Toon posts:

Wi-Fi: Hoe signaalsterkte verbeteren? (ST 580i/WL-138g)

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend eindelijk mijn router geprobeerd beneden in de meterkast te installeren, om van het gezeur van mijn vrouw af te komen (dradenzooi etc). Mijn SpeedTouch 580i beneden in de meterkast opgehangen en boven (2 verdiepingen, beton), 2 pc's (WinXP) met ASUS WL-138g geïnstalleerd. De verbinding had ik al voorgekookt door eerst boven de boel werkend te krijgen op 54 mbit en met WPA-PSK/AES.

Na installatie beneden kreeg ik uiteindelijk van 1 pc een heel zwak signaal aan de praat waarop ik kon internetten, maar deze verbinding was niet stabiel te noemen en door het zwakke signaal ook nog eens teruggebracht tot 1 mbit (niet echt wenselijk met mijn 4mbit/1mbit ADSL :).

Nu heb ik tijdelijk de boel maar weer even met flinke dradenboel door het hele huis naar boven doorgelegd, maar ik wil weten of er mensen zijn die tips hebben hoe signaalsterkte te verbeteren (grotere antennes) of mensen die ervaring hebben met de WL-138g waarover ik ergens gelezen heb dat de ontvangstkwaliteit van deze kaarten tegenvalt.

Het mooie is namelijk ook nog eens dat ik wel een ander AP vind dat kennelijk buitenshuis een betere signaalsterkte oplevert.

Groet,
Bart

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 11:42
Een oplossing kan het ophangen van access points zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd om de SpeedTouch bovenin de meterkast op te hangen. Met het resultaat zoals ik dat hierboven heb beschreven.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-04 14:45
wat is je OS ? op windows xp SP1 en lager had ik ook connect problemen en sinds windows xp sp2 heb ik geen problemen meer, terwijl dr in de setup niets is veranderd

LinkedIn
BlackIntel

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:19
ophangen idd, beetje met de antenne's klooien wil wel eens helpen. Firmware upgrade hielp bij mij ook wel iets..

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bart,

Had hetzelfde voor met mijn linksys WRT54GS. Updaten van de firmware gaf me "good" ontvangst i.p.v. niets - "pour" met de oude firmware.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, 2 verdiepingen beton maken het niet makkelijk, zit veel ijzer in en schermt dan het signaal af.
Je kan natuurlijk wel het accesspoint verplaatsen om te kijken of je een beter signaal krijgt, desnoods op de 1e verdieping.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
OS: WinXP SP2 (alle Windows Updates erop), één PC Home NL, één PC Pro UK
SpeedTouch: laatste firmware
Antennes: horizontaal, verticaal, schuin, geen verbetering

Zijn er geen langere antennes te koop en zou dat helpen?

• ASracing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 20:16
Je kan een repeter proberen, een extra accespoint op de 1e verdieping.
Kost je alleen een extra accespoint maar je ben van je draden zooi af.

En kijk of je computers niet in de hoek van de kamer staan, bij mij scheelde dat ook enorm.

Verwijderd

Ik zou maar gewoon met draden gaan werken ; over grote afstand of afstanden met veel opstakels blijft het een drama. Leuk internetten gaat altijd wel redelijk maar als je echt gaat downloaden of een site draait (met 4096/1024 wil je natuurlijk meer dan surfen !?) wordt het een drama. Het irriteert je alleen maar...begin er gewoon niet aan en trek draden.
ik heb er meer dan genoeg ervaring mee , op de raarste momenten kan je signaal wegvallen of heb je wel signaal maar de er komt geen ethernet/ip frame binnen.
Pagina: 1