[iTunes] iTunes ziet door de bomen de mp3tjes niet meer!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik zit al enige tijd te ergeren aan een probleem wat ik heb met iTunes, als ik in iTunes mp3s importeer door middel van een playlist. Vervolgens als ik dan andere playlists importeer dan raakt iTunes de paden naar de liedjes kwijt, waardoor je dus een foutmelding als:

"The song "Three Doors Down - Kryptonite" could not be used
because the original file could not be found. Would you like to
locate it?
YES NO

Alleen als ik dan voor Yes kies, dan gebeurd er dus helemaal niks! Ik zou graag willen dat iTunes gewoon de locaties onthoud, zodat ik niet om de haverklap de playlists opnieuw moet importeren. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Hmm, misschien stomme vraag, maar heb je de playlists (ik neem aan dat het .m3u's zijn?) al eens bekeken met notepad ofzo? Ik had ditzelfde probleem namelijk ook een keer toen ik playlists exporteerde vanuit Windows MediaPlayer, en toen bleken de mp3's aangegeven via relatieve paden t.o.v. de WMP-directory. Logisch dat iTunes ze dan niet kan vinden 8)7 De playlist opslaan op een andere schijf verhielp het probleem toen, trouwens.

Moet dit trouwens niet in Apple Talk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

alle apples mogen in APL ;) (en The Evil Brain; een TR is voldoende hoor ;))

SA > APL

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ooh sorry Spider.007. Ik gebruik gewoon een m3u of .txt bestand, met alleen de bestandsnaam van de mp3 file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Misschien moet je dan maar eens (via een find & replace actie m.b.v. bijv. TextPad) hele paden vanaf je 'root' invullen (dus bijv 'C:/Music/MP3/Artiest/Album/Nummer.mp3'. Ik denk dat zowel iTunes als WinAMP dan goed met de playlist moeten kunnen omgaan. Ik zou wel eerst een back-up maken van je play-lists, mocht je iets verkeerd doen in je find & replace actie.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inderdaad zou een find-en-replace actie op \n (=newline) wel een oplossing kunnen bieden ja; dan zou hij het bestand zeker moeten kunnen vinden. Gebruik je misschien nog rare tekens oid in je padnamen die dit probleem zouden kunnen veroorzaken? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, alleen een "-" steepje soms... Omdat een programma er "Converted - " voorzet als je een wav/wma omzet na mp3.
Pagina: 1