Toon posts:

Chello upload 11KB/s maar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al 2 jaar bij Chello en ik woon in Rotterdam.
Enkele weken geleden heeft chello haar upload snelheiden flink omhoog gegooid meende ik.
Iedereen zit nu over de 100KB/s.. en ik was benieuwd hoeveel ik nu haal.

Op www.speedtest.nl heb ik de testen gedaan, en wat blijkt:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 215.5 KByte/sec
(=1724 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 11.6 KByte/sec
(=93 kbps)

Het is nog steeds als vroeger, bizar langszaam dus.
Ik heb een Chello Classic abbonnement en een modem die ik al 2 jaar heb vanaf het begin.
Heeft dit met de modem te maken? Of zijn ze mij bij chello vergeten te upgraden?

Verwijderd

Wat voor modem heb je dan ??

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 21:04

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

upload zelf eens iets ergens naar toe bijv. een ftp server. kijk dan of je nog zo'n lage up hebt.

het kan ook zijn dat alleen de down is verhoogd en de up gelijk is gebleven

Bedankt alvast

Verwijderd

Mijn ouders hebben ook een Chello Classic abonnement met nu inderdaad een upload van over de 100kb/s. Weird dus!

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, maar zou het kunnen dat er (onbewust) iets aanstond, zoals een webcam of spyware?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:04

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

speedtest is nou ook weer niet de meest betrouwbaare mogelijkheid om te testen.
chello heeft zelf een pagina waar je wat kan downloaden om te testen meen ik en voor upload moet je idd wat naar je webspace trappen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat navraag blijkt het volgende..
Chello had in oktober medegedeeld dat de upload en download snelheid verhoogt zou worden.
Mensen met een oude modem (com21) zouden geinformeerd worden om de modem te mogen inruilen..

Aangezien ze mij vergeten zijn zit ik nog met een oude modem,
en dus met lage upload en download snelheid :r ..
Ik heb ze dus even gebeld en ze gaan er haast achter zetten... 8)7

Zijn er nog meer mensen wiens modem nog niet omgeruild is?

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ja, ik kwam vanmiddag bij iemand die ook nog een Com21 modem hebben. Ze hebben internet via de TUe (Tech. Uni Eindhoven) maar ik denk dat die gewoon gebruik maken van het netwerk van UPC, want ze hadden eerst UPC en dat hebben ze laten omzetten naar TUe, maar ze hoefden geen apparatuur ofzo om te ruilen. Maar dus hebben ze nu ook nog steeds een Com21 modem en ik vond het internet er ook heel traag, max 65kB down en 15kB up. Dus ik denk dat ik ze eens laat bellen met de TUe of UPC.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lord_Asswipe schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:36:
Ja, ik kwam vanmiddag bij iemand die ook nog een Com21 modem hebben. Ze hebben internet via de TUe (Tech. Uni Eindhoven) maar ik denk dat die gewoon gebruik maken van het netwerk van UPC, want ze hadden eerst UPC en dat hebben ze laten omzetten naar TUe, maar ze hoefden geen apparatuur ofzo om te ruilen. Maar dus hebben ze nu ook nog steeds een Com21 modem en ik vond het internet er ook heel traag, max 65kB down en 15kB up. Dus ik denk dat ik ze eens laat bellen met de TUe of UPC.
Als ze internet hebben via de TUe, hebben die lui niets rechtstreeks met chello te maken. De modemswaps van Lancity, Com21 en Terayon naar EuroDOCSIS platform is een zuiver chello aangelegenheid.

Universiteiten als de TUe en KUNRU die over het UPC netwerk gaan, hebben een deal met Priority Telecom, de zakelijke communicatiedienstverlener van UPC. Die modems staan dus geheel los van de modems van chello en gaan niet geruild worden door chello.

Idd contact opnemen met TUe, maar dat zal niet veel uithalen, ik heb toen ik nog via de KUN internette herhaaldelijk om een platformchange gevraagd, want de ComController hier in de wijk is brak en moest bijna dagelijks gerest worden, wat overdag maar een kleine irritatie was, maar als het 's nachts of in het weekend gebeurde zat ze tot de volgende werkdag zonder :( - iig niet mogelijk, Priority blijft voorlopig alles op Com21 doen, dus uit ellende maar m'n aansluiting de deur uit gedaan en gewoon chello Classic genomen, uiteraard met fatsoenlijke DOCSIS modem :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1