Toon posts:

Niet meer als 10 MB/S met IBM 75GXP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb laatst een IBM 75 GXP 307045 gekocht. Dit is een ata100 schijf die zit aangesloten op een udma 33 controller. Deze zit helemaal alleen op de primary master (slave is dus leeg) en ik zie in alle testen dat de schijf onder de 10 Mb/s blijft hangen, dit is toch wel weinig denk ik, dat moet toch (een stuk) sneller kunnen, ook wel onder udma 33 ?

ik heb dus alleen maar een udma 33 controller op mijn mobo :(

Waar kan dit aan liggen? zouden mensen met dezelfde schijf op een udma 33 controller even hun snelheden in sandra kunnen posten ?

alvast bedankt :)

Verwijderd

Je moet DMA bij Systeemapparaten aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: DMA STAAT AL AAN

Verwijderd

1- In het bios moet de het moderbord ook op udma(4) ingesteld staan. Als je kijkt naar het bootproces, zul je dit kunnen herkennen aan de waarden die het bootproces weergeeft naast je schijf.
2- Gebruik je ook een goede flat-kabel met 80-aders in plaats van de oude met 40 adres? Om zo'n hoge snelheid te garanderen moet de signaalkwaliteit vanzelfsprekend beter zijn, dat gebeurt door deze verdubbeling in aders. (Aantal pins blijft natuurlijk hetzelfde)
3- Het helpt wel onder windows (welke versie je hebt is me even ontgaan) als je voor het moederbord geoptimaliseerde DMA (Busmaster) drivers installeert. In de meeste gevallen staat deze gewoon op de cdrom van het moederbord.
:)

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 07:48
schijf op udma 33 zetten!!!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
voor dma 33 is de 80 adrige kabel niet nodig
en heeft ook geen zin pas vanaf dma 66 is deze kabel een vereiste.zoals de vorige post al zei zet je hd op dma 33 dmv een prg wat je kan downloaden bij ibm.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit progje gebruikt door de schijf op udma 33 te zetten, dat staat ie ook, en ook in het bios staat ie op udma 33 , dat geeft ie ook aan bij het booten.
Pagina: 1