Pinnacle PCTV Stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:20
Ik heb een nieuwe pc (Acer Aspire T310 met: PIV 3,2 Ghz, 512 MB DDR, Ati Radeon 9600 Pro met Windows XP Home SP1) hierin zat ook een Pinnacle PCTV Stereo kaart en als software Pinnacle Media Center.

Nu heb ik mijn kabel (van de tv) gewoon aangelsoten op die tv kaart, hij gaat dan wel zender zoeken, maar vind er maar een stuk of 18. Van de 18 zijn er 12 ruis en de overige 6 geven slecht beeld.... Ik kan nergens frequenties invullen of wat dan ook...dus ik weet niet hoe ik beter beeld moet kunnen krijgen!?

Verder zou ik ook graag geluid willen krijgen bij de zender, nu is het zo dat ik USB speakers heb (Philips DSS370). Ik heb wel een geluidskaart in mijn pc maar die gebruik ik dus niet. Ik kan die speakers ook niet op een geluidskaart aansluiten. Hoe krijg ik het geluid van mijn tv-kaart naar mijn USB speakers?

Ik hoop dat iemand een idee heeft.....ik wil graag tv gaan opnemen op mijn nieuwe pc.....

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen met een antenneversteker. Zet deze vlak voor de ingang voor je pc voor het beste resultaat. Het kan zijn dat het signaal te zwak is of gestoord. Trouwens, heb je de kabels gekocht of zelf gemaakt? Zijn de kabels verder goed?
Verder weet ik ook niet hoe je de frequenties zelf in kunt stellen.

Wat betreft het geluid: wat als je de andere geluidskaart in je pc gebruikt voor het opnemen van het geluid? (kun je vast wel ergens instellen)? En heeft je speakerset geen mic-ingang?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:20
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:08:
Je zou het kunnen proberen met een antenneversteker. Zet deze vlak voor de ingang voor je pc voor het beste resultaat. Het kan zijn dat het signaal te zwak is of gestoord. Trouwens, heb je de kabels gekocht of zelf gemaakt? Zijn de kabels verder goed?
Verder weet ik ook niet hoe je de frequenties zelf in kunt stellen.

Wat betreft het geluid: wat als je de andere geluidskaart in je pc gebruikt voor het opnemen van het geluid? (kun je vast wel ergens instellen)? En heeft je speakerset geen mic-ingang?
euhm, ja die kabel heb ik inderdaad zelf gemaakt maar op de tv doet ie het prima!
Verder heb ik inderdaad een audio in op mijn speakers zitte.....niet echt goed over nagedacht....
Ik heb trouwens geen handleiding bij die tv-kaart misschien dat het daardoor komt dat ik geen snars van snap.... Weet iemand trouwens wat ik allemaal bij die kaart had moeten krijgen? De kaart zat standaard in de pc, en verder heb ik er alleen een cd-tje met drivers, instant cd/dvd en Media Center bij gekregen. De afstandbediening waren ze vergeten, dus die ben ik nog moeten gaan halen...... Wat mis ik nog meer? (kabels....andere software...ik weet niet?)

Maar ik zal het eens gaan proberen met zo'n versterker! Het komt er dus op neer dat het signaal voor een tv-kaart sterker moet zijn dan voor een tv? Want op de tv is het signaal super!

ik laat nog wat horen...

[ Voor 14% gewijzigd door smoken op 03-01-2005 11:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bijna alles wat je hier vraagt is gewoon makkelijk zelf op te zoeken :o

Op www.pinnaclesys.com kun je manuals halen en lezen wat in OEM danwel retailverpakking had kunnen zitten...

Mbt dat slecht beeld - een TV-kaart toont vaak storingen in CATV signaal helderder dan een TV (gemiddelde PC monitor draait op >1024x768@85Hz non-interlaced, gemiddelde TV op 720x576@50Hz interlaced - niet raar dus), maar dat je een sterker signaal nodig zou hebben dan voor TV is onzin. Als die kabel acceptabel beeld geeft op TV is dat het probleem dus niet- overigens is het nodig om kabelproblemen te troubleshooten te weten welke frequenties problemen geven.
Maar goed, ik denk dat het dus niets met hardware te maken heeft maar met software, allicht dat die geweldige Pinnacle software alleen bepaalde kanalen zoekt. Doe eens een echt volledige scan ipv een of ander voorgeprogrammeerde rits.

Maar hoe dan ook, deze vraag staat op de verkeerde plek (TV-kaarten zijn Audio & Video apparaten) en er is nog zat wat je zelf kunt doen voor je een GoT topic opent - zie ook:
AV FAQ; Veelgestelde vragen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.