KPN digitale tv tuner besturen met sony a/b

Pagina: 1
Acties:

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 19:00

Largo

Donderdraak

Topicstarter
Sinds kort heb ik digitale TV via KPN.
Ik vind het toch wel hinderlijk dat je met 2 afstandbedieningen moet werken, dus ben ik gaan kijken of die tuner (Samsung SMT-1100T) via scart te besturen valt vanaf mijn Sony LCD tv.

Mijn vorige tv (Loewe) had een a/b waarmee je makkelijk je dvd speler kan besturen (ook via scart), maar met deze Sony is dat minder makkelijk.

In elk geval krijg ik het nu niet werkend.

Zijn er hier mensen die dit gelukt is? Is het uberhaupt mogelijk?
In de handleiding staat: "Knopje: TV/STB, Wisselen tussen bediening via TV en bediening via digitale TV ontvanger".

Via google en hier kan ik niets vinden over eerdere pogingen.

Weet iemand hoe dit zou moeten werken?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 14:27
Je gebruikt die AB van je Tv toch helemaal niet meer als je die KPN meuk hebt? Zappen doe je via die tuner, dus je zou alleen het geluid moeten regelen met een 2e AB??? Das toch niet zo'n probleem?

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
MarcoZ20 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:15:
Je gebruikt die AB van je Tv toch helemaal niet meer als je die KPN meuk hebt? Zappen doe je via die tuner, dus je zou alleen het geluid moeten regelen met een 2e AB??? Das toch niet zo'n probleem?
Nou eigenlijk best wel. Zo'n breedbeeld heeft 5 scherminstellingen (automatisch werkt niet altijd), de kleuren zijn bij lcd niet meteen optimaal (kun je instellen bijv "live", film", etc.).

Overigens werkt geluid ook via de a/b van kpn dus dat is geen probleem.

Wat handig zou zijn is als je de tuner gewoon aan laat staan, en met de tv a/b alles bestuurt. Dan kan het tunerkastje ook weggemoffelt worden.

Nu zap je bijvoorbeeld naar een film met de kpn zapper, en dan stel je het beeldformaat in met de sony zapper. Handig is anders.

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
*kick*

Misschien dat het wel lukt met een ander merk? Is er dan niemand met kpn televisie die zich hetzelfde afvraagt?
Of stoort het jullie inderdaad niet.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 14:27
Ik bezorg die dingen geregeld en heb nog niemand gezien die het met 1 afstandsbediening afkon. Afgezien van een pronto dan.....

(Als je je tv op smart zet heb je toch altijd goed beeld???)

• Largo

Largo

Donderdraak

Topicstarter
MarcoZ20 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 11:30:
Ik bezorg die dingen geregeld en heb nog niemand gezien die het met 1 afstandsbediening afkon. Afgezien van een pronto dan.....

(Als je je tv op smart zet heb je toch altijd goed beeld???)
"smart" functie is dat de linker en rechter strook worden uitgerekt om het breedbeeld scherm te vullen, niet echt netjes. Automatische selectie bedoel je misschien, maar dat werkt dus minder goed vind ik.

Maar als het niemand nog is gelukt vraag ik me wel af waar het knopje TV/STB voor dient?
Pagina: 1