Hallo allemaal,
ik zit met een rottig probleem in Windows XP. Beter gezegd, een oom van me, maar die heeft net zoveel verstand van computers als mn schoenen, dus indirect is het mijn probleem
.
Het volgende is aan de hand:
Er ligt een werkende Wanadoo ADSL Lite verbinding. Het modem werkt en er is verbinding met het ADSL-netwerk. Maar zodra je gaat internetten dan gaat het enorm langzaam. P2P programma's halen wel een redelijke snelheid en ook speedtest.nl haalt de hoogste snelheid mogelijk voor de verbinding. Maar gewoon internet is enorm langzaam.
Ik heb al het volgende geprobeerd:
Firefox 1.0 installeren om IE6 uit te sluiten
Hosts file nagekeken, deze was in orde
Alle onnodige processen uitgeschakeld
Gescand op virussen, spyware en ander malafide spul
Via Internet delen op een andere computer geprobeerd --> net zo langzaam
Modem op een andere computer aangesloten --> Goede, snelle verbinding
Het ligt dus waarschijnlijk in de TCP/IP stack van de XP machine, maar ik kan deze bij mijn weten niet meer verwijderen zoals ik dit in Win95/98/ME wel kon.
Het betreft hier het volgende systeem (uit het blote bolletje):
WinXP + SP2
AMD Athlon XP 2600+
256MB ram
Het probleem doet zich nu een paar weken voor. Soms is het zelfs zo erg dat hij pagina's niet eens gevonden krijgt, terwijl hij ze met pingen wel kan bereiken, met een normale latency. Hierdoor begin ik weer te twijfelen dat het aan de TCP/IP stack ligt.
Het kan haast niet aan de hardware liggen. Het modem is doorgemeten door KPN, het netwerk zelf is snel genoeg en de verbinding is ook gewoon goed. De verbinding werkt op een andere computer ook gewoon feilloos.
Heeft iemand een mogelijke oplossing?
ik zit met een rottig probleem in Windows XP. Beter gezegd, een oom van me, maar die heeft net zoveel verstand van computers als mn schoenen, dus indirect is het mijn probleem
Het volgende is aan de hand:
Er ligt een werkende Wanadoo ADSL Lite verbinding. Het modem werkt en er is verbinding met het ADSL-netwerk. Maar zodra je gaat internetten dan gaat het enorm langzaam. P2P programma's halen wel een redelijke snelheid en ook speedtest.nl haalt de hoogste snelheid mogelijk voor de verbinding. Maar gewoon internet is enorm langzaam.
Ik heb al het volgende geprobeerd:
Firefox 1.0 installeren om IE6 uit te sluiten
Hosts file nagekeken, deze was in orde
Alle onnodige processen uitgeschakeld
Gescand op virussen, spyware en ander malafide spul
Via Internet delen op een andere computer geprobeerd --> net zo langzaam
Modem op een andere computer aangesloten --> Goede, snelle verbinding
Het ligt dus waarschijnlijk in de TCP/IP stack van de XP machine, maar ik kan deze bij mijn weten niet meer verwijderen zoals ik dit in Win95/98/ME wel kon.
Het betreft hier het volgende systeem (uit het blote bolletje):
WinXP + SP2
AMD Athlon XP 2600+
256MB ram
Het probleem doet zich nu een paar weken voor. Soms is het zelfs zo erg dat hij pagina's niet eens gevonden krijgt, terwijl hij ze met pingen wel kan bereiken, met een normale latency. Hierdoor begin ik weer te twijfelen dat het aan de TCP/IP stack ligt.
Het kan haast niet aan de hardware liggen. Het modem is doorgemeten door KPN, het netwerk zelf is snel genoeg en de verbinding is ook gewoon goed. De verbinding werkt op een andere computer ook gewoon feilloos.
Heeft iemand een mogelijke oplossing?
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...