opstart problemen met Warcraft 3

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Hoi allemaal,

Een clanmaat (clan ally) heeft problemen met z'n WCIII en ik hoopte dat jullie mss konden helpen.
Bij het opstarten van ROC of TFT krijgt hij de volgende melding:

fout.
Warcraft III was unable to initialize DirectX. please ensure you have directX 8.1 or newer installed and that your display drivers are current. DirectX may be found on you warcraft III install CD undead Options.

hij heeft er al een tijdje last van en een herinstall van het spel of windows XP was niet de oplossing.
Het is een vrij oude pc en ik geloof dattie zelfs een matrox G100 erin heeft zitten.
Wel staat er directx 9.0C op.

iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

P.S. ik ga nog ff informeren naar verdere systeem specs en zo gauw ik ze weet komen ze erbij. En mochten er nog meer nodig zijn, vraag het en ik kijk of ik er achter kan komen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Al andere drivers geprobeert voor zijn videokaart?
Die kaart is overigens al best oud en zou mogelijk niet geschikt kunnen zijn voor de game. Heb je dat al eens nagezocht?

• Lynx
Dat is nagezocht, maar hij heeft het wel gedaan met de 4mb kaart ondanks dat wc er minimaal 8 nodig heeft...

• Lynx
zo'n groot probleem dat niemand een oplossing weet? :'(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is dat directx 9.0 niet het probleem maar zit je toch echt met die video drivers. Standaard windows xp drivers voor veel videokaarten hebben ook geen volledige ondersteuning.
'nieuwste' drivers installeren en daarna dx9.0.