Speedlinq: smerige praktijken?

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Deze maand ga ik verhuizen.
Ik heb het formulier van Speedlinq hiervoor doorgenomen, en zoals bij veel providers staat er aangegeven dat bij verhuizing de minimumduur van het contract opnieuw ingaat.

Mijn contract heb ik vorig jaar mei afgesloten, a 65 Euro per maand. Deze prijs is toen enkele maanden later gedaald naar 55 Euro.

Ik heb ze zojuist dus gebeld om te vragen, of deze prijsdaling vanaf mei dan ook toegepast zal worden op mijn 'vernieuwde' contract. Het antwoord was: nee, bij een verhuizing wordt het contract vernieuwd naar 12 maanden zonder enige prijswijziging.
Ik vind dit echt belachelijk. Prijswijzigingen mogen zonder bericht doorgevoerd worden, maar als je verhuist dan nagelen ze je vast aan je oude tarief. Kan dat wel?!

Het verhuizen kost al 125 Euro aan administratiekosten. Als ik dan vast blijf zitten aan het oude tarief kost me dit dus 8*10 = 80 Euro extra gedurende de komende 12 maanden. Totaal dus 205 Euro aan kosten voor het verhuizen.

Als ik mijn contract afkoop ben ik 4x65 = 260 Euro kwijt.

Ik zit er serieus over te denken om die 55 Euro extra te lappen zodat ik van Speedlinq af ben, puur omdat ik hun manier van handelen belachelijk vind.

Graag jullie mening hierover. :)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vernieuwing van een contract kan idd gewoon met oude prijs. Niks smerigs aan. Wat misschien wel kan is om het contract op te zeggen en een nieuwe aanvraag in te dienen, ik weet niet of dit goedkoper is, maar goed. Tiscali doet dit overigens ook en volgens mij de meeste andere providers ook :)

Bij Tiscali werd in zo'n geval geadviseerd om gewoon maar een nieuw abbo te nemen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:10
Het staat ook bij hun in de voorwaarden hoor.

• Mandurang
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2016
Bij Tiscali is het inmiddels zo dat je de afgelopen 6 maanden geen Tiscali adsl-abonnement mag hebben gehad als je een nieuwe bij hun aanvraagt. Let dus wederom op de kleine lettertjes!

• Rene59
Dat 't in de voorwaarden staat neemt niet weg dat ik het klantonvriendelijk vind. Op deze manier is een verhuizing een makkelijke manier om extra geld te ontvangen, ondanks dat je prijzen lager zijn geworden.

Ze adviseerden inderdaad al om het contract af te kopen. Hoeven ze alleen niet te verwachten dat ik een nieuwe afsluit bij ze. :/

Verwijderd

Wat in de algemene voorwaarde van een bedrijf staat, is niet meteen rechtsgeldig, al denken de meeste mensen dit wel. En dat is precies wat ze met algemene voorwaarden willen bereiken;-)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 14:20 ]

• Rene59
Daarom vraag ik ook of ze dit wel mogen doen. Enig idee misschien?

Verwijderd

Je moet jezelf afvragen of het nadeel niet groter is dan je voordeel.

Je moet nu 120euro extra betalen op jaarbasis.
Je moet om je contract af te betalen 260euro betalen.

Hmm moeilijke keuze.

• Rene59
Plus 125 Euro verhuiskosten. Ik denk dat ik de boel maar opzeg.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24

lier

MikroTik nerd

Rene59 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:18:
Plus 125 Euro verhuiskosten. Ik denk dat ik de boel maar opzeg.
Rene,

Met alle respect, je wist dat er "altijd" € 125,- voor de verhuizing in rekening gebracht zou worden. Onzin om hierover te vallen, ook al is het een hoop geld.

Dat het lullig is dat ze het oorspronkelijke maandbedrag in rekening gaan brengen na de verhuizing, daar heb je wel gelijk in.

Waar wil je eigenlijk heen met dit topic ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rene59
Ik val ook niet over die 125 Euro, dat zie je mij nergens zeggen. Het is zelfs stom van me dat ik überhaupt het contract afgesloten heb vorig jaar, aangezien het andere punt ook in hun voorwaarden staat.

Waar ik heen wil, is erachter komen of dit (vasthouden aan het oorspronkelijke bedrag) wel mag en jullie mening om te kijken of het terecht is dat ik dit belachelijk vind, of dat men dit normaal vindt.

[ Voor 43% gewijzigd door Rene59 op 03-01-2005 16:33 ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Het is belachelijk... je doet er alleen zou weinig aan met van die voorwaarden... leest volgens mij bijna niemand (ik ook niet)

Het enige wat ik ze zou voorleggen is de oplossing die je zelf al aangaf: gewoon opzeggen dan maar... zijn zij een klant kwijt....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Pagina: 1