Toon posts:

mobo/processor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus het probleem als ik de stekker van de pc erin dat de pc vanzelf aangaat.
dus zonder de power knop in te drukken.
ik krijg hem dan ook niet uit.

maar dat is misschien een bijzaak.
mijn hoofdprobleem is dat ik geen beeld krijg.
de computer start .alles draait en ik krijg geen beeld.
ik heb pas alle onderdelen nieuw gekocht dus het lijkt me sterk dat er nu al iets defect is
2 moederborden geprobeerd maar bij bijde hetzelfde probleem.
als ik de stekker erin doe lijkt et ook net of die sluiting maakt .maar kweet me god niet met wat.
ik heb nog geen koelpasta aangebracht,maar daar zal et wel niet aan liggen
mijn specs zijn
amd sempron 2400 +
256 twinmos geheugen
asrock k7s41gx /asus a7v8x-x mobo
geforce fx 5200
400 watt voeding

wie helpt mij :)

Verwijderd

heb je wel de juiste bios voor je sempron processor.
Die asus bv start niet op als de bios lager is als 1012

Bij die asrock heb je bios versie 1.70 nodig: http://www.asrock.com/support/bios/Info/K7S41GX_Info.txt

Zet in je bios Power loss of zoiets op Stay Off ipv Reboot.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 11:13 ]

Verwijderd

Dat ie meteen aangaat ligt waarschijnlijk aan de aansluiting van de powerknop op je moederbord die niet goed werkt of verkeerd is aangesloten zodat de twee pinnetjes meteen contact maken en booten oid.

Maar je zegt je krijgt geen beeld. Gebeurt er verder iets? Gaan fans draaien, hoor je dingen ratelen enzo? Alsof hij wel gewoon boot zeg maar? Het beeld gaat via de videokaart dus het kan zijn dat die niet goed werkt/aangesloten is. Iets meer info is nodig :).

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:07:

als ik de stekker erin doe lijkt et ook net of die sluiting maakt .maar kweet me god niet met wat.
Waarom denk je dat dit gebeurt? Ruik je iets/ zie je iets/ hoor je iets raars?

En gebruik alsjeblieft hoofdletters en interpunctie op de juiste plaats. Het verhaal hierboven is ronduit slecht te lezen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:10:
heb je wel de juiste bios voor je sempron processor.
Die asus bv start niet op als de bios lager is als 1012

Bij die asrock heb je bios versie 1.70 nodig: http://www.asrock.com/support/bios/Info/K7S41GX_Info.txt

Zet in je bios Power loss of zoiets op Stay Off ipv Reboot.
er stond op de doos ready for sempron . dus dan zal die wel goed zijn voor amd sempron
Atlas schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:11:
[...]

Waarom denk je dat dit gebeurt? Ruik je iets/ zie je iets/ hoor je iets raars?

En gebruik alsjeblieft hoofdletters en interpunctie op de juiste plaats. Het verhaal hierboven is ronduit slecht te lezen :)
als ik de voedingskabel erin doe hoor ik een soort gekraak.
het klinkt iniedergeval niet goed
Maar je zegt je krijgt geen beeld. Gebeurt er verder iets? Gaan fans draaien, hoor je dingen ratelen enzo? Alsof hij wel gewoon boot zeg maar? Het beeld gaat via de videokaart dus het kan zijn dat die niet goed werkt/aangesloten is. Iets meer info is nodig :).
alle fans draaien.en ik hoor niks ratelen
ik heb een videokaart onboard en eentje via de agp port
de videokaart heb ik gewoon getest in een andere pc

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:49:
[...]

er stond op de doos ready for sempron . dus dan zal die wel goed zijn voor amd sempron

[...]

als ik de voedingskabel erin doe hoor ik een soort gekraak.
het klinkt iniedergeval niet goed

[...]

alle fans draaien.en ik hoor niks ratelen
ik heb een videokaart onboard en eentje via de agp port
de videokaart heb ik gewoon getest in een andere pc
Dat gekraak, komt doordat je de plug erin drukt en meteen de volle stroom erop komt.Je hebt toch niet alles zelf ingebouwd in een ouwe kast ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk nog een keer naar hoe je de stekkertjes van de kast heb aangesloten op het moederbord. Dat is het meest voor de hand liggend de oorzaak, daarna zou ik het pas ergens anders in zoeken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:58
Het probleem dat je computer aangaat zodra je de stekker erin steekt, komt denk ik door een instelling in de bios. Volgens mij heet de instelling: "Reboot on power loss". In ieder geval iets met powerloss.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 16:07
dat gedoe met dat beeld heb ik ook gehad, maar dat ligt volgens mij aan de videokaart als je je tv op de "tv out" aansluit krijg je gewoon beeld via je tv en niet via je monitor. inieder geval was dat wel bij mij. toen ik dat had goed gezet in de instellingen was het beeld weeer goed

Hallo!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

stef-o.nl schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:01:
Het probleem dat je computer aangaat zodra je de stekker erin steekt, komt denk ik door een instelling in de bios. Volgens mij heet de instelling: "Reboot on power loss". In ieder geval iets met powerloss.
Klopt dat kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:51:
[...]
Dat gekraak, komt doordat je de plug erin drukt en meteen de volle stroom erop komt.Je hebt toch niet alles zelf ingebouwd in een ouwe kast ?
nee ik heb alle onderdelen nieuw
ook de kast
Turkish schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:55:
Kijk nog een keer naar hoe je de stekkertjes van de kast heb aangesloten op het moederbord. Dat is het meest voor de hand liggend de oorzaak, daarna zou ik het pas ergens anders in zoeken ;)
dit ga ik zo is even nakijken
ik heb nu mijn asrock mobo erin zitten dus ik test even alles met dat moederbord uit

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:51

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:07:
Er mag best een tikje klinken als je je computer inplugt, doet mijn pc ook.
ik heb nog geen koelpasta aangebracht,maar daar zal et wel niet aan liggen
Dit bedoel je vast anders dan ik het interpreteer: er zit toch wel koelpasta tussen je processor en je koeler?

Zit er niet zo'n D-LED indicator op je pc die aangeeft hoe de boot verloopt? Met 4 van die lampjes die groen of rood kunnen worden? Zo ja: wat voor kleur hebben ze? (let ff op de volgorde: in de handleiding van je moederborden staat wat 'boven' en wat 'onder' is)

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus die connectors eruit gehaald en hij doet dus nog steeds hetzelfde
maar het lijkt wel of de voeding niet genoeg power geeft aan de pc.
als die start geeft die steeds kleine tikjes bij de proc.
beetje vreemd

er zit trouwens geen dled indicator op
koelpasta heb ik niet bij de processor gekregen.
dus ik weet nie of die wel goed sluit.
er zit ook niet iets op wat op koelpasta lijkt dus ik vind het allemaal wel vreemd

Verwijderd

Topicstarter
zou de processor kapot kunnen zijn ??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:45:
Komt op mij over alsof het systeem zichzelf continu blijft resetten. Dat kan allerlei oorzaken hebben; de meest voor de hand liggende zijn een slechte voeding of sluiting ergens op het bord. Misschien dat je koeler sluiting maakt met een component in de buurt ofzo. Heb je dit systeem al eens buiten de behuizing op een tafel opgebouwd? Doe dat anders en gebruik alleen de componenten die je nodig hebt om beeld te krijgen, dus mobo, cpu, memory, psu en graka.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 10:39

vleesjus

echte vleesjus!

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 10:15:
zou de processor kapot kunnen zijn ??
denk het wel want als je geen koelpasta erop hebt zitten dan overleeft ie het ook niet lang en aangezien je elke keer tikjes hoort lijkt het erop dat de pc constant reset of dat er kortsluiting plaats vindt in de cpu ik denk dat je eerst maar moet proberen aan koel pasta zien te komen endan eventueel een processor lenen van iemand (oude amd athlon xp ofzo)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

vleesjus schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:13:
[...]

denk het wel want als je geen koelpasta erop hebt zitten dan overleeft ie het ook niet lang [..]
Dat is niet waar.... een vriend van mij werkt bij een pczaak en die doet nooit koelpasta tussen de proc en cooler (kvin t wel beetje erg raar, maar hij vind het niet nodig ofzo 8)7 ) maar hij heeft er iig nog nooit klachten over gehad.... dus je pc houdt het wel een tijd uit zonder coolpasta.....

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:18:
[...]

Dat is niet waar.... een vriend van mij werkt bij een pczaak en die doet nooit koelpasta tussen de proc en cooler (kvin t wel beetje erg raar, maar hij vind het niet nodig ofzo 8)7 ) maar hij heeft er iig nog nooit klachten over gehad.... dus je pc houdt het wel een tijd uit zonder coolpasta.....
Op de Intel boxed coolers zit standaard een heatpad. Ik heb eens voor de grap getest wat het verschil in core temperatuur is als je het standaard heatpad gebruikte en als je dat verwijderde en er pasta voor in de plaats smeerde. Het temperatuurverschil is miniem (hooguit 2 graden).

De oude heatpads op de Intel boxed coolers vond ik zelf nogal onbetrouwbaar aandoen (dat waren de aluminium pads met zwarte coating), maar de nieuwe pads die op de koelers van Prescott CPU's zitten zijn volgens mij prima; die bestaan uit zichzelf al uit een soort hele dikke pasta waardoor ze goed thermisch contact maken. Ik smeer bij nieuwe procs nooit meer koelpasta.

Verwijderd

Nee en als je een keer van koeler of processor wilt wisselen en je hebt van die grijze of zwarte kauwgom "pleisters worden ze ook wel genoemt" die standaard op de koelblok zit. dan kan het zijn dat de proccesor vast zit gebakken op het koelblok. daarom gebruikt de meeste tweaker ook van dat witte troep. bijvoorbeeld artic silver. maar een CPU houd het wel vol als er alleen maar een goed bevestigde koeler op zit zonder koel pasta :7

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:45:
ik heb dus die connectors eruit gehaald en hij doet dus nog steeds hetzelfde
beetje vreemd

er zit trouwens geen dled indicator op
koelpasta heb ik niet bij de processor gekregen.
dus ik weet nie of die wel goed sluit.
er zit ook niet iets op wat op koelpasta lijkt dus ik vind het allemaal wel vreemd
Enigszins of-topic, maar voor goede hulp misschien wel handig:

Kan je misschien hoofdletters en punten gebruiken aan het begin/eind van een zin? Daarnaast is het ook niet nodig om aan het einde van elke regel die je tikt een -enter- te doen. De zinnen gaan vanzelf wel naar de volgende regel.

Great minds think alike!

Pagina: 1