Hoi 
Ik heb een slackware current-version bak draaien met de nieuwste amavisd en spamassassin.
Nu kwam ik erachter dat er helemaal niet gechecked werd op spam. Dus ik de logs door, leek allemaal goed...
Toen bedacht ik dat amavis ook een debug mode had en toen kwam ik onderaan dit tegen:
amavis werkt wel gewoon goed met clamav, en de zelfde config van amavis draait op een andere bak prima.
Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Op google was iig niets te vinden met deze foutmelding.
Edit: mijn MTA is postfix
Ik heb een slackware current-version bak draaien met de nieuwste amavisd en spamassassin.
Nu kwam ik erachter dat er helemaal niet gechecked werd op spam. Dus ik de logs door, leek allemaal goed...
Toen bedacht ik dat amavis ook een debug mode had en toen kwam ik onderaan dit tegen:
Dus ik zoeken naar de berkeley modules, maar die heb ik al lang geinstalleerd, ook db3-3.3.11-i486-4 en db4-4.2.52-i486-2 zijn geïnstalleerd.Jan 3 11:13:11 sigma /usr/local/sbin/amavisd[30511]: BerkeleyDB not available, using memory-based local cache
Jan 3 11:13:11 sigma /usr/local/sbin/amavisd[30509]: Net::Server: Parent ready for children.
Jan 3 11:13:11 sigma /usr/local/sbin/amavisd[30510]: Net::Server: Child Preforked (30510)
Jan 3 11:13:11 sigma /usr/local/sbin/amavisd[30510]: BerkeleyDB not available, using memory-based local cache
amavis werkt wel gewoon goed met clamav, en de zelfde config van amavis draait op een andere bak prima.
Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? Op google was iig niets te vinden met deze foutmelding.
Edit: mijn MTA is postfix