[InDesign CS] Afbeeldingen vanuit Quark niet afrdukbaar

Pagina: 1
Acties:

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Beste mensen,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar.
Ik gebruik voor vrijwel alles op het werk hier Indesign CS voor de Mac. (10.3.7)
Het probleem dat ik iedere keer heb als ik een Quark document open is dat alle afbeeldingen op niet-afdrukken staan. Nu is hier overheen te komen door alles 1 voor 1 af te vinken, maar in een bedrijfsmatige werkomgeving is dat niet bevoorderlijk voor mijn planning.
Ik kan in de prefs niets vinden maar ik vind het een onhandig probleem.

Wat ik ook heb is dat Indesign heeel anders omgaat met tekst dan Quark, en das mischien wel fijn, maar niet als je klant iets in Quark gemaakt heeft. Ik doel hier op tekst verloop.
Ondanks het feit dat ik mijn alinea instellingen omgezet heb van Adobe Composer Alinea naar Adobe Composer Enkele Regel zijn er nog aardig wat regels die verlopen.

Kent iemand beide problemen, en zo ja, hoe kom ik er vanaf. Dit zijn de enige lastige bugs die ik heb in InDesign tegenkom. Voor de rest ga ik nooooooooit meer terug naar QuarkXpress...

Greetz,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik denk dat je aan zulke dingen moeilijk ontkomt eerlijk gezegd. Het is gewoon duimen dat mensen steeds meer overstappen naar InDesign. Documenten die in Quark zijn gemaakt zou ik zelf niet snel verder behandelen in InDesign om bv toch dingen als tekstverloop te voorkomen.

Wat betreft alle afbeeldingen op niet-afdrukken, dat ben ik nog niet tegen gekomen, weet je zeker dat de klant dat niet al heeft aangegeven bij zijn QXP document (om het bv sneller uit de printer te laten komen voor bv tekstcorrecties?)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Ja, dat weet ik inderdaad zeker. Als ik in Quark kijk (versie 6.5) dan staat alles netjes op overdrukken, óók als ik geconverteerd heb naar QXP 4.0. Bij Adobe weten ze er niets vanaf en dat blijft jammer. Er zitten genoeg bugs in, maar er komt maar geen nieuwe update.

• OzBoz

OzBoz

XyonN schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:30:
Ja, dat weet ik inderdaad zeker. Als ik in Quark kijk (versie 6.5) dan staat alles netjes op overdrukken...
Bedoel je afdrukken of overdruk? In elk geval goed dat je het ook even bij Adobe dropt, in tegenstelling tot de hoeren bij Quark luisteren die wel naar gebruikers :)

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Jrz

––––––––––––

XyonN schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:30:
Ja, dat weet ik inderdaad zeker. Als ik in Quark kijk (versie 6.5) dan staat alles netjes op overdrukken, óók als ik geconverteerd heb naar QXP 4.0. Bij Adobe weten ze er niets vanaf en dat blijft jammer. Er zitten genoeg bugs in, maar er komt maar geen nieuwe update.
Kan jij direct converteren naar 4 ? Wij moeten hier eerst naar 5, en dan in 5 naar 4 ..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• XyonN

XyonN

Topicstarter
@ HIP: Ik bedoel dus afdrukken :) mijn excuses. Morgen ga ik het bij adobe droppen :)
@ Jrz: Ik moet ook van 6 naar 5 naar 4. kleine moeite in tegenstelling tot de troep van Quark die je moet doen om een layout drukgreeed te maken :(

XyonN

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Overigens, mocht je het probleem hebben dat je kader lijken te verspringen terwijl de X en Y as gewoon goedstaan, zet dan, als je suitcase X1 gebruikt, de auto-activation uit.
Suitcase leverd meerdere problemen op in meerdere programma's met deze functie en ze hebben er bij extensis nog geen remedie tegen.

XyonN

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Ik ben er inmiddels uitgekomen via de Adobe forums.
Het is een bekende bug die alleen Illustrator EPS-en vanuit QuarkXpress beslaat.
Dave Saunders heeft een gratis scriptje hiervoor geschreven en staat hieronder.

Plaats deze code in een leeg tekstdocument en sla het op als: Fixnonprinting.js
Zet het bestandje nu in je scripts folder van Indesign CS. Klaar.

Hier te te gebruiken code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
if (app.documents.length != 0) { 
  myGraphs = app.activeDocument.allGraphics; 
  myLim = myGraphs.length; 
  for (i = 0; myLim > i; i++) { 
   myGraphs[i].nonprinting = false 
  } 
  myPIs = app.activeDocument.allPageItems; 
  myLim = myPIs.length; 
  for (i = 0; myLim > i; i++) { 
   myPIs[i].nonprinting = false 
  } 
 }

Greetz,
XyonN

• OzBoz

OzBoz

Netjes gedaan/opgelost, ook thanks alvast. Want ik wil hier binnenkort iedereen richting InDesign duwen. Maar wellicht dat er tegen die tijd wat wel een update te krijgen is. De bug is het moeite van het oplossen in elk geval wel waard.

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Er schijnt een applescript in omloop te zijn die alle Quark documenten op een schijf of map omzet naar 4.0. Ik ga even zoeken of dit waar is. Als dat zo is, icm met de eerder genoemde oplossingen, kan je zonder enige problemen over.

Het enige wat over blijft is de font van OS 9 naar 10. Blijft jammer van Apple en Extensis.

XyonN

Pagina: 1