BSOD probleem, mogelijk door roest op condensatoren ?

Pagina: 1
Acties:

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Het begon allemaal met het opstarten van windows XP. Je kreeg niet het opstart logo van Windows na de POST maar gelijk zwart beeld en voorderest deed de computer niks meer.

Dus ik dacht een geheugen probleem maar na een nacht de memmory test van Windows te hebben gedraaid geen fouten gevonden. Dus alle kaarten eruit behalve videokaart en dan weer opstarten. Nogsteeds zwart beeld.

Dan maar windows er opnieuw op. Dat ging goed totdat de PC ging herstarten voor de eerste keer en kreeg een BSOD met de code 000000A1. Wat dus een hardware fout is. Soms krijg ik ook IRQ BSOD. Dus ook de cash in windows uitgeschakeld. Dit mocht ook niet helpen.

Hierna ging ik beter naar het moederbord kijken en viel het me op dat er 3 condensatoren last hadden van "roest". Dus hierbij mijn vraag:

Is het mogelijk dat deze consensatoren ervoor zorgen dat ik de BSOD krijg ?

e.v.t. foto's:
http://www.westland.demon.nl/GOT/Condensator.JPG [775 KB]
http://www.westland.demon.nl/GOT/Condensator_Macro.JPG [761 KB]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:47

Nik

Ze zijn lek zo te zien... Is niet zo best voor je PC/hardware nee...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die condensatoren zien er inderdaad niet lekker uit. Je kunt ze vervangen door elco's met dezelfde waarden. Let wel op de polariteit.

Als je nog garantie hebt, inruilen.

Wat voor moederbord is het? Pentium III?

[ Voor 15% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2005 14:23 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Prutz0r schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:21:
Die condensatoren zien er inderdaad niet lekker uit. Je kunt ze vervangen door elco's met dezelfde waarden. Let wel op de polariteit.

Als je nog garantie hebt, inruilen.

Wat voor moederbord is het?
Garantie is helaas verlopen.. Maar moederbord type / model kon ik niet vinden. Maar het is een ixtreme 8110i RW dre@m m@chine (Wel een passende naam ;) ) van Packard Bell :'(.

CPU: Intel® Pentium® ||| 1 Ghz

Update:
Nog verder gezocht naar moederbord en kwam ik bij een System Spec pagina van een tweakers uit en die heeft een Micro-Star Inc. MS-6309 in dezelfde Packed Bell model. Dus dat moet hem dan wel wezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Facer op 03-01-2005 14:29 . Reden: Update moederbod ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

dat zijn notoire lekkende elco bordjes... je kan proberen zelf de elco's te vervangen. Bel naar Packard Bell/MSI voor de juiste condensatoren en vraag of ze ze op willen sturen naar je ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kijk onder het Moederborden-gedeelte :) Het is dus gewoon bekend.

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Dus uit de reactie kan ik opnemen dat dus deze condensator voor 90% de BSOD zijn die de fout maken ?
BalusC schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:33:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kijk onder het Moederborden-gedeelte :) Het is dus gewoon bekend.
Thnx BalusC... Heb ik toch niet goed genoeg gekeken. In iedergeval zal ik dus de condensatoren proberen te vervangen. (Moederbord kan toch niet meer kapot gaan dan dit :p).

Hoe dit probleem opgelost wordt zal ik ook nog vermelden als het topic niet gesloten is ;)

In iedergeval thnx ;) voor alle reply's.

[ Voor 66% gewijzigd door Facer op 03-01-2005 14:37 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 20:15

Maasluip

Kabbelend watertje

Om even dit topic te kapen, maar zijn Epox bordjes ook bekend hierom? Ik heb een 4SDA+ (P4, gekocht in 2002) waarvan de bovenkant van verschillende elco's bol staan en onder bruin spul zitten. De machine wil ook wel eens onverwachts rebooten.

[edit]
Ik zie in de link van BalusC dat Epox er wel bij staat maar niet met dit mobo. Mag er wat mij betreft wel bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 03-01-2005 14:41 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Er zijn een aantal merken die een tijdje slechte condensatoren op hun moederborden geleverd hebben. Heb wel vaker gehoord dat Epox bordjes hier ook last van hadden... beetje dezelfde tijd namelijk. dat bruine spul duidt op lekker, dus dat verklaart ook je reboots ;)

mailen/bellen en vragen om nieuwe Elco's

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1