BBeyond bij jullie?
Voordat ik met BBeyond in zee ga hoor ik graag eerst jullie ervaringen... alle ervaringen & verhalen zijn welkom! Dus zowel positief als negatief!

Alvast _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Urk op 03-01-2005 15:14 . Reden: taalfoutje ]

Verwijderd

Op me werk hebben we een sdsl dienst van bbeyond.
Bij het begin leek alles inorde, maar sinds dat we verhuist zijn naar een andere plaats, hebben we constant problemen.
31-12-2004 van 7:00 - 23:00 heeft de verbinding van bbeyond er weer even uit gelegen.

Ze vinden het ook af en toe leuk om de routers te reboten en dan de wachtwoord verkeerd in te vullen dat de vpn dienst van hun er bij ons helemaal uit ligt.
en dan moet er een speciale monteur van bbned langskomen om de router weer te resetten.

Drama.

• Urk
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:12:
Op me werk hebben we een sdsl dienst van bbeyond.
Bij het begin leek alles inorde, maar sinds dat we verhuist zijn naar een andere plaats, hebben we constant problemen.
31-12-2004 van 7:00 - 23:00 heeft de verbinding van bbeyond er weer even uit gelegen.

Ze vinden het ook af en toe leuk om de routers te reboten en dan de wachtwoord verkeerd in te vullen dat de vpn dienst van hun er bij ons helemaal uit ligt.
en dan moet er een speciale monteur van bbned langskomen om de router weer te resetten.

Drama.
Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat er meer negatieve ervaringen met BBeyond zijn dan positieve. Maare, hoe vaak hebben jullie problemen met BBeyond? Gebeurt dit maandelijks of af en toe?

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 18:45

Jrz

––––––––––––

Leuk dat je het zegt, wij betalen daar voor een 2,3 sdsl van bbned 800 nogwat per maand.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Het is echt heel af en toe dat het gebeurd.

Vanwege het wachtwoord probleem dat is 3x gebeurd in 2 maanden.
En dat de verbinding eruit ligt is totaal 5x gebeurd in 5 maanden en toen 4 maanden zonder problemen.

Wat ze ook vaak zeggen is van de router is defect en dan laten ze een monteur langskomen.
en als dan de stroom eraf haalt er weer erop dan doet ie het in 1x weer.

• Urk
Jrz schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:17:
Leuk dat je het zegt, wij betalen daar voor een 2,3 sdsl van bbned 800 nogwat per maand.
Hoe kan dat nou? Een prijsdaling hoort ook bij bestaande verbindingen verandert te worden, lijkt mij! Daar zou ik maar eens achteraan gaan dan...

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 15:09
Urk schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Hoe kan dat nou? Een prijsdaling hoort ook bij bestaande verbindingen verandert te worden, lijkt mij! Daar zou ik maar eens achteraan gaan dan...
Dit heeft 100% te maken met de overboekings ratio. 800 Euro heb je volgens mij een 1:1 overboeking.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Urk
MoBi schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:38:
[...]

Dit heeft 100% te maken met de overboekings ratio. 800 Euro heb je volgens mij een 1:1 overboeking.
Oh ja, dat zou natuurlijk kunnen. |:(

Zijn er verder nog meer mensen die hun ervaringen met BBeyond willen delen?

• Urk
Kom op tweakers, er zijn toch vast wel veel meer ervaringen met BBeyond? :z

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Voor 800 euro heb je geen 'Brons' 1:20 SDSL, maar 1:1 met een Gold SLA. Niet hetzelfde product. En prijsaanpassingen vinden natuurlijk plaats na afloop van de overeengekomen contractsperiode. Dat staat gewoon in de voorwaarden of het contract.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Urk
Burne schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 16:04:
[...]

Voor 800 euro heb je geen 'Brons' 1:20 SDSL, maar 1:1 met een Gold SLA. Niet hetzelfde product. En prijsaanpassingen vinden natuurlijk plaats na afloop van de overeengekomen contractsperiode. Dat staat gewoon in de voorwaarden of het contract.
Ja, thanks, maar dit was me al duidelijk zoals ik hierboven schreef. Verder nog mensen met BBeyond ervaringen? Hoor zo graag meningen over dit bedrijf..

• Urk
Jullie gaan me toch niet vertellen dat er verder niemand is met ervaringen over BBeyond?? :O
Kom op tweakers!

• Urk
Hmmm.....is er blijkbaar echt niemand die zijn BBeyond ervaringen wil delen? :Z

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 18:45

Jrz

––––––––––––

[...]

Overboeking 1:1

En dan nog lijkt 800+ mij te veel...

Hebben wij helemaal niet nodig, maar ik krijg het er niet doorheen dat we iets anders nemen..

Danniet :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Urk
Jrz schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:42:
[...]

Overboeking 1:1

En dan nog lijkt 800+ mij te veel...

Hebben wij helemaal niet nodig, maar ik krijg het er niet doorheen dat we iets anders nemen..

Danniet :)
Haha, tja als hun graag teveel betalen ;-)
Maare, hoe zit het met de ervaringen van jullie bij BBeyond?
Ik heb trouwens nu bij Cistron ook een 1:25 overboeking, en dat is perfect, niks van te merken, dus zonde als je dan teveel betaald.
Vraag me trouwens wel af of er mensen bij andere providers daar wel iets van merken? Is een hogere overboeking echt sneller? Vraag 't me af...
Pagina: 1