[ALG] Net Session

Pagina: 1
Acties:

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-04 13:59
Hoi allemaal,

Ik had een vraagje. Als je op je server ( op het Netwerk, windows 2000 server ) *net session* gebruikt kan je de ip adressen ( en pc naam ) van de workstations zien. Nu is de vraag zou je dit kunnen door loggen naar een asp of php site zodat de mensen die er op dat bedrijf werken constant kunnen zien wie er is aangemeld op het netwerk.

Dit is van belang voor de secateresses. Want als ze dat kunnen zien, kunnen ze kijken of het de moeite is om ze door te verbinden.....

Heb overal al gezocht en kan niks vinden.......

Wie zou dit weten ( als het kan uberhaubt ).

Morris

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
http://be.php.net/passthru
PHP:
1
$output = passthru('net session');

edit:
Als je php gebruikt natuurlijk ;-)

Praktisch elke taal heeft wel zo'n functie, zoek maar op in de manual van die specifieke taal

[ Voor 54% gewijzigd door dingstje op 03-01-2005 14:35 ]

If you can't beat them, try harder

• -Morris-
Zou het ook in ASP kunnen........

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

TeeDee

CQB 241

Je zou dan beter naar AspExec van serverobjects.com kunnen kijken. Die is gratis :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

sopsop

[v] [;,,;] [v]

TeeDee schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:54:
[...]

Je zou dan beter naar AspExec van serverobjects.com kunnen kijken. Die is gratis :)
't was ook maar om aan te geven dat het kan (plus dat mijn hoster dit component heeft geinstalleerd).

Verwijderd

Misschien is WMI een oplossing

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
'Win32_ServerConnection will show you that information. It's properties include .ComputerName, .ShareName, .UserName
'--------
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colSessions = objWMIService.InstancesOf("Win32_ServerConnection")
For Each Connection In colSessions
'Put your code here
Next 

born: http://techrepublic.com.c...orumID=44&threadID=121079

werkt overigens pas vanaf WindowsXP / 2003

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 15:14 . Reden: werkt pas vanaf WindowsXP / 2003 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het levert nog steeds een praktisch probleem op. Je kan wel aangemeld zijn op het netwerk (heck, dat hoeft nog niet eens), maar als een collega niet op zijn/haar plek zit, dan heeft doorverbinden nog steeds weinig zin.

Wij hebben hetzelfde probleem en zijn ook al wezen kijken naar verschillende oplossingen. We hebben een of andere vage IM geprobeerd, om online-status bij het secretariaat aan te geven, maar na een tijdje gebruikte niemand het meer, omdat de server het steeds begaf. Nu zijn we aan het kijken of Exchange 2003 een uitkomst biedt.

Natuurlijk is het ook mogelijk om, als je 's morgens binnenkomt, ff bij het secretariaat je kop naar binnen te steken en te zeggen "môgge!", dan weten ze ook dat je er bent :P

日本!🎌

• -Morris-
Nee het Zou echt in ASP moeten want we moeten het in de intranet site zetten omdat meer mensen het gebruiken. En even om de deur morgen zeggen werkt niet want veel mensen zitten steds ergens anders......dus dan kunnen ze blijven door verbinden.

Is er dan echt niks op te bedenken??

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Is er dan echt niks op te bedenken??
Er is van alles op te bedenken! Er zijn volgens mij al een aantal mogelijkheden genoemd. Het is echter volgens mij niet op de 'intranet only' manier te doen, omdat je zelf ook aangeeft dat mensen elders kunnen werken. Een stukje software op de clients lijkt dan een goede oplossing.
Je kunt bijvoorbeeld denken aan de manier waarop MSN het doet: na 5 minuten inactiviteit iemand op 'afwezig' zetten. Ontwikkel dus een mini-app die de status van een gebruiker in een database zet ofzo?

Bij aanmelden meldt je de persoon 'aanwezig' op het betreffende werkstation. Als er 5 minuten geen activiteit is op het werkstation, zet je de status op 'idle', als er wel activiteit is zet je de status op 'working'. Je kunt de aangemelde gebruiker uitlezen om te kijken om wie het gaat. Volgens mij kun je dat lekker simpel laten zien in een webpage en dan heb je een mooi aanwezigheidscontrole systeem. Tenzij mensen natuurlijk op het account van een ander gaan werken, dan wordt het wel erg moeilijk om zonder input van de gebruiker een status van een persoon weer te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 05-01-2005 09:47 ]

My personal website

• -Morris-
Gelukkig doen ze dat niet moest er nog eens bij komen
:P

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik heb ooit ook wel eens zoiets gemaakt voor een klein bedrijfje met ongeveer 100 werknemers. Via de login scripts plaatst ik een simpel programmatje clientside dat niets anders doet dan elke minuut een webpagina aanroepen met de username als parameter. De webpagina doet vervolgens niet veel meer dan een file met die username erin eventjes "aanraken" om de wijzigingsdatum te veranderen. Vervolgens werd bij het openen van een overzichtspagina de file datums ingelezen en zo bepaald wie er wel en niet is.

Let wel op dat dit voor een klein aantal mensen goed werkt. Client, netwerk en server belasting is nagenoeg nihil. Ik kan me voorstellen dat bij grotere bedrijven dit wél een probleem zou kunnen zijn (maar die hebben waarschijnlijk wel betere software dan iets dat in een uurtje of drie in elkaar gezet is).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Pagina: 1