Copperjet 810 snelheidsaanduiding

Pagina: 1
Acties:

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 14:03
Ik heb een vraag met betrekking tot de snelheidsaanduiding van de Copperjet 810 (revisie 1)
Laat deze de snelheid zien die de provider heeft ingesteld (dus in mijn geval 6 mbit, ook al haal ik nu plots maar 4)? Of laat hij de snelheid zien die ik kan halen, dus 4?

Tot een week geleden haalde ik namelijk nog ruim de 650 kb per seconde. Nu plots maar 480 ongeveer. Mijn modemaanduiding is van 6mbit teruggeschakeld naar 4mbit. (Tiscali had actie lopen dat men tijdelijk 2 stappen snelheids verhoging kreeg, en later (rond 1 januari) ging daar weer 1 van af.) Ik had een oud abo die hier niet onderhevig aan was en kreeg dan ook brief dat ik PERMANENT naar 6 mbit zou gaan. Nu ging mijn modem rond 30 dec plots terug naar 4 mbit. De helpdesk zegt dat het aan mijn verbinding moet liggen, maar ik heb zo het idee dat ik vreselijk genept word. :(

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

• Sjekster
Dank je, maar zoals je misschien uit mijn post op kan maken, is mijn snelheid al getest. Dat is de vraag nu ook helemaal niet ;)

• Sjekster
Niemand met zo'n modem die het antwoord weet?

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
mijn vader heeft ook 6 Mbit gehad, met een 2 Mbit Family pakket. Ik verbaasde mij hier zeer over, ik weet niet hoe het inmiddels is. Al met al wel vet dat je voor 25 euro per maand 4 of 6 Mbit hebt :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Sjekster schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:44:
Niemand met zo'n modem die het antwoord weet?
De 'verlichting' op de AlliedData CJT810 Revie 1 modem geeft aan waar je downstream linesync (syncrhonisatie snelheid op jou DSL verbinding) het dichtst in de buurt komt.

Zo is (van boven naar beneden gezien) bij:

• 8M je lijnsnelheid iets tussen 7000 & 8064kbit
• 6M je lijnsnelheid iets tussen 5000 & 6999kbit
• 4M je lijnsnelheid iets tussen 3000 & 4999kbit
• etc

Of 5000kbit nu 6M laat branden of dat het nog 4M is en dat 5001kbit (bijwijze van) nu 6M laat branden weet ik niet exact maar ach.

Je verlichting op je modem geeft niet aan wat jou ISP heeft ingesteld eigenlijk, niet alijd, maar wat jou verbinding qua snelheid doet. Als je aansluiting tusen je ISRA en je modem heel slecht is kan je snelheid op je DSL verbinding enorm inzakken.

Ook is elke koperlijn tussen aansluiting en centrale anders. Kwaliteit van koper en lengte zijn belangrijke factoren voor DSL verbindingen waar je geen invloed op hebt eigenlijk. Zo kan je dus prima een 6Mbit DSL verbinding nemen op een adres en 'maar' 4600kbit halen bijvoorbeeld op de downstream.

Sluit je modem eens direct aan op je ISRA zonder splitter, zonder verlengkabels, zonder telefonie of (loze)vertakkingen. Liefst altijd even met twee verschillende kabeltjes proberen/testen en je modem even herstarten. Kijk dan waar hij op terecht komt.

Wat wel nog kan is dat hij eerst op bijvoorbeeld 5600kbit een verbinding opbouwt, merkt dat bij volle belasting heel veel datapakketjes foutief zijn en dus opnieuw verbinding maakt op bijvoorbeeld 5200kbit.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 09-01-2005 21:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Sjekster
Ah ok, ik zie nu pas deze post. Bedankt voor de heldere uitleg :)
Ik vond het gewoon vreemd dat mijn verbinding van de ene op de andere dag met bijna 200 kb/sec zakt :S. Kan toch niet zo zijn dat van de ene op de andere dag mijn kabeltje slecht wordt?

Pagina: 1