[Apacer Embedded Card Reader] USB poort werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Sinds kort heb ik een Apacer USB 2.0 Embedded Card Reader. Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.apacer.com/apacer_english/image/products/mega_steno20_key.jpg

In tegenstelling tot de topics die over deze reader lopen heb ik geen problemen met de werking van de card reader, maar met de aan de voorzijde zittende USB poort.
Zodra ik een USB stick in de USB poort doe, geeft hij aan dat hij deze niet herkent, terwijl deze (heb het geprobeerd met 2 verschillende sticks) wel worden herkend op een andere USB poort. Ook het opnieuw installeren van de drivers heeft nog geen resultaat opgeleverd.

De card reader is aangesloten op een Asus A7n8x deluxe (rev 1.06 (geloof ik)) met nieuwste bios en verder zijn alle drivers geupdate.

• wisselwerking
Kickje

Niemand??

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50
Volgens mij wordt die extra USB poort rechtstreeks doorgelust naar het moederbord. Dus als het goed is heb je het ding aangesloten op twee onboard USB headers. Kennelijk heb je er één goed aangesloten, en één verkeerd.

Ik denk dat je één van de twee aansluitingen zal moeten omdraaien. Of in je BIOS bijvoorbeeld USB 6/7 actieveren of iets in die orde.

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-03 22:26
ik heb het net andersom... de USB ingang werkt wel, alleen de cardreader niet :S

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 13:58

Mathizsias

Drizzt

Ik heb hetzelfde probleem met exact dezelfde cardreader... ook op een A7N8X (Standaard versie).
SP2 enzo geinstalleerd dus het zou geen probleem moeten wezen.

Vreemd genoeg geeft Windows wel de Verwisselbare schijven aan maar als ik er iets in steek dan geeft windows simpelweg een error. Draai ik de kabelaansluitinkjes om dan is het precies andersom, de cardreader werkt dan maar de USB-poort niet. :?

Edit: Ik bedenk me nu ineens dat het best zo kan wezen dat de kabeltjes voor onze mobo's verkeerd verbonden zijn en dus reverse-info versturen en dus eigenlijk het apparaat gedeeltelijk uitzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Mathizsias op 13-01-2005 13:20 ]

• wisselwerking
Ik ben er zelf nog niet aan toegekomen om de kabeltjes om te draaien, maar in bios kan ik in elk geval niks vinden wat uit staat wat aan zou moeten staan.

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

A7N8X Deluxe Rev.2 en dezelfde cardreader, geen problemen.

beide connectoren van links naar rechts aangesloten: rood - wit - groen - zwart
Rood moet beginnen op de meest linker pin. Rechtsboven wordt niet aangesloten, rechtsonder zit geen pin.

Als windows aangeeft dat het apparaat niet kan worden herkend zijn de stekkers verkeerdom aangesloten. Pas op dat je het niet zo aansluit dat er +5V op een van de datalijnen komt te staan, daar kunnen usb apparaten over het algemeen niet zo goed tegen ;)

http://texturizer.net/firebird/

Pagina: 1