[mce2k5] Low budget: Welke barebone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:16
Ik ben bezig een HTPC samen te stellen. I.v.m. budget wil ik kiezen voor een barebone.

Ik heb zover al een Microsoft remote en een Hauppage PVR150MCE en Win MCE2K5 bij/in/op mijn huidige systeem zitten maar wil hiervoor een dedicated pc-tje naast mijn LCD-televisie zetten (VGA is stukken beter als cinch ;))

Nu ben ik al een hele tijd aan het zoeken naar welke barebone ik hiervoor het best kan gebruiken. Ik kan alleen niet kiezen tussen de volgende barebone's:
- Aopen XC cube EZ18
- Terminator 2 T2-R (Black Silver)
- Asus Pundit-R 9100IGP
Alle drie de barebone's hebben een onboard video-kaart die met MCE zou moeten kunnen werken, 6-kanaals geluid en LAN.. Verder komt er 512MB geheugen, 80GB HD, en een budget processor (resp. Sempron of Celeron) in. Qua kosten zitten er al met al niet erg veel verschillen, en een goede vergelijking van geluidsniveau's van deze kasten kan ik nergens vinden. Misschien kunnen jullie me iets af- of aanraden?

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:37
Ikzelf ben ook zoiets in elkaar aan het knutselen, tenminste ik wil dat gaan doen.

Voor mij is er eigenlijk maar een oplossing, de Pundit-R. Mijn machine komt dadelijk namelijk in/naast het audio rack te staan. In eerste instantie als MP3 server met een touchscreen.

Maar ik houdt dit topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
Maar let dan wel op; ik begrijp dat de koeling van de pundit alleen optimaal is als hij rechtop staat. Dus als je heb plat wilt leggen zal hij wel weer meer herrie maken...

Dat dan weer wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxfire
Helaas geen reacties maar toch even voor de mensen die dit topic in de search vinden:
Heb vandaag de pundit-r besteld. Voornaamste reden omdat deze 2 PCI sloten heeft, en de andere 2 barebones uit mijn post maar 1. In de 1e PCI komt dus de tv-kaart en in de tweede een modem voor caller-id en wellicht in de toekomst een mce-antwoordapparaat??

Verder kom ik op GoT en op www.xpmce.nl erg veel gebruikers tegen die voor de Pundit hebben gekozen en deze lijkt goed te werken (zij het dat velen ervoor kiezen om hem iets stiller te modden) Van de andere barebones kom ik eerlijk gezegd weinig tegen in de mce-related fora.
Overigens: het kan wel; want bijvoorbeeld Alternate levert een compleet MCE systeem op basis van de Aopen XC-cube; en ik ben ook al ergens een compleet MCE systeem tegengekomen op basis van de terminator. Verder vindt ik de pundit in zilver gewoon het beste bij mijn overige hi-fi componenten passen.

Zodra de HTPC af is; (en mijn lcd-tv binnen) komen er foto's in het "Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel XX" topic.

/edit: een schopje in dit verhaal veranderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Foxfire op 07-01-2005 21:39 ]

Dat dan weer wel......