Ik wil een formulier met daarin 2 velden publiceren of previewen. Dit wou ik doen dmv een javascript die naar een klik op één van de buttons (Publiceren/Preview) de action veranderd.
Hiervoor heb ik gezocht op GoT en had een boel resultaten. Zodoende heb ik ook daarvan dingen overgenomen maar toch werkt hij niet. Mischien kunnen jullie helpen.
De javascript:
De HTML:
Probleem:
Hij wijzigt de action niet, kortom het form word niet naar de goeve pagina verzonden en ik kom niet verder. Zelf denk ik dat de Javascript goed is, maar ik ben zeker geen expert. Heb het op twee manieren geprobeert (verschilt dus in preview/submit). Toch werken beide niet. Help!
Hiervoor heb ik gezocht op GoT en had een boel resultaten. Zodoende heb ik ook daarvan dingen overgenomen maar toch werkt hij niet. Mischien kunnen jullie helpen.
De javascript:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> function preview() { document.getElementById("preform").action ='?preview=1' document.getElementById("preform").submit(); } function submit() { document.preform.action.value='query.php?action=post' document.getElementById("preform").submit(); } </script> |
De HTML:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <form action="" method="post" name="preform" id="preform"> <input class="form" name="onderwerp" type="text" id="onderwerp"> <textarea class="form" name="item" cols="35" rows="8" id="item"></textarea> <input name="preview" type="submit" id="preview" onclick="preview();" value="Preview"> <input name="additem" type="submit" id="additem" onClick="submit();" value="Publiceer artikel"> </form> |
Probleem:
Hij wijzigt de action niet, kortom het form word niet naar de goeve pagina verzonden en ik kom niet verder. Zelf denk ik dat de Javascript goed is, maar ik ben zeker geen expert. Heb het op twee manieren geprobeert (verschilt dus in preview/submit). Toch werken beide niet. Help!
[ Voor 20% gewijzigd door Bjk op 03-01-2005 13:20 ]