Toon posts:

Rounting probleem met Netscreen 25

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual doorgespit van Netscreen(junioper) 25.
Er worden dermate ingewikkelde routings behandeld, alleen de minder complexe zijn te makkelijk, denkt men.

Ik heb ethernet1 trusted NAT netwerk.
Achter Ethernet3 en 4 hangen twee modems rechtstreeks op de poorten.
Omdat Ethernet 4 eerder geconfigt fungeert deze als defaultroute. Daarna is Ethernet geconfigt.

Hoe kan ik de default route naar de andere modem zetten?

IDIP-PrefixInterfaceGatewayPPrefMtrVsys
50.0.0.0eth4194.109.x.xC01Root
140.0.0.0eth3194.109.x.xC01Root

Ik heb geprobeerd door Preference en Metric proberen aan te passen, maar omdat het de interface menu ingesteld is voegt netscreen automatisch bij de eerst geconfigureerde interface een default route toe.

Hoe is dit recht te buigen?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

je kunt maar 1 default route hebben.
wat je wel kan doen is 2 nul-routes met de zelfde metric naar de verschillende modems configureren.

al voegt dit weinig informatie toe aan wat je al weet realiseer ik me nu. Ik weet niet precies hoe een netscreen werkt, maar het lijkt mij dat je ergens moet aangeven dat loadbalancing ingeschakeld dient te worden.

[ Voor 45% gewijzigd door JackBol op 03-01-2005 16:16 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je kan dit met een telnet sessie doen. Eerst unset je de default gateway (unset interface ethernet4 gateway) dan set je de nieuwe default gateway (set interface ethernet3 gateway <IP-Address>).

Verwijderd

Topicstarter
JoetjeF schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:20:
Je kan dit met een telnet sessie doen. Eerst unset je de default gateway (unset interface ethernet4 gateway) dan set je de nieuwe default gateway (set interface ethernet3 gateway <IP-Address>).
Ja ik had het geprobeerd. Alleen liet ik standaard netmask staan(255.255.255.0). Dit moest 0.0.0.0/0.0.0.0 zijn.

En nu heb ik geforceerd geen gateway laten koppelen. Nu nog even kijken of dit goed blijft werken.

Morgen meer testen.

Alvast bedankt