Toon posts:

[XP] Login script werkt niet op een laptop*

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
goededag iedereen

ik zit met een probleem
ik heb een netwerk met daar aan 1 laptop, waarmee ik wel kan inloggen maar de laptop krijgt niet het inlogscript dat het hoort te gebruiken en bij drivemapping vraagt deze om gebruikersnaam en wachtwoord 8)7 .
bij de gebruikersnaam staat vast dat het loginscript gebruikt moet worden.
de laptop draait XP

het schijnt een vrij exotisch probleem te zijn

als jullie iets weten hoor ik het graag van jullie

Groeten
marc

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kan je zien of het loginscript wel gebruikt wordt als je aanmeldt? Eventueel testen door tijdelijk iets op te nemen waardoor hij een dosboxje opentrekt of zo... kan je zeker uitsluiten dat hij dat script mist ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hij gebruikt het script wel op elke andere vaste pc
maar op de laptop doet hij het niet hij logt in op het domein perfect maar het login script vertikt het.
drivemapping moet ik telkens opnieuw mijn username + wachtwoord invoeren
is er misschien een manier via scripting dat hij automatisch wel dat script pakt ?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:00:
hij gebruikt het script wel op elke andere vaste pc
maar op de laptop doet hij het niet hij logt in op het domein perfect maar het login script vertikt het.
drivemapping moet ik telkens opnieuw mijn username + wachtwoord invoeren
is er misschien een manier via scripting dat hij automatisch wel dat script pakt ?
Als 'ie in het script om een login vraagt, betekent dat dat het inloggen op het domein niet is gelukt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verder - het lijkt er idd op dat je PC niet goed aanmeld, weet je wel zeker dat je aanlogt op het domain, en niet op de PC lokaal? :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan wel naar het domein komen, verbindingen zijn goed username ook.
op elke andere pc wordt het script wel toegepast maar op de laptop niet

Verwijderd

Topicstarter
weet 100% zeker dat ik op het domein zit en niet lokaal :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:14:
weet 100% zeker dat ik op het domein zit en niet lokaal :)
Hoe weet je dat zo zeker ?

Welk OS op de server ?
Kom je (de laptop) voor in AD (bij 2000/2003) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
2000 server
laptop staat in de AD anders had ik nooit kunnen inloggen op het domein
Inlogscherm = username wachtwoord domein
deze pakt hij kom overal bij verbindingen zijn goed.
Maar dat script werkt niet op de laptop |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 10:20 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

XP professional op de laptop, neem ik aan ?
Wat zie je in het logboek van je AD ?

Verwijderd

Topicstarter
logboek van AD zegt dat user is ingelogd

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik heb een logboek dat nog nooit zien zeggen :)
Ik denk dat KillerAce_NL bedoelde - wat staat er in je eventlog van je XP machine, en als hij dat niet bedoelde bedoelde ik dat wel :)

Verwijderd

Topicstarter
connected to domain maar hij zegt dus niks over het script maar hij zou wel moeten draaien

• elevator
  • Niet online

elevator

Geef nou eens de exacte meldingen die je krijgt? Connected to domain is wederom een log melding die ik nog nooit gezien heb, ik zou haast het idee krijgen dat je ze zit te verzinnen ;)

Verder - vertel even wat je terug krijgt als je op een command prompt 'echo %logonserver%' intypt? :)

Verwijderd

Topicstarter
\\server (naam van het bedrijf laat ik even achterwege )

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik bedoel is hebben jullie een idee wat ik er aan kan doen dat het script niet werkt op een laptop terwijl wel alle verbindingen goed zijn :) ps het is moeilijk om te zien want ik heb de melding en ik werk op afstand in een bedrijf

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 10:45 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Marcie,

Misschien kan je met die laptop een keer onder een ander account inloggen en kijken of deze het script wel pakt !?

En kan je het script ahndmatig starten ?

En wordt onder dat account een user map aangemaakt en kan je deze bereiken ?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

elevator schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:31:
Ik heb een logboek dat nog nooit zien zeggen :)
Ik denk dat KillerAce_NL bedoelde - wat staat er in je eventlog van je XP machine, en als hij dat niet bedoelde bedoelde ik dat wel :)
Nee ik bedoel het eventlog van de AD server.
@TS: Er is b.t.w. maar zoveel wat wij kunnen doen. Je sysadmin kan het natuurlijk ook ff voor je nakijken. Dit zeg ik omdat je niet echt nuttige info gaaft

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de sytemadmin maar werk op afstand dus ken er niet 1,2,3 bij en de vervanger daar is niet echt de meest geweldige dus ik zeg wat hij mij geeft ik snap het zelf niet maar het schijnt een zwaar exoties probleem te zijn
Het is als volgt

-alles op de server netwerk werkt (we gaan nog ff testen voor andere gebruiker)
-alle verbindingen zijn goed ingesteld werkt perfect
-hoogstpersoonlijk zit ik nu te denken aan een rechten kwestie :)
-alleen dat login script doet het niet maar ik denk dat die geweigert wordt door de policy

Maar iig bedankt voor de ideen
mijn excuses als het hier en daar wat onproffesioneel overkwam

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 12:12 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:11:
ik ben de sytemadmin maar werk op afstand dus ken er niet 1,2,3 bij en de vervanger daar is niet echt de meest geweldige dus ik zeg wat hij mij geeft ik snap het zelf niet maar het schijnt een zwaar exoties probleem te zijn
Het is als volgt

-alles op de server netwerk werkt (we gaan nog ff testen voor andere gebruiker)
-alle verbindingen zijn goed ingesteld werkt perfect
-hoogstpersoonlijk zit ik nu te denken aan een rechten kwestie :)
-alleen dat login script doet het niet maar ik denk dat die geweigert wordt door de policy

Maar iig bedankt voor de ideen
mijn excuses als het hier en daar wat onproffesioneel overkwam
Je kunt toch gewoon alles controleren via Remote desktop ?
Check nou ff het eventlog van je server, alleen zo komen we verder. Als die geen problemen geeft, dan zit het idd vast op de rechten van de share die je wil mappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb remote gekeken :) naar de server in de eventviewer staan geen problemen geen foute inlog geen pc die niet kan connecten niks

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

als je handmatige naar de \\server\sysvol\sysvol\domainname\scripts\ connect en dan script runt werkt het dan wel? Als je voor een mapping credentials moet opgeven grote kans dat je dan op Cached Credentials inlogt ofwel je denkt dat je inlogt op het domain maar ondertussen maakt het systeem gebruik van je cached gegevens :) en dus zal een script op dat moment ook niet werken.

handmatig proberen opstarten van het script en dan kijken welke error je krijgt.

Overigens kun je niet in een eventviewer zien of een user is ingelogt alleen dat er een succesfull logon plaatst gevonden heeft voor user xxx vanaf werkstation xxxx

• Turkish

Turkish

zhé germans

als je op kantoor zit en je logt in op een andere pc aan dan krijg je wel een goede inlog? Kijk eens in de AD of er onder je inlognaam wel naar het juiste loginscript wordt verwezen.
Het kan ook zijn dat er een check is in het loginscript wat er voor zorgt dat wanneer je van een remote locatie werkt dat je dan buiten het loginscript wordt gehouden ;)

Verwijderd

Topicstarter
het script werkt onder elke andere pc wel handmatig starten werkt ook en het script werkt niet met cached credentiels in de AD staat de laptop vermeld maar het script werkt alleen op de laptop niet. de username is volledig nagekeken op fouten en in de eventviewer geeft deze ook geen foutmeldingen aan remote op de server gekeken alles doorgespit maar het loopt als een zonnetje behalve dat script op de laptop

• lier

lier

MikroTik nerd

lier schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:50:
Misschien kan je met die laptop een keer onder een ander account inloggen en kijken of deze het script wel pakt !?
Und ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:40:
het script werkt onder elke andere pc wel handmatig starten werkt ook en het script werkt niet met cached credentiels in de AD staat de laptop vermeld maar het script werkt alleen op de laptop niet. de username is volledig nagekeken op fouten en in de eventviewer geeft deze ook geen foutmeldingen aan remote op de server gekeken alles doorgespit maar het loopt als een zonnetje behalve dat script op de laptop
een script werkt inderdaad niet als een user met cached credentials ingelogt is.

A: Heb je geprobeerd handmatig het script proberen op te starten.
B: Heb je uberhaupt bij AUDIT (server side) wel een en ander op Failure gezet (dit staat default namelijk uit).

Verwijderd

ehm ik kan het verkeerd hebbem maar was het niet zo dat je bij windows xp het script zelf in de windows xp machine moest zetten of is dat achterhaald?

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet ;( onder andere account zelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
het script is lokaal zowel als op de server geplaatst

• Turkish

Turkish

zhé germans

Hoe ziet het script eruit, misschien is het logisch dat het niet werkt op je laptop ;)
Werkt het wel als je hem direct in het netwerk hangt eigenlijk?

• elevator
  • Niet online

elevator

Heeft de laptop toevallig enkel een wireless netwerk verbinding, en gebruik je daar speciale software voor om die online te krijgen?

Oftewel - als je je PC pingt voordat je inlogt, krijg je dan wel replies terug? :)

Verwijderd

Topicstarter
netwerk zit met kabels vast geen wireless en pingen lukt gewoon

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

nogmaals de vragen.. zou je deze kunnen beantwoorden..

A: Heb je geprobeerd handmatig het script proberen op te starten.
B: Heb je uberhaupt bij AUDIT (server side) wel een en ander op Failure gezet (dit staat default namelijk uit).

gpedit > computer configuration > windows settings > security settings > local policies > audit policies.

Hier kun je bv audit account logon events success&failure , logon events success&failure, system events success & failure
Nu kun je al veel auditten m.b.t inloggen etc.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het script gestart in cmd
werkt

de failure procedure staat uit dat gaan ik nog wel even testen (hoorde van een collega dat het niet veel effect had)

audit account logon events success&failure , logon events success&failure, system events success & failure hebben geen effect op het script maar dat kan ik altijd nog wel ff testen

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:36:
ik heb het script gestart in cmd
werkt

de failure procedure staat uit dat gaan ik nog wel even testen (hoorde van een collega dat het niet veel effect had)

audit account logon events success&failure , logon events success&failure, system events success & failure hebben geen effect op het script maar dat kan ik altijd nog wel ff testen
Die hebben inderdaad geen effect op het script maar je kunt wel zien of een gebruiker successful login heeft of failure..(dit is basic troubleshooting en altijd handig om achteraf te zien wie allemaal gepoogt heeft in een systeem te komen)

• MrDry
  • Laatst online: 21-04 13:34

MrDry

Desperados!

Heb je al geprobeerd om de laptop uit het domein te gooien. Laptop lid te maken van werkgroep en dan opnieuw lid maken van domein?

Ik had hier hetzelfde met een aantal pc's. Dit was de oplossing....

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Topicstarter
eerste wat ik heb gedaan werkt dus niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 13:38:
[...]

Die hebben inderdaad geen effect op het script maar je kunt wel zien of een gebruiker successful login heeft of failure..(dit is basic troubleshooting en altijd handig om achteraf te zien wie allemaal gepoogt heeft in een systeem te komen)
maar daarin kan je niet zien of het gebakken script werkt

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-04 09:15
gpudpate /force

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-04 09:15
gpupdate /force

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:29:
[...]

Je kan zien wat er eventueel is misgegaan tijdens de loginprocedure. Is waarschijnlijk afdoende voor dit probleem.

Zijn je .bat bestanden toevallig niet aan wazige progsels gekoppeld?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:29:
[...]

nee maar je kunt wel zien of er uberhaupt een script opgestart wordt in je eventviewer van de server dus kun je gaan troubleshooten. Je zult ergens een access is denied om de oren krijgen en zonder dit te auditten kun je lang zoeken en zul je het waarschijnlijk niet vinden, daarom vinden beheerders de eventviewer ook een heel fijn iets om te kunnen troubleshooten.

Verwijderd

Topicstarter
het script staat niet in de eventviewer teminste ik zie geen foutmeldingen en elke andere vaste pc in het netwerk doet het gewoon met het script alleen de laptop niet
Pagina: 1