Wireless netwerk upgraden

Pagina: 1
Acties:

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 16:09
De situatie is als volgt :

Nu heb ik een sweex adsl modem met wireless (11mbit) en een router ineen.
Heb draadloos netwerk haalt nu ongeveer 300 kb/s per seconden , genoeg voor mijn 2280/384 verbinding met de kpn.

Maar nu wil ik binnenkort gaan upgraden naar een sneller abbonement ( hoop dat kpn dit eigenlijk binnenkort zelf upgrade , maar dat terzijde ) , maar nu kan me wireless dit dus niet aan.

Nu is de vraag kan ik aan die sweex nog accespoint ( 108 mbit) hangen om zo dan wel de snelheid te houden.?

Als jullie nog meer dingen moeten weten dan hoor ik het wel

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Predator

Suffers from split brain

Ja dat kan (zolang je die maar via een ethernet kabel aan je wireless router hangt natuurlijk).
Als je netwerkkaartjes geen G (54Mbit/108Mbit) zijn, dan moet je die natuurlijk wel vervangen.

PS: als je netwerkkaartjes van een ander merk zijn, dan zit je dat access point beter op 54Mbit ipv 108Mbit. Die turbo modes werken meestal goed zolang alles van het hetzelfde merk blijft.
Anders kan je wel wat problemen hebben, tot zelfs geen connectiviteit.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook raad ik aan een fatsoenlijk merk te kopen. Sweex is leuk en goedkoop, maar het bereik en instelbaarheid van de AP's zijn echt bedroevend.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 16:09
Plague schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:19:
Ook raad ik aan een fatsoenlijk merk te kopen. Sweex is leuk en goedkoop, maar het bereik en instelbaarheid van de AP's zijn echt bedroevend.
Ben opzich redelijk tevreden met die sweex , maar zat te denken om er een sitecom bij aan te hangen.

Verwijderd

persoonlijk zou ik wachten op de echte 100Mbps wireless standaard 802.11n (opvolger van 802.11a).

In de meeste benchmarks halen deze zogenaamde 108 Mbit netwerken niet eens de 40Mbps throughput...En daarnaast blijf je problemen houden met interferentie door andere apparaten.

Anderzijds, de g standaard begint nu ingeburgert te raken, dus is je netwerk makkelijker te bereiken door een laptop of ander tijdelijk station.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:14
michelc85 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:57:
Nu heb ik een sweex adsl modem met wireless (11mbit) en een router ineen.
Heb draadloos netwerk haalt nu ongeveer 300 kb/s per seconden , genoeg voor mijn 2280/384 verbinding met de kpn.
Zou eerst hier eens naar kijken.. 11Mbit is theoretisch nog altijd goed voor 1.4Mb/s, ruim het viervoudige van wat je nu haalt. Je hebt het zelf over een 11Mbit netwerk dus ik neem aan dat je snelheid niet gelimiteerd wordt door het automatisch terugschakelen bij teveel interferentie. De maximale betaalbare ADSL snelheid ligt momenteel rond the 3 / 4Mbit, nog steeds ruimschoots binnen het bereik van je huidige hardware.

Mocht de situatie inderdaad zo zijn dat je door interferentie een deel van je capaciteit verliest zal diezelfde situatie zich ook voordoen met een nieuw accespoint. Het is dan nog maar de vraag of je veel hogere snelheden zal halen, en in elk geval wordt je dure apparatuur enorm afgeknepen - alsof je een porsche rijd met de handrem erop. Je doet er IMHO beter aan te kijken naar plaatsing van je router & antenne's, soms kan een paar meter al het verschil tussen bereik / geen bereik uitmaken (hier letterlijk meegemaakt dat 30cm het verschil was tussen 6Mbit en geen berijk)
Maar nu wil ik binnenkort gaan upgraden naar een sneller abbonement ( hoop dat kpn dit eigenlijk binnenkort zelf upgrade , maar dat terzijde ) , maar nu kan me wireless dit dus niet aan.
Again, je wireless hoort dit makkelijk aan te kunnen.
Nu is de vraag kan ik aan die sweex nog accespoint ( 108 mbit) hangen om zo dan wel de snelheid te houden.?
Theoretisch gezien goed mogelijk aangezien je router AFAIK ook een of meerdere UTP aansluitingen heeft, een simpel kabeltje volstaat hierbij. Overigens raad ik je hierbij wel aan voor een degelijk merk te kiezen, persoonlijk goede ervaring met de acces points (en routers) van 3Com :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1