Toon posts:

Chip afgebrand GeForce 6800 Repartie gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij mijn videokaart kan solderen. Met in en uitbouwen van mijn spul sprong plotseling het moederboard aan. (ja, stom ik moest de stroom eraf halen!). Tegelijkertijd raakt ik met mijn videokaart het chassis van de kast aan. Vrijwel direct begon er een chipje te gloeien en roken. Daarna kreeg ik alleen nog maar raar beeld uit die kaart. Ik weet welke chip is doorgebrand. Nu is de vraag:
Wie kan die chips bestellen en solderen voor mij. (tegen een vergoeding uiteraard)
Het gaat om een Asus V9999LE. De vierpolige stekker zat er nog in.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
kijk voor de chip eens op www.conrad.nl. maar of het daarna gaat werken....

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

99% zeker dat er nog meer chips in die buurt zijn gesprongen/ dood zijn gegaan. Chips gaan meestal niet alleen naar de eeuwige jachtvelden :(

Wat ik zou doen als ik jou was is contact opnemen met de leverancier, het hele verhaal uitleggen (gewoon eerlijk zijn daar bereik je het meeste mee), en kijken of ze jou tegemoet willen komen. Als je gewoon eerlijk bent denk ik dat je best een kans maakt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Post anders een foto van de kaart en dan met name het gebied waar de doorgebrande chip (component) zit. Als het een condensator of weerstand beteft dan is er een mogelijkheid om te repareren maar het zal denk ik niet makkelijk zijn. (tis waarnschijnlijk(zeker) een smd component en die worden er op gebakken ik weet niet of dat dan nog makkelijk tesolderen is.

En ik zou zeker de optie van atlas overwegen ik denk dat je met een beetje geluk wel wat kan regelen met asus of de leverancier van de kaart.
(Waarnschijnlijk doet de leverancier hier moeilijker over dan asus denk ik)

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf een Arctic silencer cooler op gezet, daarvoor moest ik de draadjes doorknippen en de powerconnector naar de andere kant solderen. Dus garantie zal er zeker niet meer zijn. Bovendien ben ik de bon van MyCom kwijt. Bij informatique sturen ze alleen zelf verkochte delen op naar de leverancier. Kan ik hem eventueel zelf direct naar asus sturen?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:25:
Ik heb er zelf een Arctic silencer cooler op gezet, daarvoor moest ik de draadjes doorknippen en de powerconnector naar de andere kant solderen. Dus garantie zal er zeker niet meer zijn. Bovendien ben ik de bon van MyCom kwijt. Bij informatique sturen ze alleen zelf verkochte delen op naar de leverancier. Kan ik hem eventueel zelf direct naar asus sturen?
Bel ze: ASUS HOLLAND B.V. +31-591-666-855 :)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gebeld maar ik denk dat ze nog aan het pauzeren zijn. Mycom geeft me weinig kans omdat repareren duurder is dan nieuw kopen. Hoe voeg je een eigen foto toe zonder een url te gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:51:
Ik ben op zoek naar iemand die voor mij mijn videokaart kan solderen. Met in en uitbouwen van mijn spul sprong plotseling het moederboard aan. (ja, stom ik moest de stroom eraf halen!). Tegelijkertijd raakt ik met mijn videokaart het chassis van de kast aan. Vrijwel direct begon er een chipje te gloeien en roken. Daarna kreeg ik alleen nog maar raar beeld uit die kaart. Ik weet welke chip is doorgebrand. Nu is de vraag:
Wie kan die chips bestellen en solderen voor mij. (tegen een vergoeding uiteraard)
Het gaat om een Asus V9999LE. De vierpolige stekker zat er nog in.
Gewoon RMA sturen..nix aan het handje...

edit: Wist niet dat je de draadjes al door had geknipt....aan de andere hand, je kan ook een nieuwe koeler vragen bij ASUS en zeggen dat ie kapot is. Niemand die het kan zien. Alleen heb je het zelf al gemeld bij Mycom, dan wordt het moeilijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 13:03 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
Atlas schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:27:
[...]

Bel ze: ASUS HOLLAND B.V. +31-591-666-855 :)
klopt asus zit hier in emmen :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:02:
[...]

Als je zelf een kaart kapot maakt dan ga je zo'n kaart _niet_ RMA sturen :/
Dat kun je niet met goed fatsoen doen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een of andere callcenter knul aan de lijn gehad dus dat moet wel lukken. Ik vroeg me alleen af of er geen hobbyisten zijn die zelf thuis kunnen?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:02:
[...]

edit: Wist niet dat je de draadjes al door had geknipt....aan de andere hand, je kan ook een nieuwe koeler vragen bij ASUS en zeggen dat ie kapot is. Niemand die het kan zien. Alleen heb je het zelf al gemeld bij Mycom, dan wordt het moeilijk.
Bovendien zit de powerconnector aan de andere kant inmiddels ;)

Deze kaart RMA sturen door te doen alsof er niks mee gebeurd is nogal lame, hij heeft hem door slecht gebruik gesloopt en daar mag je de fabrikant niet voor laten opdraaien

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Had asus net aan de lijn, zij doen niets in ieder geval. Moet de leverancier zelf regelen.
Pagina: 1