Toon posts:

Laptop vergane glorie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Help!!! 8)7

Heb laatst een medion md 9783 laptop aangeschaft en zou effe de BIOS flashen en dat is helaas verkeerd afgelopen. Na het indrukken van de power knop ging de laptop loopen zonder een floppy disk of hard schijf te detecteren.
Ja wat moet je dan. Laptop open gehaald en zit de bioschip op het moederbord gesoldeerd. Na overleg met de fabrikant raden ze me aan om een nieuw moederbord aan te schaffen.
Doe effe normaal!!! Zo n mobotje kost rond de 200 euro. Dus ben ik opzoekgegaan naar een electronica speciaalzaak en die konden de bios chip desolderen en er gelijk een PLC voetje opzetten en de chip opnieuw goed flashen.
Ga ik volle moed me laptop weer in elkaar zetten met de gedachte dat alles weer goed zal zijn, doe ik m aan start ie op geen Beeld!!!! Volgens mij detecteert ie de floppy of harde schijf ook niet. Wat ie wel doet is de cpu ventilator aansturen en de dvd laat ie draaien.
Ik ben nu echt radeloos.... is er iemand die hier hopelijk een oplossing heeft????
Alvast bedankt!!! _/-\o_

specs:

> Medion Notebook md 9783
> -Intel Pentium 4; 2Ghz (512 KB second level cache)
> -Mobility Radeon M6-P 32 MB DDR RAM grafische kaart (met TV-out)
> -2 in 1 combo drive (cd/dvd speler+cd-brander)
> -14.1\" XGA beeldscherm
> -256 MB DDR SDRAM (uit te breiden tot 512MB)
> -20 GB Harddisk
> -10/100Mbit Ethernet LAN
> -Interne 56k Modem
> -16 bit soundchip met optische digitale uitgang (SPDIF) en 2 ingebouwde speakers
> -3,5\" diskettestation
> -Touchpad met 2 muistoetsen en scrolltoets
> -Li-ion accu
> -Externe voeding
> -Aansluitingen: printer (parallel), 2e monitor, TV-out, seriele poort, 2x USB, LAN, PS/2, Firewire (IEEE 1394), Audio out, Line/microfoon in, infrarood, 2x PCMCIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Hebben ze bij die electronica zaak de bioschip wel getest op juiste werking? Bedoel als hij het bij jou de eerste keer al niet deed dan had hij het daar waarschijnlijk ook niet goed gedaan?
Maar als de chip er nu wel af kan dan zou je het bios nog eens kunnen proberen te laten recoveren door http://www.flashbios.org/ ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 12-10 22:55
Is (was ?) dit geen garantie verhaal ?

Is standaard minimaal twee jaar namelijk, wat ze ook beweren.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

aZuL2001 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:33:
Is (was ?) dit geen garantie verhaal ?

Is standaard minimaal twee jaar namelijk, wat ze ook beweren.
Het flashen van je bios valt daarbuiten zover ik weet. Staat er meestal ook gewoon bij ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik weet niet hoe oud de laptop is want volgens mij aan de specs te zien was dit gewoon een garantie afwikkeling meer niet maar aangezien je zelf aan het knutselen ben gegaan is de garantie geen optie meer. Ik zou terug gaan naar de electonica zaak en daar het probleem voor leggen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Kun je je flash progje niet op een bootable CD branden?
Met een beetje geluk is een paar keer op enter drukken voldoende.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops

Kijk in het vervolg verder dan je neus lang is. PMG is geen dumpforum voor allerhande HW-problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas valt de reparatie niet onder de garantie en wat Turkish ook zegt valt het flashen niet onder de garantie.
Bedankt voor jullie reacties, helaas kom ik zo nog niet verder. Is er ook een DIE HARD pc freak?
Het is namelijk zo dat het naar mijn mening 2 gevallen kunnen zijn, namelijk:

De BIOS chip maakt niet goed contact met de 40 voetjes op het moederbord. Dit is waarschijnlijk niet zo volgens de electronica zaak is alles goed bevestigd, maar ik mag het nog vrijblijvend laten controleren. De BIOS chip is voor 100% goed geflashed.

Door het demonteren van de laptop is er misschien wat verkeerd gegaan, wat me niet echt een reden lijkt, aangezien ik zeer zorgvuldig te werk ben gegaan.

Het lijkt mij dat de BIOS op een of andere reden niet wordt gelezen en waardoor dus ook de laptop niet opstart en geen beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wist je eigenlijk wel waar je mee bezig was op het moment dat je je bios wou flashen...

nu zul je denk ik helaas niet meer in aanmerking komen voor de garantie...

Ik zou het probleem zo ook niet weten.

Veel succes
Pagina: 1