[SBS2k3] Terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• j.moosdijk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 16:15
Ik heb zojuist een nieuwe SBS2003 server geinstalleerd. Als ik bij licentieverlening kijk in serverbeheer zie ik dat er 5 CAL's geinstalleerd zijn. er staat echter onder "maximum gebruik 1"

Via terminal server kan ik op dit moment maximaal 2 sessies starten. Als ik vervolgens naar Configuratie van Terminal Services ga, en op het tabblad "netwerkadapter" klik bij eigenschappen van de verbinding, staat er het volgende:

"Deze server is geconfigureerd in de standaardmodus Exter bureaublad ten behoeve van beheer op afstand. Er zijn maximaal twee verbindingen tegelijk mogelijk."

Hoe verander ik dit?

bvd,

Jarno

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
TRuLLi schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:24:
Ik heb zojuist een nieuwe SBS2003 server geinstalleerd. Als ik bij licentieverlening kijk in serverbeheer zie ik dat er 5 CAL's geinstalleerd zijn. er staat echter onder "maximum gebruik 1"

Via terminal server kan ik op dit moment maximaal 2 sessies starten. Als ik vervolgens naar Configuratie van Terminal Services ga, en op het tabblad "netwerkadapter" klik bij eigenschappen van de verbinding, staat er het volgende:

"Deze server is geconfigureerd in de standaardmodus Exter bureaublad ten behoeve van beheer op afstand. Er zijn maximaal twee verbindingen tegelijk mogelijk."

Hoe verander ik dit?

bvd,

Jarno
Niet. Een SBS doos kun je niet als terminal server gebruiken, tenminste niet als applicatie-server, je kunt de terminal services alleen voor beheer gebruiken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan SBS 2003 niet als terminal server gebruiken, waar dit met 2000 nog wel mogelijk was. Zoek maar eens met de topictitel in WOS en je zult tientallen topics vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.